Düğünlerin çoğu aynıdır. Herkesin kendi stili ve yöntemi vardır ama gelenekler ve günün planı çoğunlukla aynıdır. Dolayısıyla benim işim, her düğünün kendine özgü anlarını yakalamaktır. Bunun anahtarı da gelin ve damatla ilişki kurmaktır.
Söz konusu iş, sadece çiftin en yakın arkadaşlarını ve ailelerini fotoğraflamaktan çok daha fazlası. Çiftin birbiriyle etkileşimini ve nasıl bir ilişkileri olduğunu da görmeye çalışıyorum, birlikte gülüp eğlendikleri arkadaşlarının kimler olduğunu da.
Önemli kişileri ve aralarındaki ilişkileri çözerseniz çifte özgü olacak o samimi anları ve hatıraları yakalayabilirsiniz.
Belgeleyin, Yönlendirmeyin
Günün olaylarının nasıl yaşandığını yakalamak için düğünlerde belgesel yaklaşımını benimserim. Tabii ki herkes istediği için daha klasik portre fotoğraflarından da birkaç tane çekerim ama geri kalan zamanda insanlara poz vermelerini veya duracakları yeri söylemek istemem. Birkaç yıl sonra fotoğraflara baktıklarında, çiftin poz verirken sürekli duydukları yönlendirmeleri değil, hislerini ve duygularını hatırlamasını isterim.
Her zaman aradığım şeylerden biri mizahtır ve mizah da bu ilişkileri bilmekten gelebiliyor. Komik veya duygusal anları yakalayabilmek için ninja gibi olmam lazım. DSLR’den α9’a geçmek, bana ezber bozan Sessiz Çekim özelliğini kazandırdı. Böylece dikkatlerini dağıtmadan insanlara yaklaşabiliyorum, o anlamlı ve saf anları yakalayabiliyorum; fotoğrafladığım kişiler makinenin "tık" sesini duyduğunda genellikle hemen dikkatleri dağılıyor ve yaşanan o an kayboluyor.
Çekimlerin çoğunda ilk başvurduğum lens FE 24-70mm f/2.8 GM. Hızla etrafta gezinirken bana esneklik sağlıyor ve netleme aralığı mükemmel. FE 85mm f/1.8’i de yanımda taşıyorum; mümkün olduğunca gizlenmek istediğimde, FE 35mm f/2.8 ZA da kitimi mümkün olduğunca küçük tutuyor.
Çevrenizdekileri Kullanın
Düğün, benim için gerçekten oyun zamanı. Alışılmadık portreler için bir sahnenin peşinde koşmayı ve olağanın içinde olağan dışı olanı aramayı seviyorum. Son fotoğrafa bakan birinin “Vay be! Fotoğrafçı bunu nasıl yapmış?” demesini istiyorum.
Örneğin, kısa süre önce yoğun bir ışık altındaki çifte doğru inen bir ışık hüzmesi oluşturmak için tavanda cam paneller kullandım. Üzerinde rötuş yapmadım, sadece vurgular için pozlama yaptım ve sahnedeki doğal ışık gerisini halletti. α9’un elektronik vizörünü kullanırken, deklanşöre basmadan fotoğrafın tam olarak nasıl görüneceğini görebiliyordum.
Etki ve Tepki
Mükemmel bir belgesel fotoğrafı, tek bir çekimde tüm hikayenin anlatıldığı fotoğraftır ve bunun için de bir etki ve tepki olması gerekir.
Damadın gelin için yaptığı dansı gösteren bir fotoğrafım var. O dansın bir sürü fotoğrafını çektim ama en beğendiğim damadın dans ederken kollarının göründüğü ama yüzünün tamamının görünmediği ve gelinin arka planda gülerken netlendiği fotoğraf. Sadece gelinin güldüğü bir fotoğraf çekebilirdim ama o zaman nedenini bilemezdiniz. Damadın dansını da netlenmemiş halde ekleyince hikayenin tamamını, etkiyi ve tepkiyi görüyoruz.
En sevdiğim fotoğraflardan biri de konukların menü kartlarını tuttuğu fotoğraf. O fotoğrafta her şey mükemmel bir uyum içinde. Mizah var, grafik unsurlar var ve poz verilmemiş. Salon çok aydınlıktı ve ışık konukların gözlerine doluyordu, bu yüzden hepsi de gözleri kamaşmasın diye menü kartlarını kaldırmıştı. Komik ama orada olanlara o günle ilgili bir sürü ayrıntıyı hatırlatacak: salon, görkemli güneş ışığı, yemek, konuklar... Hepsi tek fotoğrafta ve bu fotoğraf da kartların ayrıntılarını gösteren, alışılmışın dışında olağanüstü bir fotoğraf.
Bir başka fotoğrafta gelin, otobüsteki sağdıçlara öpücük yolluyor. Yine bu fotoğrafta da onun öpücük yollamasını ve otobüsün penceresine vuran sağdıçların tepkisini çektim. Bu fotoğrafı çekmek için Sony α9’un yüksek kare hızına ve AF takibi özelliğine güvendim. Gelinin otobüse doğru koştuğunu gördüm, onu takip etmem gerektiğini hemen anladım. Her şey bir anda oldu, öpücük yolladı ve o sırada başını otobüs penceresiyle kadrajlayıp eliyle çenesini ayıracak bir açı bulmak için saliselik bir zamanım oldu. Sony α9’un otomatik netlemesi ve 20 fps çekim hızı sayesinde, o hareket ederken doğru kadrajı yakalamak için seri çekim yapabildim.
Sözlerini şöyle bitiriyor: "Geri dönüp baktığımda, ihtiyacım olan mükemmel kareyi yakalamıştım; bu da o mükemmel fotoğrafları yakalamak için kitin ne kadar önemli olduğunu gösteriyor."
“Kusurda kusursuzluk bulmanın peşinde”