Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Aksiliklerle Karşı Karşıya 

Andrea Frazzetta 

Bir foto muhabirin, düşünmeden çekilip internette yayınlanmış bir özçekimden ilham alması garip mi? Belki de öyle. Ama şu an garip bir dönemden geçiyoruz. Geçtiğimiz aylarda, Kuzey İtalya’da COVID-19’la çalkalanan bir hastanede 12 saatlik vardiyasının sonuna gelmiş bir hemşire olan Alessia Bonari’nin öz portresi kadar güçlü fotoğraflarla çok az karşılaştığımız kesin.

Foto muhabir Andrea Frazzetta, “11 Mart 2020 Çarşamba günüydü,” diye açıklıyor, “ve Alessia’nın gönderisi ülkenin her yerinde milyonlarca kişiye ulaşmıştı. Bütün gün taktığı maskenin izleri bir savaştan sonraki yaralar gibiydi. Bana göre, bu fotoğraf dünyada olanların kusursuz bir sembolüydü.”

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 italya’da ön saf hastane çalışanının portresi

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/6.3, ISO 400

Andrea, “Kuzey İtalya, mart ayının ortasında küresel COVID-19 pandemisinin merkezi olmuştu,” diye devam ediyor. “Batıda virüsün ilk ortaya çıktığı Lombardiya bölgesinde, zengin ve gelişmiş sağlık sistemi aniden bir savaş bölgesine dönüştü.”

Andrea Frazzetta, krizin etkisiyle duruma ancak görmüş geçirmiş bir foto muhabirin verebileceği bir yanıt vermeye karar verdi: bu ölümcül virüsle mücadele yolunda gösterilen tarihi çabaları anlatacak bir fotoğraf dizisi. COVID-19’a karşı verilen savaşın en kötü günlerinde, Kuzey İtalya’daki hastanelerde bir dizi çarpıcı portre çekti ve bu fotoğraflar New York Times Magazine’de yayımlandı.

Sonraki birkaç hafta boyunca Andrea; Brescia, Bergamo ve Milano’daki hastanelerde ve kliniklerde savaşın ön cephesinde yer alan personelin portrelerini çekti.

“Fikir tamamen içgüdüseldi,” diyor, “ama aynı zamanda birçok fotoğrafik belgenin ve tasvirin ortak noktası olan çok basit bir dürtüydü. Bir trajedinin kahramanlarının yüzlerine odaklanırız ve insanların hikayesini ve insanların ödediği bedeli böyle anlatırız.”

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 vardiyasının sonunda maskesini çıkaran bir hemşirenin portresi

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/4.5, ISO 400

Andrea’nın fotoğraf dizisinin kahramanları arasında “kurtarma görevlileri, gönüllüler, temizlik personeli, hemşireler, doktorlar ve baş hekimler vardı. Toplam 30 kişi, hepsi de vardiyalarının sonunda, maskelerini çıkardıkları anda fotoğraflandı. Yorgunluklarını, bitkinliklerini göstermek ve yaptıklarını gözlerinden okumak istedim.”

Andrea gibi foto muhabirler her zaman tehlikenin kıyısında çalışır, bu sefer çalıştığı ortam normal bir savaş bölgesi değildi ama tehlike görünmüyor olsa da her zamanki kadar gerçekti. “Kesinlikle tehlikeliydi ama mümkün olan tüm önlemleri aldık. Yaptığımız işte her zaman bir risk var. Ama ben belgelediğim yüzlerde gördüğüm acıdan da korktum hatta dehşete düştüm. Umarım benim bu korkum da fotoğraflara yansımıştır.”

Portrelerin hepsi “çok basit bir teknikle çekildi,” diye açıklıyor. “Sadece elimde tuttuğum tek bir HVL-F45RM flaş kullandım, bu flaş FA-WRC1M kablosuz radyo sinyalli kumandayla fotoğraf makinesinden ayrılmıştı. Zaman kazanmak için tekniğin hızlı olması önemliydi ama aynı zamanda saf bir estetiği olması, çekim yaptığım anı ve durumu yansıtan bir şey olması gerekiyordu. Küçük harici bir flaşı kolayca tetikleyebilmek, tüm işlerimde benim için temel bir teknik.”

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 italyan kadın polis maskesini takıyor

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/125s @ f/3.5, ISO 400

Durumun yarattığı yoğun duyguların yanında teknik zorluklar da olmuş. Andrea, “Koruyucu ekipmanlar takarak fotoğraf çekmek kolay değil,” diye açıklıyor. “Maske, eldivenler, tulum ve özellikle de gözlük ayak bağı oluyor. Örneğin, vizörden bakarak fotoğraf çekemiyor, o yüzden monitör kullanmak zorunda kalıyorsunuz. Maske de bir başka psikolojik engel. Nesneleriniz yüz ifadelerinizi görmediği için, normalde bir portrenin temeli olacak türde bir ilişki kurmak kolay değil.”

