Sınırlarda Kendini Bulmak

Marek Arcimowicz

Marek Arcimowicz gülerek şöyle diyor: “‘Ekstrem projelerin fotoğrafçısı’ adını ben bulmadım, bu isim beni buldu. Eskiden çekim yaptığım açık hava etkinlikleri giyim şirketi Alpinus’un pazarlama direktörünün fikriydi, sonra da bu isim bana yapışıp kaldı.”

İsmin yapışıp kalmasının nedeni, kendisini mükemmel şekilde tanımlaması. Marek’in işlerinde, kendisini dünyanın en zor ortamlarından birçoğuna attığını görüyorsunuz.

“Birçok kişinin gidemeyeceği veya gitmeyeceği yerlerde ve koşullarda fotoğraf çekerek işe başladım,” diye açıklıyor. “Mesela kışın Gobi Çölü’nde, -20 derecede çekim yaptım. Hem sizin için hem de ekipmanınız için çok zordur.”

marek arcimowicz sony alpha 6500 ışık havuzunda uzakta çölü geçen atlar

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 70-200mm f/4 | 1/800s @ f/11, ISO 400

En ilgi çekici nesneleri bu zorlu yerlerde bulmuş. “Gerçekten ilginç olan şeyler ekstrem yerlerde bulunur,” diye açıklıyor, “ortalama yerler o kadar heyecanlı değildir. İnsanları harekete geçiren fotoğraflar çekmek istiyorsanız eğer, sizi harekete geçiren şeyler, ruhunuza dokunan şeyler yapmanız gerekir.”

marek arcimowicz sony alpha 6500 bir dağın eteklerindeki kamp yeri

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 18-55mm f/3.5-5.6 | 1/200s @ f/13, ISO 800

Karşılaştığı en büyük zorluk Venezuela’da, ormanda daha önce gidilmemiş Tramen Tepui’ye keşif tırmanışına katıldığında olmuş. Marek şöyle açıklıyor: “Bu dağ haritalarda yoktu; öyle bulutlu ve yağışlı ki NASA bile uzaydan fotoğrafını çekememiş. İşte koşullar bu kadar zordu. Ama kesinlikle değdi çünkü dağın zirvesine çıktık, haritalanmasına yardımcı olduk ve yolda üç yeni kelebek türü ve yeni bir kurbağa bulduk! Böyle yerler bulmak çok zor, işin zevki de burada.”

Marek’in dediğine göre, şimdi kullandığı Sony fotoğraf makinelerinin boyutu ve kalitesi, işe başladığı zaman hayallerini süsleyen niteliklermiş. Bir keresinde toplam 15 kg gelen 6x7 fotoğraf makinesi, lensler ve tripod ile Himalayalar’daki Ama Dablam’a tırmanmış. Bugün α7R II’siyle “bir aydınlanma” yaşadığını açıklıyor; “Orta slaytlı 6x7 ile aynı kaliteyi, hatta daha iyisini elde edebiliyorum ve çantamda sadece 2 kg’lık ekipman taşıyorum.”

marek arcimowicz sony alpha 7RII yıldızlı gökyüzü altında dağda bir kamp yeri

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 16-35mm f/4 | 25s @ f/4.5, ISO 12,800

Marek’in gittiği yerler gibi keşifler için hazırlığı akıllı şekilde yapmak çok önemli çünkü işin büyük kısmı yürümek veya tırmanmaktan oluşuyor ve yorgunluk fotoğrafların veya keşfe katılan insanların güvenliğinin önüne geçemez.

