kucaklaşan bir çift ve arkalarında bir dağ

Yeni Standartlar Belirlemek: Yeni Sony FE 50mm f/1.2 GM ile portre çekimi

The Quirky

Çoğu fotoğrafçı için 50mm’lik bir lens fotoğraf makinesi kitinin olmazsa olmaz bir parçasıdır. Portre ve etkinlik fotoğrafları çekebildiği gibi belgesel ve sokak fotoğrafları da çekebilmesi sayesinde bu netleme uzaklığı onlarca yıldır standart lens olarak görülmüştür.

Yeni Sony FE 50mm f/1.2 G Master, 50mm lenslerin evriminde yeni bir aşamayı temsil ediyor. Bu lens Sony’nin ürettiği ilk f/1.2 lens ve The Quirky adındaki iki kişilik fotoğrafçılık ve film yapımcılığı grubunun üyesi olan fotoğrafçı Beatrice de Guigne, bu lensi ilk kullananlardan biri oldu.

kameradan uzağa bakan gelin

© Beatrice / The Quirky | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/1250s @ f/1.2, ISO 200

Başta şaşırdım,” diyor Beatrice, “insanlar diğer lensler ve fotoğraf makinesi sistemleri hakkında konuşuyor ve sanmıyorum ki birileri Sony’nin diyafram açıklığı bu kadar büyük bir lens üreteceğini düşünmüş olsun! Gerçekten çok etkileyici!

Düğünlerde ve etkinliklerde çekim yapan Beatrice, fotoğraf çekerken ortam ışığına güveniyor, dolayısıyla bir sahnedeki bütün ışığı son zerresine kadar kullanabilmesi çok çok önemli.

kırmızı ve mavi ışık altında birbirine dönmüş bir çift

© Beatrice / The Quirky | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/250s @ f/1.2, ISO 400

“Gelin ve damat, tek bir penceresi olan küçük bir odada hazırlanıyor olabilir,” diye anlatıyor, “o yüzden mümkün olduğunca çok ışığı yakalayabilmemi sağlayan bir lense sahip olmak benim için çok önemli.”

f/1.2 diyafram açıklığı, bekleneceği gibi, en çok öne çıkan özellik, bununla birlikte gelişmiş optik tasarım da f/1.2 diyafram açıklığına rağmen lensin oldukça kompakt olduğu anlamına geliyor.

Beatrice heyecanla şöyle söylüyor: “Daha büyük bir lens, 85mm f/1.4 lense daha çok benzeyen bir şey bekliyordum. Fakat yeni 50mm f/1.2 lens, mevcut 50mm f/1.4 Zeiss lens ile aynı boyutta ve ağırlıkta, çok şaşırdım. Filtre yivi sadece 72 mm, tabii ön parça da yine daha küçük. Sony Alpha 1 ile birlikte kullanıyoruz, lensin dengesi çok iyi. Gerçekten de daha büyük ve daha ağır bir şey bekliyordum. Yapısı gerçekten harika!”

el ele tutuşmuş birbirine gülümseyen bir çift

© Beatrice / The Quirky | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/500s @ f/1.2, ISO 200

Lensin boyutu, bir dizi gelişmiş lens parçasını kullanma şekline dayanıyor. Yapısında 10 grup halinde 14 parça bulunuyor ve bu parçaların üçü Ekstrem Asferik (XA) parçalar. Bunlar karenin en kenarlarında dahi mümkün olan en yüksek çözünürlüğü ve en düşük bozulmayı sunuyor.

Beatrice lensle olan deneyimini şöyle tarif ediyor: “Çektiğim fotoğraflara bakıyorum da bokeh tam daire şeklinde ve yumuşak, patlayan parlak noktalar yok; gerçekten çok güzel. Üstelik tüm fotoğraflar son derece net, özellikle de Alpha 1’in 50 megapiksel çözünürlüğüyle bir araya geldiğinde. Fotoğrafların hemen hemen hepsini f/1.2’de çektim ve hepsinde netleme son derece keskin. Lensi içeride düşük ışık, kırmızı ışık ve mavi ışıkta, ayrıca dışarıda da kullandım; her şey net. İlginç bulduğum bir şey de şu oldu: Çiftlerin fotoğraflarını çekerken ve tabii ki onlardan biraz uzakta dururken, alan derinliği f/1.2’de bile ikisinin de yüzünü netlemeye yetecek kadar yüksek.”

arkadan gelen kırmızı ışıkla bir kadının yandan profili

© Beatrice / The Quirky | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/200s @ f/1.2, ISO 250

Beatrice bir düğün veya etkinlik çekimi yaparken fotoğraf makinesinin lensi hızlıca netleyebilmesi ve böylece kendisinin hiçbir anı kaçırmaması çok çok önemli. Bunun için 50mm f/1.2 lenste son derece hızlı ve akıcı otomatik netleme takibi için dört adet doğrusal Ekstrem Dinamik (XD) motor bulunuyor: “Eye AF kullanıyordum ve Alpha 1 ile 50mm f/1.2 nesnenin gözünü 8 metre mesafeden bile netleyebiliyordu,” diyor Beatrice.

gölün yanında birbirini kucaklayan çift ve arkada görünen bir dağ

© Beatrice / The Quirky | Sony α1 + FE 50mm f/1.2 GM | 1/160s @ f/5.6, ISO 200

Beatrice’in ortağı olan ve ikilinin video tarafını oluşturan Jeremie, “8K video çekerken de muhteşem çalışıyor!” diyor. Sözlerine şöyle devam ediyor: “Ben genellikle manuel netleme kullanıyorum ama Alpha 7S III’ün netlemesi o kadar iyi ki artık daha sık otomatik netleme kullanmaya başladım. 50mm f/1.2 lens mükemmel netleme yapıyor. Motorlar sessiz ve sorunsuz, ayrıca sürekli dönen tip yerine doğrusal bir netleme halkası var, bu sayede manuel netlemeye geçmek istediğimde harika işlev görüyor. Bunlara ek olarak, lenste iki adet özel düğme de var, bunları Zebra desenlerini açıp kapatma gibi işlevler için kullanabiliyorum. Bu lens videograflar için birçok olanak sunuyor.”

FE 50mm f/1.2 G Master lens, Beatrice ve daha birçok fotoğrafçı ve videograf için önemli bir lens olacak. Beatrice sözlerini şöyle noktalıyor: “Son birkaç gündür kullandığım bu lensi portre çekenlere tavsiye ederim. Gerçekten de çok çok güzel bir lens!”

Öne çıkan ürünler

Béatrice de Guigné

Béatrice de Guigné | France

“Sınırlarımızı geride bırakıp bir maceraya çıkalım”
Jérémie Pennequin

Jérémie Pennequin | France

“Fotoğraf makinem kalemim; videolarım romanım gibi”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz