Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Herkesten Bir Adım Önde

Dominic Fraser

Bir fotoğraf makinesi sizi “daha cesur” kılabilir mi? Eğer bu mümkünse, “cesur” derken neyi kastediyoruz?

Dominic Fraser’a göre cesur olmak, sınırları hem teknik hem de görsel olarak zorlama cesaretine sahip olmak, gitgide büyüyen dinamik bir etkiye sahip otomotiv görüntüleri oluşturmak demek. Çünkü nihayetinde arabaların amacı hareket etmek ve hareket ederken de güzel görünmeleri gerek. Nasıl ki bir araba yarışçısının işi ustalıkla viraj alıp bitiş çizgisine varmaksa, fotoğrafçının işi de hareket halindeki arabaların harika görüntülerini yakalamaktır.

dominic fraser sony alpha 7RIII bir dağ yolunda hızla ilerleyen ksenon grisi araba

© Dominic Fraser | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/20s @ f/11, ISO 50

Hareket halindeki arabaları fotoğraflamanın birçok yolu vardır fakat bunlar arasındaki en dinamik yöntem takipli çekimdir. Bu yöntemde fotoğrafçı nesneyi hareket halindeki bir araçtan fotoğraflayarak arabadan arabaya bir görüntü elde eder. Arabanın keskin görüntüsü korunur ancak karenin geri kalanı hareket kaynaklı bulanıklıkla doldurulur, böylece gerçek bir hız hissi ortaya çıkar.

 

dominic fraser sony alpha 7III çölde hızla dönüş yapan araba havaya bir toz bulutu kaldırıyor

© Dominic Fraser | Sony α7 III + FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS | 1/1000s @ f/5.6, ISO 160

Dominic şöyle söylüyor: “İster bir üretici ister dergi için olsun, araba fotoğrafçılığında önemli olan ürünü öne çıkarmaktır, nihayetinde insanların kelimeleri okumadan önce gördüğü şey fotoğraflardır. Arabadan arabaya takip de bunu yapmanın en temel yollarından biridir. Arabanın her parçasını hareket halinde gösteren çekim budur. Arabalar muhteşem birer sanat eseri gibi görünebilseler de hareket etmek ve sürülmek için tasarlanıp üretilmişlerdir, dolayısıyla insanlar da arabaları bu halde görmek isterler.”

dominic fraser sony alpha 6400 eski bugatti yarış arabası yapraklarla kaplı bir yolda ilerliyor

© Dominic Fraser | Sony α6400 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/1000s @ f/5.6, ISO 640

Sony ekipmanında çeşitli özellikler bir araya gelerek bunu kolaylaştırıyor ve temel unsurlardan biri de gövde içinde ve lenste görüntü sabitleme. Dominic, 2009’da α900 DSLR ile Sony’ye geçiş yaptığı an bunun ne kadar önemli olduğunu görmüş.

 

Fotoğrafçı şöyle açıklıyor: “1/60 sn ile arabadan arabaya filmle çekim yapmak kesinlikle çok güzel bir görüntü verdi fakat dijital fotoğraf makinesine geri döndüğümde aynı çekim bir sebeple çok daha statik göründü, o yüzden 1/20 sn gibi, çok daha düşük hızlar gerekti. Fakat sarsılarak giden bir arabanın arkasında zıplarken, o hızda görüntü sabitleme olmadan herhangi bir şeyin netliğini korumak gerçekten çok zor. α900 bana bu imkanı tanımıştı, şimdi de α7 III çok daha iyisini yapıyor.”

dominic fraser sony alpha 6400 bir dağ yolunda ilerleyen aston martin arabanın arkadan çekimi

© Dominic Fraser | Sony α6400 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/30s @ f/10, ISO 100

“Daha da iyi” ifadesi, FE 24-105mm f/4 G OSS gibi sabitlenmiş bir lensle bir araya gelen beş duraklı görüntü sabitlemeyi belirtir.