Marek, işin vücudunuzu tanımanızı da içeren bir denge meselesi olduğunu söylüyor: “Eskiden çok daha formdaydım! O yüzden 20 kg’lık bir çanta taşımak o kadar sorun olmuyordu. Şimdi neredeyse 50 yaşındayım, eski gücüm kalmadı ama onun yerine mükemmel lenslerim ve fotoğraf makinelerim var: sağlam, hava koşullarına dayanıklı ve üstelik hafif. Bir Alpha gövdesi ve iki-üç lens götürüyorum, tüm ihtiyaçlarımı karşılıyor.”

marek arcimowicz sony alpha 7RII dağlarda donmuş göl

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 16-35mm f/4 | 1/1250s @ f/10, ISO 400

“Son Sony sensörlerin kalitesi muhteşem, ayrıca otomatik netlemenin hızı ve hassasiyeti gibi şeyler bizi gerçekten şımartıyor. Ama bana göre önemli olan sistemin tamamı; α7R II ve III, harika lenslerin nimetlerinden gerçekten faydalanıyor.”

α7R II ve α6500’üyle beraber en sık kullandığı kit “FE 16-35mm f/4 ZA, FE 70-200mm f/4 G ve FE 35mm f/1.4 ZA veya 55mm f/1.8 ZA gibi bir şey. Fotoğrafçı olarak daha görünmez olmak için lens değiştirmekten kaçınıyorsam, o zaman çoğunlukla 35 mm kullanıyorum ama daha portre odaklı bir şey yapıyorsam 50 mm olabiliyor.”

marek arcimowicz sony alpha 6500 göl ve uzaktaki karlı dağların manzarası

© Marek Arcimowicz | Sony α6500 + 70-200mm f/4 | 1/160s @ f/11, ISO 250

Marek’in seyahatlerinin ve ekstrem fotoğraflarının hissettirdiği heyecan, Polonya’da Soğuk Savaş yıllarında Demir Perde’nin ardında büyürken karşılaştığı kısıtlamalardan kaynaklanmış. “Evden burnumuzun ucunu bile çıkaramazdık; bu yüzden serüvenler hayal ettim: dağları, kutupları, Sahra, Kalahari, Gobi gibi çölleri... 18-19 yaşlarındayken nihayet bu fırsatı bulduğumda, gitmekten başka şansım yoktu. Önce Fransa’ya, İspanya’ya, sonra Fas’a, Çin’e, Tibet’e... Şimdilerde öyle çok çarpıcı bir şey değil ama rezervasyon için internet yokken, sadece bir pusulayla yola çıkmak gibiydi. Gerçek bir serüvendi.”

marek arcimowicz sony alpha 7RII yüzleri çamurlu küçük çocuklar

© Marek Arcimowicz | Sony α7R II + 55mm f/1.8 | 1/200s @ f/6.3, ISO 800

Artık giderek daha fazla fotoğrafçının aynı nesneleri çektiğini gören Marek başka bir ekstrem, yeni bir heyecan arıyor. “Bence,” diye açıklıyor, “o zamanlar yaptıklarım artık o kadar ilginç değil. Artık Action Cam kullanabiliyorsunuz ve bir sürü muhteşem snowboard, sörf, kayak ve hava dalışı fotoğrafı var. Kalabalığın bir parçası olmayı sevmiyorum, bu yüzden ekoloji ve değişen toplumlar ile ilgili, daha insan odaklı hikayeler anlatıyorum. Yaptığınız şey, sizi bir sanatçı olarak heyecanlandırmalı. Son beş yıldır giderek bu alana kayıyorum ve kaçakçılık, suistimal ve açlık gibi, yüzleşmek zorunda olduğumuz şeylerle ilgili oldukça ‘zor’ fotoğraflar çekiyorum. Bu da farklı bir ekstrem.”

Bu makalede adı geçen ürünler

ILCE-6500

α6500 Premium E-mount APS-C Fotoğraf Makinesi

ILCE-7RM2

Arka aydınlatmalı full frame görüntü sensörüne sahip α7R II

ILCE-7RM3

Vario-Tessar® T* FE 16-35 mm F4 ZA OSS

SEL70200G

FE 70-200 mm F4 G OSS

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL1855

E 18-55 mm F3.5-5.6 OSS

Marek Arcimowicz
Alpha Universe

Marek Arcimowicz

Polonya

"İyi bir gezginin sabit bir planı olmaz ve niyeti bir yere varmak değildir - 老子 Lǎozi (Lao Tzu; MÖ 6. - 5. yüzyıl)"

Profili Görüntüle


x