Ama tabii ki önemli olan bir bütün olarak proje. Andrea kendisine göre en etkili fotoğrafların Monica Falocchi ve Marco Rizzi portreleri olduğunu söylüyor. “Bu dizide özellikle Monica’nın fotoğrafı önem kazandı,” diyor. “Sadece New York Times Magazine kapağı olmakla kalmadı, aynı zamanda felaket karşısında gösterilen direnişin gerçek bir sembolü oldu.”

Bu dizide çekilen ilk portrelerden biri olan Monica’nın fotoğrafı, “gidilecek doğru yolun hangisi olduğunu anlamamı sağladı,” diyor. “Birkaç dakikalığına yoğun bakım ünitesinden çıktığında, maskesini çıkarıp fotoğraf makinesi aracılığıyla doğrudan bana baktı. O bakışta, yeni biten gecenin tüm acısı görülüyordu. Fotoğraf makinesinin sesini duyunca, maskesini takıp görev bilinciyle kendini mecbur hissederek hastalarına geri döndü.”

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 italya’daki papa giovanni hastanesi’nden marco’nun portresi

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.6, ISO 400

Andrea, Papa Giovanni XXIII Hastanesi Bulaşıcı Hastalıklar Birimi direktörü Marco’nun fotoğrafı hakkında şöyle diyor: “Hafif bulanık bir fotoğraf. Bana göre teknik açıdan mükemmel değil. Ama Marco’nun gözlerinde o anda yaşadığı tüm hisleri gösteriyor. Ve bazen kusur değer katar. Hayatı görmemizi sağlar.”

Tahmin edeceğiniz gibi, portrelerin Andrea’nın normal işlerine göre çok daha hızlı tamamlanması ve nesneleriyle arasında kişisel koruyucu ekipmanların yarattığı, hiç eksik olmayan o karışıklıkla çekilmesi gerekiyordu. “Her fotoğraf sadece birkaç dakikamızı aldı,” diye açıklıyor, “ama o kısacık sürede, nesnelerle yoğun bir ilişki kurduk.”

andrea frazzetta sony alpha 7RM3 vardiyasının sonunda maskesini çıkaran bir cerrahın portresi

© Andrea Frazzetta | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/4.5, ISO 400

Çekimde Sony α7R III ve FE 24-70mm f/2.8 GM lens kullanmak da Andrea için olmazsa olmazlardan olmuş çünkü bu kadar karmaşık bir durumda çabucak ve verimli şekilde çalışmasını sağlamış. “Bu kombinasyon hafif ve hızlı olmasının yanı sıra güvenilir de. İşte bu özellikler hayati önem taşıyordu çünkü bu insanların işini birkaç saniyeden fazla engelleyecek zamanımız yoktu. Çekim anını daha da hızlı ve hassas hale getirmek için yüz tanıma sistemiyle netleme yapmak elzemdi ve 24-70 mm’nin netleme aralığı benim için ideal. Portreyi düşünmemi ama aynı zamanda kadrajlamada nesnelerime bağlam kazandıracak kadar esnek olmamı sağlıyor.”

Kuzey İtalya’da normal hayatın çok yavaş da olsa geri döndüğünü gösteren işaretlerle birlikte Andrea, fotoğraflarının kalıcı bir etkisi olacağını umuyor. “Benim için hep çok önemli bir proje olacak, hem profesyonel hem de kişisel açıdan. Fotoğraflar, İtalya’da pandemiyle ilgili fotoğrafik işlerin toplandığı kalıcı bir arşivin parçası oldu. Bu açıdan fotoğrafçılık çok önemli. Bu günlerin anısı daha iyi bir gelecek düşünmemizi sağlamalı. Virüsten sonra hayatın nasıl olacağını bilmiyorum ama hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.”

Öne Çıkan Ürünler
ILCE-7RM3
α7R III 35mm Full Frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

SEL2470GM
FE 24-70 mm F2,8 GM

SEL2470GM

HVL-F45RM
Kablosuz Radyo Kontrolü ile Harici Flaş

HVL-F45RM

FA-WRC1M

Kablosuz Radyo Sinyalli Kumanda

FA-WRC1M

İlgili makaleler
Andrea Frazzetta
alpha universe

Andrea Frazzetta

İtalya

"Bence fotoğrafçılık, keşif için ideal bir araç. Dünyayı, başkalarını ve kendimi keşfetmenin bir yolu. Her fotoğrafla, kaydettiğinize dahil olup kendi görüş açınızı ifade ederek hem bir şey ‘alıyorsunuz’ hem de veriyorsunuz. Her çekim, dünyaya karşı sergilenen bir tavır gibi."

Profili Görüntüle


x