“Bu çekimlerden biri, yani kırmızı Aston Martin Vantage AMR çekimi 1/8 sn ile yapıldı. Bunu daha önce düşünemezdim bile. İtiraf etmem gerekir ki yolun yüzeyi iyiydi; bu önemli bir konu çünkü fark yaratan sadece sizin kendi hareketsizliğiniz olmuyor, çevre ve arabaların göreli hızları da fark yaratıyor. Ne var ki α7 III’ün sabitlemesi bu konuda tam anlamıyla cesur olabilmemi sağlıyor. Aynı zamanda α7 III’ün kare hızı başarı şansınızı artıyor, tabii yüksek ISO performansını, dinamik aralığı, otomatik netlemeyi, EVF’yi ve daha birçok şeyi de.”

Dominic, “EVF’lere ilk dönemlerde geçenlerden biri oldum,” diyor. “Bu teknoloji ilk dönemlerden bu yana büyük gelişme kaydetse de avantajı değişmedi; yani anında geri bildirim alabilmem, pozlama konusunda endişelenmem gerekmediği anlamına geliyor.” Aynı şeyin α7 III’ün dinamik aralığı için de geçerli olduğunu söylüyor ve sebebini şöyle açıklıyor: “Hemen hemen her seferinde gökyüzü, fotoğrafladığınız arabadan daha parlaktır ve bu koşullar altında tonlama filtreleriyle fazla oynayamazsınız… Güneşli bir günde ağaçlarla çevrili bir yolda gidiyor da olabilirsiniz, bu durumda kontrast çok yüksek olur. Fakat artık endişelenmenize gerek yok çünkü α7 III ile her zaman bu parlak alanları geri alabilirsiniz.”

dominic fraser sony alpha 7RIII eski aston martin yarış arabası yağmurda hızla ilerliyor

© Dominic Fraser | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/20s @ f8.0, ISO 100

Açıklamasını şu sözlerle noktalıyor: “Sistem bir bütün olarak inanılmaz güvenilir; bu da müthiş bir şey çünkü bir an bile sonuçları sorgulamanız gerekmiyor. Berbat koşullarda çekim yapıyor olsam bile ben kendi işimi yapıyorum, fotoğraf makinesi de kendi işini. Bunun harika bir örneğini Goodwood Festival of Speed ön gösteriminde yağmur altında yaptığımız Aston Martin Ulster çekiminde yaşadım. Çekim için sadece üç saatimiz vardı ve daha işe başladığımız an gök delinmişçesine yağmur başladı. Aerodinamik etkisinden dolayı, takip arabasının arkasında oturmak, çamaşır makinesinin içinde dönmek gibiydi. Ne var ki bu işi yapmak zorundaydık ve α7 III işin üstesinden gelip bana gerçekten harika görüntüler sundu. Tam tamına böyle olacağını biliyordum zaten.”

Öne Çıkan Ürünler
ILCE-7M3
35 mm Full Frame görüntü sensörlü Alpha 7 III

ILCE-7M3

ILCE-7RM3
Otomatik netleme özellikli Alpha 7R III 35mm Full Frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

ILCE-6400
APS-C Sensörlü Alpha 6400 E mount fotoğraf makinesi

ILCE-6400

SEL24105G
FE 24-105mm F4 G OSS Lens

SEL24105G

SEL100400GM
FE 100-400 mm G Master süper telefoto zum lens

SEL100400GM

SEL70300G
FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS

SEL70300G

İlgili makaleler
Dominic Fraser
Alpha Universe

Dominic Fraser

Birleşik Krallık

"İlk zamanlarda dijital fotoğrafçılığı benimsemiş olsam da hala işin başlangıcındaki gibi film ile çekmeye çalışıyorum. Fotoğrafın dijital kompozisyon olarak değil, fotoğraf olarak kalmasını istiyorum. Dijital manipülasyonla kimseyi kandırmak istemiyorum."

Profili Görüntüle


x