Ulusal Krize Kişisel Bir Bakış

Menelaos Myrillas

Her ne kadar şu an çarpıcı ve yaratıcı röportaj fotoğrafçılığı ile bilinse de, Yunan fotoğrafçı Menelaos Myrillas aslında kariyerine bir portre fotoğrafçısı olarak başlamış.

menelaos myrillas sony alpha 9 bir kafede kahve keyfi yapan prens charles ve camilla

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/500s @ f/4.0, ISO 800

Yunanistan’daki mali krizin kök salmaya başladığı 2010’ların başında, ünlüler ve moda dünyasındaki çöküş Menelaos’u rahatsız etmeye başlamış ve nihayetinde sanatçıyı foto muhabirliği dünyasına itmiş.

menelaos-myrillas-sony-alpha-9-bahçe-sandalyesinde-elinde-şarabıyla-oturan-kadın

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/2.8, ISO 200

"Dürüst olmak gerekirse yaşam tarzı beni rahatsız etmeye başlamıştı," diye açıklıyor sanatçı. "Buna karşı değilim ancak insanın ülkesi bu kadar berbat bir durumda olduğunda... İşte o zaman bu tür fotoğraflar çekmek bana kendimi garip hissettiriyordu. O ara foto muhabirliğine, etrafımda olup biteni belgelemeye iyice kapılmaya başladım."

menelaos myrillas sony alpha 9 bir coca cola tabelası arkasında lenin’in portresi

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/80s @ f/18, ISO 2000

Menelaos’un fotoğraflarını farklı kılan şeylerden biri de sanatçının fotoğrafçılığı vasıtasıyla görüşlerini yansıtmaya açık olması.

Sanatçı, "Bence iyi fotoğrafçılık, fotoğrafçının kişisel görüşlerini sergileyen fotoğrafçılıktır," diyor. "İnsanlar sadece olanları belgelemek ve tarafsız kalmaktan bahsediyor ancak ben tarafsızlığa inanmıyorum, özellikle de söz konusu olan kendi ülkenizdeki bir hikayeyse. Bir savaş bölgesine gittiğinizde yanınızda sizi oraya götürmüş olan ve iki taraftan birine bağlı bulunan biri olur, dolayısıyla daima her şeyi tek bir taraftan çekiyor olursunuz. Bundan ötürü röportaj fotoğrafçılığının ne derecede objektif olabileceğinden emin değilim, ancak bizzat kesinlikle tarafsız olmadığımı söylemekten çekinmiyorum!"

menelaos myrillas sony alpha 9 ön plandaki insanlar sebebiyle kısmen gizlenmiş, gülümseyen bir kadın

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 70-200mm f/4 G OSS | 1/250s @ f/4.0, ISO 6400

Menelaos benzersiz açılarının yanı sıra fotoğrafları çekiş biçiminde de sıra dışı bir yaklaşıma sahip. Birçok foto muhabiri için standart olan uygulamayı izleyip iki farklı lense sahip iki fotoğraf makinesi bulundurmaktansa her seferinde tek bir fotoğraf makinesi kullanma eğiliminde. Sanatçı lens değişikliklerine harcadığı süreyi, birkaç saniye düşünmek için fırsat olarak kullanıyor. "Lens değiştirirken biraz mola vermekten hoşlanıyorum, bunun pek ‘foto muhabirliğine özgü’ olmadığını biliyorum ama bana düşünmek için biraz zaman sağlıyor."

menelaos myrillas sony alpha 9 yarı profilden gölge portresi

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/60s @ f/4.0, ISO 6400

Sonuç olarak, Menelaos’un Sony α9’unu genellikle FE 24-70mm f/2.8 GM veya 24-70mm f/4 ZA takılmış halde, FE 70-200mm f/4 G de hazır bir şekilde yanında beklerken bulmak mümkün. Bu 24-200mm’lik aralık sanatçının fotoğraf çekerken çoğu gereksinimini karşılıyor.

Düşünmeye ayırdığı bu süre Menelaos’un çoğu zaman kişisel kabul ettiği ve biraz bağlam ile hikayenin genelinin anlaşılmasını gerektiren fotoğraflarında daima daha derin bir mana olması anlamına geliyor. Bu tür fotoğraflardan bir tanesinde çalıların arasından yürürken yanmış kahverengi yapraklarla maskelenen bir siyasetçi bulunuyor.

menelaos myrillas sony alpha 9 yaprakları yanmış bir çalının arkasında yüzü gizlenmiş adam

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/250s @ f/8.0, ISO 100

"Bende muhalefet partisi lideri Kyriakos Mitsotakis’in okul yılının başlangıcı için yapılan bir törende çekilmiş fakat yüzünü göremediğiniz bir fotoğrafı var. Bu fotoğrafın çekildiği bölgede sadece birkaç ay öncesinde kontrol edilemeyen bir yangında 100’den fazla kişi yanmıştı. Yunanistan’da siyasete atılanların ‘yanmış toprak devraldığını’ ifade eden bir deyiş vardır, fotoğrafı çekerken aklımdan geçen de buydu. Tüm siyasetçiler bunu yaptığı için olayı genelleştirmek istedim ve yüzünü göstermedim."

Sanatçının böylesine benzersiz bir fotoğraf çekebilmesine en çok yardımcı olan, sahip olduğu kitti. "Netlemeyi muhteşem bir şekilde kilitleyebilen α9’um olmasa, bu fotoğrafı çekmek çok daha zor olurdu. Bu fotoğraf makinesi, koşan veya yürüyen kişilerin fotoğrafını çekme yöntemimi tamamen değiştirdi çünkü artık insanları takip etmem gerekmiyor. α9’un 20 fps’ye varan kapasitesi sayesinde tam ihtiyacım olan kareyi yakalayabileceğimi biliyorum. Bu olayda da kişinin nerede kareye gireceğini gördüm, gözüne ve ardından yüzüne kilitlenmek için Eye AF düğmesine bastım ve bekledim. Kareye girdiğini görür görmez netlemek istediğim kareyi elde edeceğimi bilerek deklanşör düğmesini basılı tuttum."

menelaos myrillas sony alpha 9 Atina’da 2018 Dijital ekonomi forumu

© Menelaos Myrillas | Sony α9 | FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/160s @ f/4.0, ISO 2500

Menelaos için α9’un en önemli özelliklerinden biri de elektronik vizör çünkü bu sayede sanatçı DSLR fotoğraf makinesi ile eskiden yaptığı gibi sürekli ekrana bakmak zorunda kalmıyor.

"Çektiğim fotoğraflara dönüp bakmam gerekmiyor," diyen sanatçı şöyle devam ediyor: "Pozlamaya ve fotoğraf makinesinin netlemesine güvenebileceğimi biliyor ve fotoğraflarıma konsantre oluyorum. Fotoğraf makinesi işleri kolaylaştırarak bir görüntüye ilişkin fikirlerime ve istediğimi başarıp başaramayacağıma odaklanmama imkan tanıyor, yani iletmek istediğim mesaja dikkatimi verebiliyorum."

Bu makalede adı geçen ürünler

ILCE-9

Yığma yapılı CMOS sensörlü α9 full frame aynasız fotoğraf makinesi

ILCE-9

SEL2470Z

Vario-Tessar® T* FE 24-70 mm F4 ZA OSS

SEL2470Z

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL70200G


FE 70-200 mm F4 G OSS

SEL70200G

Menelaos Myrillas
Alpha Universe

Menelaos Myrillas

Yunanistan

Fotoğraflarımda, soyut kareler ile satır aralarındaki zengin anlatım arasında bocalamayı seviyorum.

Profili Görüntüle


x