terry donnelly sony alpha 9 top için mücadele eden üç ragbi oyuncusu

Nasıl Çekim Yapıyorum | Aksiyon Dolu Ragbi Çekimleri

Terry Donnelly

My motivation to take sports images comes from all the different narratives that can surround each event. Although it’s obviously key, it’s not just about what is happening on the pitch; there are so many stories to be told. But how do I go about telling these stories through my photography? Here are just a few insights. Getting started Regardless of what sport you want to photograph, to be successful it is absolutely essential that you understand the sport and the way the play can unfold. You have to be able to anticipate the game play and be ready to take a great shot as the opportunity presents itself, as there will only be one opportunity to capture a goal or a try.

terry donnelly sony alpha 7RIII maç öncesinde yan çizgilerde parlayan alevlerle çevrili ragbi sahasının geniş açılı çekimi

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 12-24mm f/4 G | 1/500s @ f/4.5, ISO 2000

Ragbi gibi hızlı tempolu bir oyunda, fotoğraf makinesinin ayarlarını nasıl değiştireceğinizi düşünmek veya hangi lensle çekim yapacağınıza karar vermek için hiç zaman yok. Bunun için neredeyse doğal bir içgüdü gerekli ve esasen bu da ancak maçı anlamak, ekipmanlar ve deneyimle mümkün. Yeni başlayanlardansanız başlangıç için en iyi yol işin en temeline gitmek. Sevdiğiniz bir spor dalı bulun ve sürekli egzersiz yaparak ekipmanınızı tanıyın.

terry donnelly sony alpha 9 havada sıçrayıp hücum için topu yere koyan ragbi oyuncusu

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 640

Maç sırasında her zaman gerçekten bir hikaye anlatan ve görüntüleri değerli kılan anların peşinde oluyorum. Örneğin ragbi fotoğrafları çekerken akrobatik hücumlara, duygusal kutlamalara ve önemli mücadele anlarına odaklanıyorum; tüm bu görüntüler hem sosyal medya hem de yerel gazeteler için mükemmel nitelikte oluyor.

Ayrıca bu muhteşem görüntüleri çekmek için doğru konumda olmanız gerekir. Bu büyük ölçüde stadyumun kısıtlamalarına ama aynı zamanda sadece bir kulübe veya belirli bir oyuncuya ilgim olup olmadığına da bağlı. Mesela bir oyuncu 100. kez sahaya çıkıyorsa veya maç sırasında yeni bir önemli ana imza atma olasılığı varsa çekim yaptığım konuma ve açıya özellikle dikkat ediyorum. Bu sayede kritik anları yakalama şansımı en üst seviyede tutuyorum.

terry donnelly sony alpha 9 rakip takımdan iki oyuncu hücum yapmaya çalışan ragbi oyuncusunu durdurmaya çalışıyor

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 640

Doğru Sete Sahip Olmak

My regular setup is both the α9 and α7R III. The α9 is my ‘catch all’ piece of kit and I mostly use it with my FE 400 f/2.8 G Master and FE 70-200 f/2.8 G Master lenses capturing high speed action.

I use my α7R III for wide angle shots with the FE 16-35 f/2.8 G Master or FE 24-70mm f/2.8 G Master lens, depending on the stadium I am working and type of shot I am going for. Sometimes I’ll also use the α7R III to shoot remotely, placing it behind a goal or try line ready to capture a key action. Between these lenses I’m ready to cover all of the action wherever I’m positioned.

terry donnelly sony alpha 9 yüzünde kararlı bir ifade ve elinde topla koşan ragbi oyuncusu

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2000s @ f/2.8, ISO 1600

Doğru ayarları kullanmak

I always shoot using manual exposure. I take an exposure reading from the grass at the centre of the pitch before a match starts, and then I will lock my exposure to that, which means that all my images have a consistent exposure throughout the game.

When shooting such a fast-paced sport, the continuous autofocus mode is really useful for helping me get the crystal-clear shots I need. I also use back button focusing, with the focusing disabled on the shutter release button, meaning my shutter release button only fires the shutter, and a rear button, typically AE-L activates the cameras AF. This means there is no delay in the shutter firing when pressing the shutter button.

terry donnelly sony alpha 9 topla koşan ragbi oyuncusu

© Terry Donnelly | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 200

Son olarak, aksiyonu netlerken 20 fps hızda çekim yapmayı hedefleyin. Bana göre bu, çok önemli bir anda mükemmel çekimi yakalamak için daha fazla fırsat anlamına geliyor. Atış yapıldığında topu veya önemli bir duyguyu yakalamak çok kritik; bu anı kaçırırsam geri dönüşü yok. Çabalarımın tümü boşa gitmiş olur.

Öne çıkan ürünler

Terry Donnelly

Terry Donnelly | Birleşik Krallık

“Farklı fotoğrafçılık türlerinde çekimler yapsam da bu türlerin birinden diğerine aktarabileceğim bir beceri grubu buluyorum ve çalışmalarıma güçlü katan da bu oluyor”

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz