Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye

Portreye Stil ve Anlam Kazandırmak

Laerke Posselt

Fotoğrafçılığınız bir yolculuksa belki de varış yeri bir stil, yani fotoğraflarınızın görünümünü tanımlayan deneyimlerinizin ve dünyaya bakış açınızın özeti olabilir.

Görsel bir stil, fotoğrafçılar açısından her zaman önemli olmuştur ancak hiç olmadığı kadar çok görüntünün hiç olmadığı kadar kolay paylaşılabildiği bir dünyada, görsel stil muhtemelen hiç olmadığı kadar önem taşıyor. Peki stile nasıl ulaşılır? Harita takip edercesine izleyebileceğiniz belirli bir yol var mı?

laerke posselt sony alpha 7R II yüzüne güçlü güneş ışığı vuran sarışın kadının portresi

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/3200s @ f/2.8, ISO 100

Laerke Posselt gibi ödüllü bir portre fotoğrafçısı için dahi işini tanımlamak zor olabiliyor. Çalışmalarının "bağlantı, duygu, sahicilik hissi, temsil edilme ve kimlik" hakkında olduğunu söylüyor ve "başkaları için stilimden bahsetmek daha kolay olabilir ama benim için fotoğrafçılık, insanlarda bazı hisler uyandırma, ayrıca gördüklerimi ve hissettiklerimi ifade etme güdüsünden doğuyor," diye ekliyor.

Güçlü bir estetik ve gerçekçilik harmanından oluşan ve güzel sanatlar prizmasından geçen bir gizli çekim dizisine benzeyen fotoğraflarıyla, belki de stili anlamak için ileriye olduğu kadar geriye de bakmak gerekiyordur.

laerke posselt sony alpha 7R II yüzünde hareket kaynaklı bulanıklıkla bir kadının düşük deklanşör hızında portresi

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 2s @ f/10, ISO 100

Laerke, "İşe sanat fotoğrafçılığıyla başladım," diye açıklıyor, "sonra belgesele yöneldim ve birkaç yıl sadece foto muhabirlik yaptım; şimdi bu iki dünya da hayal gücümü ve işimi etkiliyor."

Laerke, 2012’de aynı gün içinde Dünya Basın Fotoğrafları’nda ve Uluslararası Yılın Fotoğrafları’nda (POYi) portre kategorisinde birincilik ödülü aldı. "O an, kesinlikle beni bir portre fotoğrafçısı olarak şekillendirdi," diyor, "ve hala bu türün beni sürekli zorladığını ve ödüllendirdiğini düşünüyorum."

laerke posselt sony alpha 7R II arkasındaki duvara koyu gölgesi düşen bir kadının doğal ışıkta portresi

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/60s @ f/9.0, ISO 640

Laerke, "Yol aldıkça bana her daim ilham veren şeyler; insan etkileşimleri, sosyal normlar, kimlik ve temsil edilme konusu oldu; yani çalışmalarımda bulacaklarınız bunlar," diye devam ediyor sözlerine.

Laerke, belgesel ve foto muhabirlikte uzmanlaşan bir fotoğrafçıdan bekleyeceğiniz gibi, "fotoğraflarıma da görüntüleri oluşturduğum ortama da sahicilik hissi katıyor," düşüncesiyle ortamda mevcut olan ışıkla çalışmayı tercih ediyor.

Örneğin, "modellerimin kendi evlerinde ve çevrelerinde mevcut olan ışığı kullanarak çalışmak; kocaman flaşlar, şemsiyeler ve paraflaşlarla yapılan bir stüdyo çalışmasından çok daha doğal. Ayrıca böyle çalışmak hayal gücümü canlandırıyor ve beni ilginç ışıklar aramaya zorluyor," diye belirtiyor.

laerke posselt sony alpha 7R II arkasındaki duvardaki yapraklardan gelen alacalı ışıkla bir adamın portresi

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/100s @ f/4.5, ISO 200

Bu ışığı yakalamak için işe uygun bir araç gerekiyor ve Laerke de bu aracı Sony ekipmanlarında bulmuş. İlk kullandığı Sony modeli α7R II olmuş ve şimdi yeni yeni α7R III’e geçiyor.

