Ateş ve Buz Ülkesini Fotoğraflamak

Iurie Belegurschi

iurie belegurschi sony alpha 7RIII uzaktaki ulu ve karlı bir dağ manzarasının önünde kıyıda kuzey ışıkları

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 15s @ f/2.8, ISO 1000

“İklim ve ışık, fotoğrafçılığım üzerinde her zaman büyük etkiye sahip oldu. Hava durumunu sürekli takip ediyorum, böylece en iyi görüntüleri elde etmek üzere doğru zamanda doğru yerde bulunabilmek için en iyi şekilde hazırlanabiliyorum.”

İzlanda’da ışığın çok fazla değişiklik göstermesi, kış aylarında gündüzlerin sadece birkaç saat sürmesi ve yaz aylarında neredeyse 24 saat güneş ışığı olması, Iurie’nin üzerinde çalışabileceği çok fazla şey olduğu anlamına geliyor.

“Kışın bütün gece boyunca dışarıda çekim yapabilirim,” diyor ve ekliyor: “Tabii, hava koşulları iyiyse ve Kuzey Işıkları kendini gösteriyorsa! Yazları ise neredeyse sürekli güneş ışığı olduğu için çalışacak bol zamanınız oluyor. Ancak altın ışık dediğimiz en iyi ışık, gece saatlerce sürebiliyor ve bu yüzden genellikle gündüzleri dinlenip bütün gece çekim yapmam gerekiyor.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII ön planda aydınlatılmış büyük buz blokları ile ufukta doğan gün ve sahil

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/13s @ f/22, ISO 50

Iurie için açık havada çekim yaparken kendisini sıcak tutmak ne kadar önemliyse, fotoğraf makinelerinin ve lenslerinin zorlu koşullara dayanabilmesi de bir o kadar önemli ve Sony Alpha kiti, bu iş için son derece uygun.

“Eski fotoğraf makinelerinde pil ömrü ve LCD ekran, soğuk havadan kolayca etkilenebiliyordu, ancak α7R III’ün pil ömrü çok iyi ve aynı zamanda hava koşullarına karşı gerçekten dayanıklı. Bu sayede soğuk havalarda çekimlerimi yapabilmek için çok daha uzun saatler harcayabiliyorum,” diyor.

Her geçen mevsimle birlikte elementlerle şekil ve vücut bulan volkanik adada zaman içinde yeni manzaralar oluşuyor ve Iurie de tam olarak bu nedenle ülkenin fotoğraflarını çekmekten hiçbir zaman sıkılmayacağını ve bunun aralıksız devam eden bir proje olarak kalacağını söylüyor.

iurie belegurschi sony alpha 7RIII ufuktan yükselerek büyük bir gayzeri aydınlatan güneş

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/8s @ f/16, ISO 500

“Artık her yıl buz mağaraları bulmak mümkün ve buzul nehirlerinin akış yönü sürekli değişiyor,” diyor, “bu da belirli bir konumda ne kadar sık fotoğraf çekerseniz çekin, bir sonraki yıl daima yeni bir kompozisyon bulacağınız anlamına geliyor. Aynı yerlere birçok kez gidip her seferinde ışığın ve havanın tamamen farklı olduğunu görebilirim. Bu da her zaman heyecan demek!”

Bir manzara görüntüsünde mükemmel ışık tartışmasız çok önemli ama Iurie’nin manzarada asıl aradığı özellikler, fotoğrafa bakan kişinin dikkatini yakalayarak onu sahnenin içine çeken şeyler. “İyi bir ışıkla fotoğrafa bakan kişinin dikkatini çeken bir şeyi bir araya getirebildiğimde, mükemmel bir fotoğraf yakaladığımdan emin oluyorum.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII karla kaplı zeminde durgun dereye yansıyan kuzey ışıkları

Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 30s @ f/2.8, ISO 1600

Bu sahneleri yakalamak için geniş açılı lensler kullanıyor ve bu sıralar yanından Sony 16-35mm f/2.8 G Master lensi ayırmıyor. “Genellikle ön plandaki nesneyi yakınlaştırmak için bunu kullanıyorum,” diyor. “İşi gerçekten uç noktalara taşıyarak normalde sıradan olacak bir şeyi son derece ilgi çekici hale getiriyor ve aynı zamanda manzara sahnesine derinlik katmaya yardımcı oluyor.”

Iurie, yakalamak istediği sahneyi bulduktan sonra, mükemmel pozlamayı sağlamaya odaklanıyor. “Tüm çekimlerimde manuel pozlama yapıyorum ve fotoğraf makinesinin ekranındaki histogramı kılavuz olarak kullanıyorum. Amacım aydınlık kısımlarda veya gölgelerde kırpma etkisinden kaçınmak. Neyse ki, α7R III’ümün dinamik aralığı, hem aydınlık kısımlarda hem de gölgelerde muhteşem detaylar sağlayarak bu sorunu benim için hafifletiyor.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII ön planda yeşil ışıklarla aydınlatılmış bir gayzer ile uzak dağların üzerinde dans eden kuzey ışıkları

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II + FE 16-35mm f/2.8 GM | 10s @ f/2.8, ISO 3200

Sahnenin yakalanmasıyla birlikte sıra, Iurie için yaratım sürecinin son aşaması olan ve kendisinin en az çekim yapmak kadar sevdiği düzenleme aşamasına geliyor. “Bu, fotoğrafçının gerçek anlamda kendi stiline ulaşması için bir fırsat,” diyor. “Bir fotoğrafı düzenledikten sonra genellikle birkaç gün çalışmayı bir kenara koyarım ve ardından yepyeni gözlerle fotoğrafa tekrar bakarım. Biraz ara verdikten sonra yapmak isteyeceğiniz değişikliklere şaşarsınız.”

iurie belegurschi sony alpha 7RIII alçak bulutlarla kaplı bir dağın tepesinde tek başına bir fotoğrafçı

© Iurie Belegurschi | Sony α7R II | 1/1000s @ f/8.0, ISO 200

Peki, Iurie’nin İzlanda’yı ziyaret edenlere tavsiyesi ne olurdu? “Mutlaka çok iyi hazırlanın ve araştırma yapın” diyor altını çizerek. “Bu sadece nerede çekim yapmak istediğinizi bilmekle kalmıyor, aynı zamanda yapacağınız çekimlerde en iyi ışığı yakalamak için planlama yapmak anlamına da geliyor. Çok fazla çalışma gerektiriyor ama eve elinizde göz alıcı fotoğraflarla dönmenizi garanti ediyor.”

Bu makalede adı geçen ürünler

ILCE-7RM3

Otomatik netlemeli α7R III 35mm full frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM3

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL1635GM

Iurie Belegurschi
Alpha Universe

Iurie Belegurschi

İzlanda

Bence manzara fotoğrafçılığında en önemli şey, doğru zamanda doğru yerde olmak

Profili Görüntüle


x