Nasıl Çekim Yapıyorum | Albert Dros ile Manzarada Renkler

Manzara görüntülerimde büyük önem taşıyan bir unsur, renkler. İster inanılmaz canlılıkta renklerle dolu masalsı bir manzara ister daha mütevazı bir manzara olsun, insanlara ışığın ve rengin nasıl da inanılmaz olabileceğini göstermek istiyorum.

albert dros sony alpha 7RIII kızgın turuncu tonlarla aydınlanmış yanardağlar üzerinden süzülen bir kartal

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/320s @ f/7.1, ISO 100

Konumunuzu planlamak

Her şey planlama ile başlıyor. Özellikle kendi ülkem Hollanda’da manzara fotoğraflarımı çekeceğim konumlar hakkında uzun süre araştırma yapıyorum. Üzerinden yüzlerce kez geçmiş olsanız bile, olası bir konum için gözünüzü daima açık tutmalısınız.

Kırsalda konum araştırması yapmanın birçok yöntemi var. Neredeyse istediğiniz her konumu Instagram veya Google Görseller’de bulabilir, bölge ve çalışacağınız ışık türü hakkında fikir edinebilirsiniz. Uğrak yerlerin dışında bir konumu araştırıyorsam Google Earth’ten yararlanıyorum. Manzaraya göz atarak ve olası konumları kontrol ederek saatler harcayabilirim. Bir konuma ulaştığımda ise olası noktaları belirlemek için saatlerimi ve enerjimi araştırma yapmaya harcamak yerine genellikle drone’umu kullanıyorum.

Doğru rengi bulabilmek için ışığın nasıl göründüğünü bilmem gerek. Güneş ve Ay’ın ne zaman ve nerede belireceğini ve kaybolacağını bilmem gerek. Bu amaçla, Ay’ın ve Güneş’in nasıl hareket edeceğini ve konumu nasıl etkileyeceklerini görmek için çoğunlukla PhotoPills uygulamasını kullanıyorum.

albert dros sony alpha 7RIII uzaklarda arkasından güneş doğan bir deniz feneri

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 13s @ f/10.0, ISO 200

Görüntüdeki renklendirme üzerinde çok etkili olması nedeniyle, bir gözüm daima hava durumunda oluyor. Her şey planlanan gibiyse ve hava durumu konusunda şanslıysam mükemmel ışığı gün doğumundan hemen önce ve gün batımından hemen sonra elde ediyorum. Bu saatlerde gökyüzü kırmızı, pembe veya mor gibi çok sevdiğim güçlü renklere bürünebiliyor. Gece çekimi de yapıyorum; aslında geceleri gökyüzünde, özellikle ışık kirliliğinin hiç olmadığı bölgelerde, uzun pozlamayla yakalayabileceğiniz birçok renk var.

Yine de asıl aradığım, birbirini tamamlayan renkler. Mavi ve turuncu, en sevdiğim renk kombinasyonlarından biri; turuncu gökyüzü altında mavi bir deniz benim için mükemmel. Ancak ön planda minik bir çiçek ya da küçük bir kaya gibi, gökyüzünün rengine uyum sağlayacak ufak detaylar olabilir; bu detayları gözlemleyin ve kompozisyonlarınızda kullanın.

albert dros sony alpha 7RIII ön planda mor çiçeklerle kaplı durgun bir göl üzerine yansıyan uzak dağlar

© Albert Dros | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/4s @ f/11.0, ISO 200

Daha küçük ve renkli nesneleri ön plana alma yöntemlerimden biri, çok geniş açılı lensler kullanmak. Genellikle 12-24mm f/4 G lensi 12 mm’de kullanıyorum. Bu netleme uzaklığı ile yakınlaştığınızda, ön plan nesneleri olarak kullanabileceğiniz tüm hatları ve ayrıntıları bir anda görebilirsiniz. 12 mm’de ön planı çok büyük şekilde görmek mümkün; görüntünün içindeymiş gibi hissediyorsunuz.

Sürekli kullandığım bir diğer lens ise Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 OSS G Master Lens. Şu ana kadar kullandığım en keskin zum lenslerden biri ve bu lense tutuldum! 400 mm’de manzara çekimi yaparken son derece yaratıcı olmanız gerekir; çok uzak mesafelere bakmalı ve manzaranızdaki farklı öğelerin bir arada nasıl bir kompozisyon oluşturacağını görmelisiniz. Sizi yaratıcı olmaya iten bu uç netleme uzunlukları ile çekim yapmak, sadece standart bir netleme uzaklığı kullandığınızda elde ettiğinize kıyasla çok daha benzersiz bir görüntü sağlar.

