Değişiklik Yapmak

Kaisa Lappalainen

“Daha fazla çalışın.” Yaban hayatı fotoğrafçılarına verilecek daha iyi bir tavsiye yok ve ılıman kuşağın daha soğuk kısmında yer alan Tasmanya yağmur ormanlarına ve burada yaşayan hayvanlara odaklanan son projesi de dahil olmak üzere, Kaisa Lappalainen’in çalışmalarının genelinde bu metodoloji dikkat çekiyor.

Peki ama hangi konuda ve nasıl daha çok çalışmak? Kaisa için bu, coğrafi olarak daha fazla yol katetmek, daha yaratıcı olmak ve fotoğrafçılık tarzının daha politik bir tavır kazanmasını sağlamak anlamına geliyor.

kaisa lappalainen sony alpha 9 cangılda oturan küçük bir memeli

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/640s @ f/2.8, ISO 2000

Afrika’ya gerçekleştirdiği birçok turla deneyim kazanan ve 15 yaşından itibaren doğa çekimleri yapan başarılı tur lideri Kaisa, eski bir DSLR ile başladığı yolculuğunda kısa süre önce Sony α9’a geçti.

Yine de, onu Tasmanya’ya götüren bambaşka bir şey olmuş. “Bir arkadaşımın düğünü için Avustralya’ya gidiyordum ve ‘Madem 20 saat uçakta olacağım, bu yolculukta başka bir şeyler daha yapmam gerek,’ diye düşündüm. Daha önce Tasmanya’ya hiç gitmemiştim; ama dünyanın ılıman kuşağının soğuk kısmında yağmur ormanlarına ev sahipliği yapan yegane yerlerden biri olan bu bölgenin doğasına hayrandım. Bunu deneyimlemek ve nasıl olduğunu bizzat görmek istedim.”

 

kaisa lappalainen sony alpha 9 açık bir arazide küçük bir memeli

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 85mm f/1.4 GM | 1/2500s @ f/2.0, ISO 100

Kaisa, doğanın korunmasıyla ilgili bir konu üzerinden Tasmanya ile anında bağ kurmuş. Konuyu şöyle açıklıyor: “Tasmanya, tomrukçuluk nedeniyle büyük bir tehlike ile karşı karşıya ve biz de aynı sorunu Finlandiya’da yaşamıştık; hem orman yetiştiriyor hem de tuvalet kağıdı üretiyoruz! Tasmanya’daki büyük fark ise ülkeye gelen şirketlerin daha fazla okaliptus dikebilmek için bin yıllık ağaçları kesmesi. Ormanlar farklı ama sorun aynı. Türler habitatlarını kaybetme tehlikesi altında.” Kaisa, bölgede olup bitenlerle ilgili mesajını yaymak için bölgeyle ilgili bir proje yapmaya karar vermiş.

kaisa-lappalainen-sony-alpha-9-açık-bir-alanda-tek-başına-oturan-tasmanya-kuşu

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/1250s @ f/5.6, ISO 400

Söz konusu, mesajı görsel olarak iletmek olduğunda, Kaisa daha belgesel niteliğindeki hikaye anlatıcılığı tarzını kullanıyor. “Bağlamın olması önemli,” diyor, “bağlam sayesinde insanlar hem hayvan türlerini hem de manzarayı ve hayvanların habitatını görebiliyorlar.”

Bu nedenle Kaisa, sadece yakın çekimlere odaklanmamanın önemini vurguluyor ve bazı fotoğrafçıların hayvan portrelerini ve aksiyonu fotoğraflarken bu hataya düşebildiklerini söylüyor.

kaisa lappalainen sony alpha 9 uzun çimler arasında sabırla oturan bir grup tasmanya kuşu

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/320s @ f/2.8, ISO 320

“Yaban hayatı fotoğrafçılarının geçmesi gereken üç aşama olduğunu düşünüyorum,” diyor Kaisa. “Birinci aşama, hayvana mümkün olduğunca yaklaşarak kareyi bir portre gibi doldurmak. Bunu yaptıktan sonraki ikinci aşama, fotoğrafladığınız nesneyi kendi ortamında yakalayarak ona bir bağlam kazandırmak. Belgeselden daha uzak, biraz daha sanatsal olan üçüncü aşamada kaydırma veya yavaş deklanşör hızları için sanatsal yönünüzü ortaya çıkarıyorsunuz. Bu üç aşamanın sağladığı çeşitlilikle daha iyi bir proje elde ediyorsunuz.”

kaisa lappalainen sony alpha 9 yiyecek aramak için yeri koklayan ekidne

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/1250s @ f/2.8, ISO 400

Bu yaklaşımda lens çeşitliliği çok önemli ve bunun için FE 16-35mm f/2.8 GM, FE 70-200mm f/2.8 GM OSS ve FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS’ye güvenen Kaisa süper genişten süper telefotoya kadar bir aralık elde ediyor.

