Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye

Nasıl Çekim Yapıyorum | Chris Schmid ile Afrika’nın Büyük Kedilerini Fotoğraflamak

Aşikar görünebilir ama bence, belki de yaban hayatı fotoğrafçılığında en önemli şey tutku. Afrika’nın büyük kedilerini fotoğraflamayı çok seviyorum; davranışları büyüleyici, onları fotoğraflamak çok ilginç ve tabii ki onları doğal ortamlarında yakalamak nefes kesecek kadar güzel. İşte etkileyici yaban hayatı fotoğrafları çekmek isteyen herkese vereceğim birkaç ipucu.

Nesnenizi tanıyın

Muhteşem çekimler yapmak için, nesnenizi tanımanız gerekir. Farklı kedilerin davranışlarını öğrenmek için saatlerimi harcadım; genellikle bireysel davranışlarını öğrenmek için bir veya iki hayvanı takip etmeye çalışırım.

Örneğin, bir keresinde birkaç gün sol gözünü kaybetmiş bir leoparı takip ettim. Onu takip ederken, görüşü iyi olmadığı için artık avlanamadığını fark ettik. Beslenmek için diğer leoparların öldürdüğü hayvanların etlerini çalıyordu. Sadece bir veya iki bireyi takip etmek, onları gerçekten anlamanızı ve tüm hikayelerini anlatmanızı sağlıyor.

chris schmid sony alpha 9 biri doğrudan fotoğrafçıya bakan 3 afrika leoparı avlarını parçalıyor

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/5000s @ f/4.0, ISO 320

Sabırlı ve kararlı olun

Her gün farklıdır, her şey olabilir. Kamptan hep sabah gün doğmadan çıkarım ve yaptığım ilk iş, takip ettiğimiz hayvanların izlerini bulmaya çalışmak olur. Bazen iz olmaz, bunun yerine dikkat edilmesi ve dinlenmesi gereken işaretler olur. Babunların birbirlerine seslendiğini duyabilir veya garip bir şekilde sessiz, boş bir alan bulabilirsiniz; bunların her ikisi de bir yırtıcının yakınlarda olabileceğini gösteren işaretlerdir. Bir araya gelen bütün bu şeyler önemlidir; izler, görüntüler, sesler, kokular; her şeye dikkat etmeniz gerekir.

chris schmid sony alpha 7RIII arkada güneş batarken aslan sürüsü ağaçta tembel tembel oturuyor

© Chris Schmid | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/800s @ f/5.6, ISO 500

En iyi ışık her zaman sabahın ilk saatlerindeki Altın Saattir ve Afrika’nın sert ışığı altında, bu ilk birkaç saatte çekim yapmaya gerçekten hazır olmanız gerekir. Sabah çıkıp hiçbir iz veya işaret görmeyince bir karar vermeniz gerekir. Durup muhteşem bir ışıkta filleri fotoğraflamaya çalışabilir veya en iyi ışığı tamamıyla kaçırabileceğinizi bilerek inat edebilirsiniz. Bu, vermeniz gereken büyük bir karardır.

Çekim yapmadan önce, ne çekmek istediğinizi bilin

Genellikle tam manuel pozlama modunda çekim yapıyorum. Gözünüzü daha vizöre bile götürmeden yakalamak istediğiniz görüntüyü bilmeniz çok önemli. Böylece sadece öylesine çekim yapmaz, fotoğrafı çekince ne elde etmek istediğinizi bildiğiniz için daha az fotoğraf çekersiniz.

chris schmid sony alpha 9 yalnız bir leopar av arayarak çayırdan geçiyor

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1,4x Tele Dönüştürücü | 1/2000s @ f/4.5, ISO 400

İstediğim görüntüyü makinede, son fotoğrafa mümkün olduğunca yakın şekilde oluşturabilmek için, Sony α9 ve α7R III makinelerimdeki elektronik vizörden faydalanıyorum. Ama genellikle muhteşem görünen bir gökyüzü elde etmek için pozlamayı düşürebileceğimi bilerek vurgulara öncelik veriyorum ve ham fotoğrafı düzenlerken gölgeleri bastırıyorum. Her iki Alpha fotoğraf makinemde de bunu yapabilmemi sağlayacak dinamik aralığı sunan sensörler var.

