Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye

Kalkış ve İniş

Uros Podlogar

"Slovenyalıyım; çok küçük bir ülke, helikopterler de nadir görülüyor. Gençken helikopterler hep ilgimi çekmişti ve hep bu araçlarla çalışmak istemiştim." 

Yıllar sonra Podlogar’ın dileği gerçek olmuş ve fotoğrafçılığı helikopter sevgisiyle bir araya getirmeyi başarmış.

uros podlogar sony alpha 7RM3 arkada dağlarla iki helikopter plaj üzerinde alçaktan uçuyor

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/50s @ f/11, ISO 50

İnsanları ekstrem yerlerde ekstrem sporlar yaparken fotoğraflayan bir macera fotoğrafçısı olarak ün kazanan Uros, helikopterlerin havadaki görüntülerinde de aynı felsefeyi benimsiyor.

"Manzara, çekimlerimdeki en önemli unsurlardan biri. Helikopterin görüntüsünün arka planını oluşturuyor," diye açıklıyor. "Manzarada eşsiz ve büyüleyici bir şey bulmak gerçekten çok önemli çünkü fotoğrafın öne çıkmasını sağlayan bu." Uros, manzara olmadan fotoğrafın hiçbir şey ifade etmediğini düşünüyor.

uros podlogar son alpha 9 siyah bir helikopter nepal’de himalayalar arasından uçuyor

© Uros Podlogar | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/160s @ f/14, ISO 50

Uros "muhteşem bir manzara" derken abartmıyor. Bell Helicopters ile gerçekleştirdiği ortak çalışma, onu dünyanın en ikonik yerlerinden bazılarına götürdü. "Çalıştığım en büyük projelerden biri Nepal’de, Everest Dağı’nın etrafında uçmaktı. Japonya’da Fuji Dağı’nın etrafında ve Güney Afrika’da zebra sürülerinin çevresinde de uçtum." Son gezisi, onu Vietnam’ın muhteşem sahillerine götürmüş.

Her yer çok farklı olduğu için, her projede çok fazla planlama yapmak gerekiyor. Arazi araştırılıyor; böylece Uros, en iyi çekimi yapmak için hem kendisinin hem de helikopterlerin tam olarak nerede olması gerektiğine karar verebiliyor. Ayrıca tıpkı diğer manzara fotoğraflarında olduğu gibi, saat ve güneşin yönü çok önemli, "ışık çok ama çok önemli, çekimi ya vezir ya rezil eder," diye vurguluyor.

uros podlogar sony alpha 7RM3 arkada vietnam dağlarıyla iki helikopter plaj üzerinde alçaktan uçuyor

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/9.0, ISO 50

Hayal edebileceğiniz gibi, helikopter seferleri pek ucuz değil; bu yüzden her şeyin hassas ve çabuk olması çok önemli. Uros, iki farklı helikopter fotoğrafçılığı stili olduğunu açıklıyor; ilki başka bir helikopterden havadan çekim, diğeri ise yerden çekim. "Bazen helikopter beni olağanüstü bir yerde bırakıyor, sonra çekim yapmam için tekrar kalkıyor. Ama çoğunlukla başka bir helikopterden çekim yapıyorum," diyor.

uros podlogar sony alpha 7RM3 uzaklarda teknelerle okyanusun üzerinde yüksekten uçan bir helikopter

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/80s @ f/8.0, ISO 50

Uros’un helikopter fotoğraflarını, mavi bir gökyüzünden oluşan boş bir tuvale bakılarak yerden çekilenlerden ayıran, bu "havadan çekilen" görüntüler. Ama ayağınızın altında sağlam bir zemin olmadığında, hareketli bir nesneyi hareketli bir nesneden çekmenin karmaşıklığı ve helikopteri hareket ettiren pervanelerin yarattığı yoğun titreşim ortaya çıkıyor.

Uros, "Pek fazla vaktiniz olmuyor, bu yüzden kendinize çok güvenmelisiniz. İkinci şanslara yer yok," diyor. Sözlerine şöyle devam ediyor: "Sony α7R III’ün görüntü sabitlemesine güveniyorum, pil ömrü de iyi olduğu için havada pil değiştirmekle hiç zaman kaybetmiyorum; güvenebileceğim ekipmanlara ihtiyacım var."

Hareketli bir nesneyi fotoğraflarken genellikle nesnenin bulanıklaşmasını engellemek için mümkün olan en yüksek deklanşör hızını kullanmanız gerekir. Ancak bir helikopteri fotoğraflarken bu yöntem görüntüde pervaneleri dondurabilir ve helikopterin havada öylece asılı kalmış gibi görünmesine neden olabilir. Bu yüzden Uros’un helikopterin uçuşunu donduran deklanşör hızıyla pervanenin yine de hafifçe bulanıklaşmasını sağlayan deklanşör hızı arasında bir denge bulması gerekiyor. İşte görüntülere hayat veren bu hareket hissi.

uros podlogar sony alpha 7RM3 kokpitin içinden 2 helikopter pilotunun geniş açılı çekimi

© Uros Podlogar | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/100s @ f/5.6, ISO 160

İnanılmaz bir manzara, sadece dış çekimlerde avantaj sağlamakla kalmıyor. Uros, genellikle Sony 24-70mm f/2.8 GM veya 70-200mm f/2.8 GM lenslerden birini kullanıyor ama gizli kozu Sony FE 12-24mm f/4 G lens.

Uros, bu süper geniş açılı lensi kullanarak helikopter kokpitinin içinden çekim yapıp helikopter uçurmak için ne kadar çok kontrol ve düğme gerektiğini gösteriyor ama daha da önemlisi tam da pilotun gördüğü gibi ön camdan inanılmaz manzaraları fotoğraflıyor. Böylece bakana oradaymış hissi yaşatan fotoğraflar ortaya çıkıyor ve bu helikopterlerin üzerinden uçtuğu inanılmaz manzaraların gerçek ölçeğinin vurgulanmasına da gerçekten yardımcı oluyor.

Helikopterle uçma ve helikopterlerle çalışma hayalini gerçekleştirebilmek, Uros’un artık kanıksayıp görmezden geldiği bir şeye dönmemiş. "Havada çalışmaktan gerçekten gurur duyuyorum," diyor. "Her projede yeni bir şey öğreniyorum ve sonraki projede bunu kullanıyorum; yani gelişmeye hep devam edeceğim."

Öne Çıkan Ürünler

ILCE-7RM3

Otomatik netlemeli α7R III 35mm full frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

ILCE-9

Full frame yığma yapılı CMOS sensörüne sahip α9

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2,8 G OSS

SEL70200GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

İlgili makaleler

Uroš Podlogar
Alpha Universe

Uroš Podlogar

Slovenya

"İş değil. Tutku, hatta aşk. Sizi hayatta tutan ve kalbinizi çarptıran şeyi bulun. Sonra bunu tüm kalbinizle takip edin."

Profili Görüntüle


x