“Her şeyin yanımda olmasını seviyorum,” diyor ve ekliyor: “İşlerimi hızlandırmak için iki α9 gövdesi taşıyorum. Normalde bir gövdede 100-400 mm, diğerinde ise 70-200 mm kullanıyorum; ancak Tasmanya’daki çekimlerin çoğu, bence muhteşem sonuç veren yeni FE 400mm f/2.8 GM OSS ile çekildi.”

Peki, birden çok gövde kullanmanın avantajları neler? Kaisa, “Lens değiştirmeye kıyasla çok daha hızlı tepki verebiliyorum,” diyor. “Hayvanlar hızlı hareket ediyor ve davranışları çabuk değişiyor; bu nedenle genellikle cam değiştirmek için vaktim olmuyor.”

Kaisa’ya göre, birden çok gövde ve lens taşımak ancak daha küçük ve daha hafif Alpha kitine geçmekle mümkün. “Normalde ağır olmasını bekleyeceğiniz 400 mm’yi artık hiç destek olmadan kullanabiliyorum,” diyor.

kaisa lappalainen sony alpha 9 üstünlük sağlamak için birbirleriyle güreşen iki kanguru

© Kaisa Lappalainen | Sony α9 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/800s @ f/2.8, ISO 1600

Kaisa, “α9’a geçmek, eski DSLR makinemle gösterdiğim performansta büyük bir adımdı,” diyerek sözlerine devam ediyor. “Özellikle yaban hayatı çalışmalarımda hayati öneme sahip otomatik netleme performansını düşündüğümde, tekrar eskiye döndüğümü hayal edemiyorum. Uçan veya koşan bir hayvanı sabitleyip netleyebileceğimden eminim.”

Şöyle açıklıyor: “Özellikleri değişimli kullanıyorum; aksiyon ve beklenmedik nesneler için geniş kapsama alanına sahip Kesintisiz AF ile çalışıyorum, ancak portrelerde nokta atışı için Tekli AF’ye geçiyorum. En güzel tarafı ise, tam olarak istediğiniz yerin keskin olup olmadığını kontrol etmek için canlı olarak zumlama yapabilmeniz. Artık DSLR kullananların olduğu gruplarla yaptığım gezilerde, ben her seferinde başarılı çekimler yaparken onların bu kareleri kaçırdığını görüyorum.”

Kaisa, projesinin nasıl bir etki yaratmasını bekliyor?

“Nihayetinde bütün mesele, insanların yaptıkları şeylerin gelecekte sonuçlar doğuracağını fark etmesi. İster kapımızın önü ister dünyanın bir ucu olsun, sorunun aynı olduğunu anlamamız gerek. Bu güzel doğaya sahibiz; ancak davranışlarımızı değiştirmezsek yakında onu kaybedeceğiz.”

Bu makalede adı geçen ürünler

ILCE-9

Full frame yığma yapılı CMOS sensörüne sahip α9

ILCE-9

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2,8 G OSS

SEL70200GM

SEL400F28GM

FE 400 mm F2.8 GM OSS

SEL400F28GM

SEL85F14GM

FE 85 mm F1,4 GM

SEL85F14GM

Kaisa Lappalainen
Alpha Universe

Kaisa Lappalainen

Finlandiya

Tehlike altındaki türleri doğal ortamlarında fotoğraflamak beni heyecanlandıran bir şey. Gelecek nesillerin bu hayvanları veya ortamları belki de göremeyeceğini biliyorum. Bu durum, muhteşem gezegenimizin ve gezegenimizdeki farklı ortamların fotoğraflarını paylaşmayı çok daha önemli hale getiriyor.

Profili Görüntüle


x