Önceleri lenslerimi Sony α7R II ile eşleştiriyordum ama sonra Sony α7R III’e geçtim. 42,4 mega piksel çözünürlüğü sayesinde ihtiyacım olan tüm ayrıntıları elde ediyorum ve dinamik aralığı gölgelerdeki ayrıntıları ortaya çıkarabiliyor. Fotoğraf makinem, lenslerim ve tripodumun yanı sıra yanımda birkaç filtre taşıyorum ama ölçekli ND filtrelerini nadiren kullanıyorum; bunun yerine çoğunlukla yüksek ışıkları kullanıyorum. α7R III’ün, gölgelerdeki birçok detayı yakalayabileceğinden neredeyse her zaman eminim ve bu detayları görüntüleri düzenlerken kullanabiliyorum.

albert dros sony alpha 7RII altın turuncu tonlarla parlayan bir dağın gölgesinde küçük bir kilise

© Albert Dros | Sony α7R II + FE 55mm f/1.8 ZA | 1/1.6s @ f/11.0, ISO 100

Düzenleme

Görüntülerimi düzenlerken, en iyi sahneyi yakalamak için üzerlerinde işlem yapmayı seviyorum. Ama asla gökyüzünü değiştirerek sahte bir sahne yaratmıyorum; sahnede görünenleri en iyi şekilde yansıtmak için işleme tekniklerimden yararlanıyorum. Bu amaçla, görüntülerimi katalog haline getirmek için Adobe Lightroom’u kullanıyorum ve ardından Adobe Photoshop ile işleme aşamasına geçiyorum; rengi ve kontrastı ayarlıyorum, görüntünün bazı kısımlarını ışığa maruz bırakıyorum.

İnsanlar genellikle fotoğrafçılıkta çok fazla işlem olduğunu söylüyor ve hatta özellikle gün doğumu ve gün batımı fotoğraflarında görüntü sahteymiş gibi bir izlenim verebiliyor. Ama doğal ışık ve renk bazen inanılmaz olabiliyor ve görüntünün bazı kısımlarında doygunluğu azaltmam gerekebiliyor. Bu nedenle tavsiyem: Erken kalkın ve doğanın neler yapabileceğine şahit olun.

albert dros sony alpha 7RII gün batımında kırmızı bulutlarla kaplı gökyüzü altında alaca karanlık vakti rengarenk liman kasabası manarola Sony24 70GM A7RII

© Albert Dros | Sony α7R II + 24-70mm f/2.8 GM | 15s @ f/9.0, ISO 50

Son olarak birkaç ipucu:

Sınırları Zorlayın: Görüntülerinize etki katmak ve diğer geleneksel manzaralar arasında göze çarpmalarını sağlamak için süper geniş açı ve telefoto netleme uzaklıkları kullanmayı deneyin.

Hafifletin: Ön planı çekici hale getirmek için zemini alçaltmak amacıyla geniş açılı bir lens kullanın.

Tamamlayıcı renkler bulun: Turuncu gün batımları ve mavi denizler işinizi görür ama ön plan renginde küçük detaylara bakın; bitkiler ve kayalar bunun için mükemmeldir.

Öncesi ve Sonrası: Gün batımları ve gün doğumları harikadır ama en iyi renk, gerçek gün batımının öncesinde ve sonrasında elde edilir.

Bu makalede adı geçen ürünler

ILCE-7RM3

Otomatik netlemeli α7R III 35mm full frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

ILCE-7RM2

Arka aydınlatmalı full frame görüntü sensörüne sahip α7R II

ILCE-7RM2

SEL100400GM

FE 100-400 mm G Master süper telefoto zum lens

SEL100400GM

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1224G

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

SEL55F18Z

Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA

SEL55F18Z

SEL1635Z

Vario-Tessar® T* FE 16-35 mm F4 ZA OSS

SEL1635Z

Albert Dros
Alpha Universe

Albert Dros

Hollanda

"Mükemmel çekimi yapma takıntım var."

Profili Görüntüle


x