Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Güzelliğin Ardı: Roma’yı Fotoğraflamak 

Massimo Siragusa 

“Ben şahsen çirkinliğin ve kaosun kendine ait bir güzellik biçimine sahip olduğuna inanıyorum; siz yeter ki bu güzelliği arayın.” Massimo Siragusa, ‘The Borgate’ adını verdiği, iki yıl süren projesinden bu şekilde bahsediyor.

Roma’nın sınırlarındaki kaotik yerleşim yerlerini belgelediği, merak uyandıran ve meydan okuyan fotoğraf koleksiyonu, kasıtlı olarak dağınık bir formda sunulan karelerde düzensiz kenar mahalle yayılımını gösteriyor.

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 üzerinde pencereleriyle, boyası yer yer dökülmüş kırmızı bir duvarı gösteren insansız bir sahne

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/125s @ f/11.0, ISO 400

İçine grafitiler serpiştirilmiş uyumsuz, karmakarışık bir mimari, tel örgülerin ardından fotoğraflanmış; sokakta birbirine girmiş eşyalar ve elektrik direkleri, daracık yollara sıkıştırılmış park halindeki arabalarla iç içe geçmiş, eski dönemlerden kalma bir mimari de modern gökdelenlerin adeta eteklerine tırmanıyor. Bir araya yığılmış tüm bu parçalar boğucu gelebilir, çıldırtıcı ölçüde harap görünebilir ama daha derinden bakıldığında tüm bu kombinasyon her şeyi birbirine sıkı sıkıya bağlayan bir güzellik kazanıyor. Bu kaosun içinde denge ve cazibe bulmak mümkün.

“Fotoğrafçılık bir dildir ve bütün diller gibi kendi kurallarına sahiptir,” diye açıklıyor Massimo. “Fotoğrafçılıkta bu kurallar biçimsel uyum yaratma isteğinden pek ayrılmaz ve nesnenin ‘güzelliği’ denen unsura bağlı değildir. Bir fotoğrafçı olarak siz bu kuralları dilediğiniz şekle sokarsınız.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 dans eden üç kadını gösteren, duvara işlenmiş resim

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/200s @ f/11.0, ISO 400

Fotoğrafçılık stiliyle “genellikle bir kitap veya sergi ile sonuçlanan uzun dönemli projeler üzerinden bir bölgenin dönüşümüne” bakan Massimo için tipik bir proje olmuş.

Ancak bu projenin çekimlerini yapmak kolay olmamış, α7R II ve α7R III gövdelerinin yardımıyla Massimo yol boyunca çeşitli zorlukların üstesinden gelmek zorunda kalmış. “Her şeyden önce,” diyor, “belirli bölgelerde suç oranı bilhassa yüksek. Bu yüzden, varlığımı fark edecek kişilerin tepkilerinden kaçınmak amacıyla genellikle fotoğrafları çok çabuk çekmem gerekti.”

“Bu tür durumlarda Alpha gövdelerimin özellikle iki özelliği öne çıktı,” diyor, “makinelerin küçük boyutu ve fazla dikkat çekmeyen görünümü, çekimler sırasında çok da göze çarpmadan çalışabilmemi sağladı. Aynı şekilde, beş eksenli SteadyShot Inside sabitleyici sayesinde tripod kurmadan nispeten uzun pozlama süreleriyle çekim yapabildim. Elde çekim yapabilmem, fotoğrafı çekip yürüyüp gidebilmem anlamına geliyordu.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 roma’da bir fizyoterapist tabelası

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/60s @ f/11.0, ISO 400

Çekimlerinde mümkün olduğunca çok detay isteyen Massimo için SteadyShot sabitleme özelliği daha da büyük önem kazanmış. α7R serisinin yüksek çözünürlüklü sensörleri ve tüm fotoğraflarında özellikle küçük diyafram açıklıkları kullanması sayesinde bu doku bakımından zengin sahnelerde detayları gösterebilmiş.

“Genellikle çok küçük diyafram açıklıkları kullanıyorum çünkü maksimum alan derinliğine sahip olmayı ve nesneyi mükemmel netlikte tutmayı tercih ediyorum. Fotoğraflarımdaki her bir detayın görülebilmesini istiyorum. Nesnenin her parçası, her bir grafiti, reklam, plaka... Bunların hepsi bir bölgeyi kavramanın temel bileşenleri.”

α7R serisi sensörünün yakaladığı son derece geniş dinamik aralık da Massimo için etkisini göstermiş ve fotoğrafçının, mimari fotoğraflarında yoğun olarak görülen, Roma güneşinin etkisiyle daha da öne çıkan ve geniş çeşitlilik sergileyen aydınlık alan-gölge aralığını kontrol edebilmesini sağlamış. “α7R dosyaları öyle derin bir kaliteye sahip ki bunlar üzerinde kolayca post prodüksiyon işlemleri uygulayabiliyorum,” diye açıklıyor. “Böyle olunca parlak aydınlık alanlarda ve derin gölgelerde yakaladığım detayları korumak çok kolay oluyor.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 duvara işlenmiş maskeli kadın resmi

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/200s @ f/11.0, ISO 400

Massimo fotoğraflarında insanlara yer vermese de, fotoğrafladığı yerlerde yaşayan insanlar yalnızca grafitiler ve heykellerle temsil edilse de, fotoğrafçı şu anlayışa sahip: “Bence bir mekan, içinde insanlar olmadan gösterildiğinde, genellikle kültürümüz ve toplumumuz hakkında daha fazla şey anlatıyor.” Ayrıca insanları konu edinmese de fotoğraflarda inkar edilemez bir insani taraf göze çarpıyor.

Söz konusu insani nitelik kısmen, sürekli olarak, insan gözü bakışına çok yakın bir doğal bakışa sahip standart lens kullanmasından kaynaklanıyor. FE 55mm f/1.8 ZA ile çalışan fotoğrafçı, “Bu bir sahneye ‘girmek’ için mükemmel bir lens,” diyor, “ayrıca aynı anda belirli bir mesafeyi korumak için de mükemmel. Bunun gibi projelerde tek bir netleme uzaklığına alışmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Bu, nesneye odaklanmamı ve anında doğru bakış açısını bulmamı sağlıyor.”

Massimo Siragusa sony alpha 7RM2 duvara işlenmiş hamile wonder woman resmi

© Massimo Siragusa | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/200s @ f/11.0, ISO 400

Fotoğraflara bakan kişinin söz konusu bakış açısını benimseyerek sıkıntılı olabilse bile sade bir güzelliği, sosyal ve ekonomik değişimin bir belgeselini mi göreceği yoksa insani koşulun daha da derinlerinde bir şeyler mi yakalayacağı kendisine kalmış, diyor Massimo, ancak sözlerine şöyle devam ediyor: “Hiç şüphem yok ki bu tür bir görsel araştırma yapmak, bir yeri anlamanın önemli yöntemlerinden biri, ayrıca bunu yaparak orada bir fotoğrafçı olarak kendi yerinizi de buluyorsunuz.”

Öne Çıkan Ürünler
ILCE-7RM2
Arka aydınlatmalı full frame görüntü sensörüne sahip α7R II

ILCE-7RM2

SEL55F18Z
Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

İlgili makaleler
Massimo Siragusa
alpha universe

Massimo Siragusa

İtalya

"Bence fotoğrafçılık, her şeyden öte, ifade anlamına geliyor"

Profili Görüntüle


x