Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Nasıl Çekim Yapıyorum
Virgo Haan ile Sinemagraflar Oluşturmak 

Sinemagrafları keşfetmem, Harry Potter filmlerinde gördükleri gazete sayfalarındaki hareketli görüntülerden ilham alan New Yorklu fotoğrafçılar Jamie Beck ve Kevin Burg ile ilgili bir yazı okumamla oldu. Filmleri ben de izlemiştim ve bu tür hareketli görüntüleri gerçeğe dönüştürebilmenin çok hoş olacağını düşünmüştüm. Birkaç ay süren deneme yanılma sürecinin ardından Facebook’ta ilk sinemagraflarımı yayınlamaya başladım. Basit fikirlerle yola çıktım, örneğin her şeyin sabit durduğu, sadece bir saatin akrep ve yelkovanının hareket ettiği görüntüler oluşturdum fakat daha sonra fikirlerimin sınırlarını zorlamaya başladım.

Fikir

İnsanların ilgisini çekmenin kilit unsuru harika bir fikirdir. Ancak bu fikrin etkisini gösterebilmesi için sinemagrafın nerede sergileneceğini bilmek son derece önemlidir. Sinemagraf Instagram’da yayınlanacaksa hareket oldukça görünür ve bariz olmalıdır, insanların ilgisini anında çekmeli, onların ekranı kaydırmalarına fırsat tanımamalıdır. Ancak reklamlarda olduğu gibi daha büyük bir ekranda gösterilecekse hareket kolayca görüleceği için o kadar bariz olmasa da olur.

© Virgo Haan | Model: Lisete Altma | Makeup and Hair: Triin Lepp | Stylist: Konstantsija Ivanova

Flixel Modülü

Bakan kişinin ilgisini yakalamak için bir sürpriz etkisi de yaratmak gerekiyor. Örneğin ben genellikle görüntülerin hareketli ve hareketsiz kısımları arasında kontrast oluşturuyorum. Bazen görüntünün hareketsiz kısmı normalde hareket etmesini bekleyeceğiniz bir şey, örneğin havada asılı kalmış su damlaları oluyor ama aynı zamanda modelin saçı rüzgarla savruluyor.

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Flixel Modülü

Portrelerde olduğu gibi, bir görüntü fotoğraf gibi göründüğünde ancak bir saniye kadar süre geçtikten sonra kişi bu sinemagrafta olduğu gibi aniden gözünü kırptığında da sürpriz etkisi elde edilebiliyor. Bu sürpriz sonucunda bakan kişi durup görüntüye gerçek anlamda odaklanıyor ve hareketin yeniden gerçekleşmesini bekliyor.

Sinemagraf Oluşturmak

Tabii bu çok bariz ama fotoğraf makinesini yüzde yüz sabit tutmak son derece önemli, o yüzden tripod olmazsa olmaz. Sony α7R III ve FE 24-70mm f/2.8 G Master lens ile çekim yapıyorum çünkü bu fotoğraf makinesi hem fotoğraf hem de videolar için ihtiyacım olan her şeyi yapıyor, lens de doğru kareyi elde edebilmem için büyük bir esneklik sağlıyor.

© Virgo Haan | Client: Alexela | Agency: Age Creative | Lights: Heiki Laan |
Cat: Igor | Art Department: Viktoria Martjanova and Elisa Vesterinen

Flixel Modülü

Sinemagraf çekimi yaparken hem fotoğraf hem de video için aynı pozlama ayarlarını kullanmak büyük önem taşıyor çünkü bu sayede fotoğraf ve videoyu post prodüksiyonda bir araya getirmek kolay oluyor. Bu yüzden daima fotoğraf makinemi tam manuel pozlama ve beyaz dengesine ayarlıyorum.

Fotoğraf makinesini hareketsiz tutmak kolay ama çekiminizde bir insan da yer alıyorsa onun da mümkün olduğunca hareketsiz durması son derece önemli. Çekimde yer alan modeli oturtuyorum, bir şeylere yaslanmasını sağlıyorum... Mümkün olduğunca hareketsiz durabilmelerini sağlayacak ne varsa yapıyorum. 

© Virgo Haan | Client: Rohujuur Bakery

Flixel Modülü

Bu anlattıklarım nesneler için de geçerli, aynen bu sinemagrafta olduğu gibi. Model elinde daha yeni ikiye bölünmüş bir çörek tutuyor ancak görünmeyen bir şey var ki her şeyi yüzde yüz aynı pozisyonda tutmak amacıyla çöreğin içine çöreği bir arada tutan çubuklar gizlenmiş durumda. Bu görüntüde düşen damlalar ve yükselen buhar var; hareketli kısımlar yalnızca bunlar, geri kalanı hareketsiz bir fotoğraf. 

Hareketli kısımdan gerçekten en iyi şekilde yararlanmak amacıyla video kaydını 120 fps’te çekiyorum. Bu ağır çekim modu hareketi daha yumuşak ve kremsi bir görünümle sergiliyor, böylece hareket gerçekten de öne çıkıyor. Sık sık başka çekim özelliklerinden de yararlanıyorum. Örneğin zaman atlamalı modu kullanıp gerçeküstü bir unsur daha ekliyorum. 

Post Prodüksiyon

Tamamladığım sinemagrafları bir bütün haline getirmeme yardımcı olması için farklı yazılımlar kullanıyorum. Adobe After Effects veya Flixel Cinemagraph Pro kullanarak video döngüsünü oluşturmakla işe başlıyorum. Burada amacım, klibi öyle düzenlemek ki ilk kare ile son kare arasında sıçrama olmasın, başlangıç ve bitiş noktası da hiç durmadan devam edebilecek sonsuz bir döngü oluştursun. Bazen bunun için bir iki numara yapıyorum, mesela sona geldiğinde klipleri geriye doğru oynatıyorum ya da soluk geçişler oluşturuyorum ama çoğunlukla çekim yaparken tüm hareketlerin tam olarak aynı yerde başlayıp bitmesi için çaba harcıyorum. 

© Virgo Haan | Model: Maria Sergejeva | Makeup and Hair: Maret Ubaleht | Lights: Heiki Laan

Flixel Modülü

Daha sonra fotoğrafı alıp Adobe Photoshop’la düzenliyorum. Renkler üzerinde video kaydıyla uyum sağlayacak şekilde hafif bir ince ayar yapmam ya da görüntüde bir şeyleri düzenlemem gerekebiliyor. Düzenlediğim fotoğrafı döngü ile birlikte, parçaların katmanlar halinde düzenleneceği Adobe After Effects’e veya Flixel Cinemagraph Pro’ya yüklüyorum. 

© Virgo Haan | Client: Solaris keskus

Flixel Modülü

Üst katmanı bir fotoğraf oluşturuyor, döngü ise bu katmanın altında yatıyor. Daha sonra hareketsiz görüntü katmanının bir bölümünü dikkate siliyorum, aynen bir pencere açmak gibi. Böylece alt kademedeki döngülü video kısmı ortaya çıkıyor. İşte sinemagraf oluşturmanın temeli bu!

Öne Çıkan Ürünler
ILCE-7RM3
α7R III 35mm Full Frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

SEL85F14GM
FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

SEL24F14GM
FE 24mm F1.4 GM

SEL24F14GM

SEL2470GM

FE 24-70mm F2.8 GM

SEL2470GM

İlgili makaleler
Virgo Haan
alpha universe

Virgo Haan

Estonya

"Günlük yaşamdan daha fazlasını gösteren çalışmalar yaratmak için elimden geleni yapıyorum."

Profili Görüntüle


x