chris schmid sony alpha 9 leopar yavrusu sallanan dalların arasındaki güvenli konumundan doğrudan fotoğrafçıya bakıyor

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS + 1,4x Tele Dönüştürücü | 1/1600s @ f/4.0, ISO 320

Lens ve nesne seçimi

Bir Sony α9 ve iki Sony α7R III fotoğraf makinesi kullanacak kadar şanslıyım. α9’u pil koluyla birleştiriyorum ve genellikle 400mm f/2.8 G Master lens ve kimi zaman da 1,4x tele dönüştürücü kullandığım için, dengeyi korumama ve makineyi tutmama yardımcı oluyor. Böylece onları rahatsız etmeden nesnelerimin portrelerini çekebiliyorum. Güzel fotoğraflar çekmenin temel unsurlarından biri nesnenizi rahatsız etmemektir; işte bu yüzden Alpha kitimdeki sessiz deklanşör de muhteşem bir özellik.

chris schmid sony alpha 9 dişi aslan gözleri kapalı ağacın üzerinde uyuyor

© Chris Schmid | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/500s @ f/5.6, ISO 400

Lenslerle ilgili bir başka tavsiyemi genellikle "azı karar, çoğu zarar" sözüyle ifade ederim. Birçok kişi lenslerle dolu çantalar taşır ki bu da hangisini kullanacaklarına karar vermelerini zorlaştırır. Ben, geniş çekimler için 70-200mm f/2.8 GM lens ve telefoto için 400mm f/2.8 lens taşıyorum. Diğer makinemde de 24-105mm lens oluyor. Ayrıca kavurucu sıcaklarda isteyeceğiniz son şey, ihtiyacınız olmayan lensler ve ekipmanlar taşımaktır; bu yüzden serbestçe hareket edebilmek için hemen hemen her zaman elde çekim yaparım.

Kompozisyon

Yaptığım ilk şeylerden biri, büyük kediyle göz hizasına gelmek veya daha aşağıda olmak için çömelmek olur; bu da hikayelerini anlatmam için güzel bir perspektif sağlar. Kompozisyona gelince, bence klasik kurallar işe yarıyor. Üç çizgi kuralını göstermek için elektronik vizörümü kullanıyorum ve bakanın dikkatini nesneye çeken, güzel, çapraz yönlendirme çizgilerini de arıyorum. Bence fotoğrafta derinlik oluşturmak, bir ön plan, nesne ve bir arka plan olması çok önemli; bu sayede nesne, ortamının bağlamına yerleştirilebiliyor ve dikkat çekebiliyor.

chris schmid sony alpha 7RIII dişi aslan kurumuş bir ağacın üzerinde oturmuş dikkatle çayıra bakıyor

© Chris Schmid | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/640s @ f/8.0, ISO 500

Ama bir kompozisyon kuralını çiğnemeniz gerektiğini hissederseniz kararınıza güvenin ve öyle yapın; her şey o kadar çabuk değişebilir ki bir şansınız daha olmayabilir.

Öne Çıkan Ürünler

ILCE-9

Full frame yığma yapılı CMOS sensörüne sahip α9

ILCE-9

ILCE-7RM3

Otomatik netlemeli α7R III 35mm full frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

SEL24105G

FE 24-105mm F4 G OSS Lens

SEL24105G

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2,8 G OSS

SEL70200GM

SEL100400GM

FE 100-400 mm G Master süper telefoto zum lens

SEL100400GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2.8 GM OSS

SEL400F28GM

SEL14TC

1,4x Tele Dönüştürücü Lens

SEL14TC

İlgili makaleler

Chris Schmid
Alpha Universe

Chris Schmid

İsviçre

Görüntü güçlüdür. Tek bir çekim, bir duyguyu yakalayabilir veya bakanın içinde bir duyguyu tetikleyebilir.

Profili Görüntüle


x