Sony’nin aynasız fotoğraf makineleri, DSLR’lere göre daha küçük ve hafif gövdeleriyle onun gezici belgesel yaklaşımına uymuş; fotoğraf makinesi "fotoğraflanan insanlar açısından o kadar korkutucu olmak zorunda değil" diye açıklıyor. "Yüzümü kapatmaması sayesinde model aramızdaki makine yerine beni görebiliyor. Bu iletişim, hislerini ve ifadelerini etkiliyor ve bu da fotoğraflarda ortaya çıkıyor."

laerke posselt sony alpha 7R II şarap rengi bir duvara dayanmış adamın portresi

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/160s @ f/2.8, ISO 200

Mevcut ışıktan en iyi şekilde faydalanmak için geniş diyafram açıklığı ile çalışmak, düşük alan derinliği anlamına geliyor; dolayısıyla Sony gövdelerinin Laerke’ye büyük güven veren özelliklerinden biri de Kesintisiz Eye AF modu.

"Netlemenin mükemmel olacağını bilmek müthiş bir lüks," diyor, "özellikle de çalışmanın başında gergin olan nesnelerle çalıştığımda. Bunlar gerçek insanlar ve her zaman rahat olamıyorlar, yani bazen kımıldanıp sallanıyorlar ama α7R II onları mükemmel şekilde netliyor."

Ayrıca Laerke, gereken pozlamaları sunacağını bilerek, α7R II’sinde ISO ayarını zorlamaktan da korkmuyor.

laerke posselt sony alpha 7R II rüzgarlı bir uçurum kenarında fotoğraf makinesine bakarak duran kadın

© Laerke Posselt | Sony α7R II + FE 35mm f/1.4 ZA | 1/125s @ f/9.0, ISO 160

"Çok yüksek ISO hızlarında dahi fotoğraftaki ayrıntıların lekelenmeyeceğini ya da gürültü veya yapay renklerden oluşan bir karışımın altında kaybolmayacağını biliyorum," diyor. "Netlik her zaman çok iyi korunuyor; o kadar ki sırf α7R II’de negatif filme benzeyen, doğal görünümlü o muhteşem puslu efekti istediğim için bazen gerekmeyen ışıklarda bile yüksek ISO kullandım."
 
Laerke, yine fotoğrafçılık yolculuğunun farklı noktalarını hatırlayarak α7R II’sini bir dizi klasik portre ve belgesel lensiyle birleştiriyor: "yakın çekimler için FE 90mm f/2.8 Makro G OSS, biraz arka planı olan vesikalık ve portreler için FE 85mm f/1.4 G Master, biraz daha geniş çalışmak istediğimde Sonnar T* FE 55mm f/1.8 ZA ve çevredekiler gerçekten önemli olduğunda Distagon T* FE 35mm f/1.4 ZA."
 

laerke posselt sony alpha 7R III sadece nesnenin yüzünü aydınlatan yumuşak sıcak bir ışıkla bir kadının düşük ışıkta portresi

© Laerke Posselt | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/25s @ f/2.8, ISO 100

Kullandığı fotoğraf makineleri ve lensler gibi, Laerke de büyük yol katetti ve bu yolculuk her şeye değdi. Kim bilir α7R III ile yolculuğu onu bundan sonra nerelere götürecek?

Öne Çıkan Ürünler

ILCE-7RM2

Arka aydınlatmalı full frame görüntü sensörüne sahip α7R II

ILCE-7RM2

ILCE-7RM3

Otomatik netlemeli α7R III 35mm full frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL35F14Z

Distagon® T* FE 35 mm F1,4 ZA

SEL35F14Z

SEL90M28G

FE 90 mm F2,8 Makro G OSS

SEL90M28G

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

İlgili makaleler

Lærke Posselt
Alpha Universe

Lærke Posselt

Danimarka

Portre çekimi, insan etkileşimleri üzerine yoğun bir uygulama ve portresini çektiğim kişiyle, aramızda fotoğraf makinesi olmasa yaşayacağımızdan daha güçlü bir yakınlığı daha çabuk yakalıyorum

Profili Görüntüle


x