Lensin Arkasında 

Luigi Baldelli

Gariptir ki 30 yıldan fazla süre önce eline fotoğraf makinesi almadan Luigi Baldelli’nin çocukluk hayali doktor olmaktı. Aslında zamanının çoğunu Afganistan ve Sierra Leone gibi savaşın harap ettiği ülkelerdeki çatışmaları fotoğraflayarak geçirdiğini düşünürseniz o kadar da garip olmayabilir. Bu ülkelerde karşılaştığı insanların dramını daha geniş bir kitleye aktarması, belki de ters yönde iyileştirici olabilir.

Kariyerine, 1987’de İtalyan ajansı Contrasto’da kadrolu fotoğrafçı olarak başladı, ardından başka bir ajansta Grazia Neri’de çalışmaya başladı ve sonuçta 2001 yılında serbest çalışmaya karar verdi. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony NEX-7 + 18-55 mm f/3.5-5.6 | 1/15 sn @ f/3.5, ISO 800

"Fotoğraflarımın her zaman bir hikaye anlattığını ve çekerken hissettiğim duygunun okuyucuya geçtiğini düşünmek hoşuma gider."

Ajans günlerinde Bosna savaşını çekerken, Corriere della Sera gazetesi için çatışmayı çeken ünlü İtalyan gazeteci Ettore Mo ile tanıştı. İkisi bir ortaklık kurdu ve 2015’e kadar bir ekip olarak yakın işbirliği yaptı. Birlikte dünyanın her yerinde çeşitli yayınlarda yer alan birçok hikaye ürettiler.

Baldelli’nin yolu Sony ile ilk kez 10 yıl önce, MacBook’u yerine daha hafif bir alternatif ararken kesişti. Vaio’sunun kalitesinden ve hızından etkilenen Baldelli, böylece Sony’nin fotoğraf makinesi tekliflerine bakmaya başladı. Onu en çok cezbeden α7 fotoğraf makinesinin boyutuydu ve görüntülerin kalitesini gördükten sonra, 5 yıl önce tamamen Sony’ye geçti.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/80 sn @ f/4, ISO 2500

"α7’de en sevdiğim şeylerden biri, insanlar orada olduğumu bile fark etmeden onları yakından çekebilmem. İnsanların alanına giren bir fotoğraf makinesi değil."

İşleri nedeniyle dünyanın her yerine giden fotoğrafçı, hafif seyahat etmeyi seviyor ve şu anda α7 II ve α7R II ile birlikte Vario-Tessar T* FE 24-70 mm f/4 ZA OSS, FE 28 mm f/2 ve Sonnar T* FE 55 mm f/1.8 ZA olmak üzere yalnızca birkaç lens kullanıyor. Boyutun bir ortama uyum sağlamasına ve modellerini rahatlatmasına yardımcı olduğunu söylüyor. 

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7R II + 28 mm f/2 | 1/3200 sn @ f/10, ISO 2500

"Lenslerin kalitesine bir şey diyemem; rahatlıkla söyleyebilirim ki, en az geçmişte kullandıklarım kadar iyi."

Post prodüksiyon, her profesyonel fotoğrafçının iş akışının büyük bir parçası ama Baldelli fotoğraf makinesinden çıktıktan sonra görüntülerinde oynamaya yapmaya çok daha az vakit harcayabildiğini düşünüyor. Ayrıca RAW yerine JPEG çekim yapmaktan da çok memnun ve işleme takımlarının kalitesinin ve hızının stiline uygun olduğunu düşünüyor.

Baldelli’nin birçok çalışmasında, tekrar eden motifler, güçlü ışık hüzmeleri ve karanlık gölgeler yer alıyor. Bu stil, İtalyan Barok resim stilini andırıyor ve memnuniyetle kabul ettiği gibi, en sevdiği ressamlardan biri olan Caravaggio’ya gönderme yapıyor.

Luigi Baldelli
© Luigi Baldelli | Sony α7 + 28-70 mm f/3.5-5.6 | 1/1600 sn @ f/9.0, ISO 1600
TEST

"Benim durumumda insanları ana nesne, ışığı ikinci nesne olarak kullanmak bilinçli bir tercih. Çekimi kalabalıklaştırmak çok kolay, o yüzden sadece iki-üç unsur bırakmaya çalışıyorum."

 Bu makalede yer alan ürünler 

ILCE-7RM2

Arka aydınlatmalı full frame görüntü sensörüne sahip α7R II

ILCE-7 Gövde / Kit

α7 Full Frame Sensörlü E mount'lı fotoğraf makinesi

SEL2870

FE 28-70 mm F3,5-5,6 OSS

SEL1855

E 18-55 mm F3.5-5.6 OSS

Luigi Baldelli
Alpha Universe

Luigi Baldelli

İtalya

Bence fotoğrafçılık cevapları değil, duyguları ve soruları ortaya çıkarır.

Profili Görüntüle

x