Kutuplar ve Kutup Işıkları

Ole Christian Salomonsen

Çoğu kişi için, doğanın muhtemelen en büyülü ışık gösterisi olan Kutup Işıklarını görmek hayatta bir kez karşılaşılan bir fırsattır; ama Norveç’in kuzeyinde büyüyen bir çocuk olan Ole için bu fenomen neredeyse sıradan bir şeydi. Işıkların, ilk defa gören diğer insanlar üzerindeki etkisini ancak büyüdükten sonra fark etti ve içten içe Kuzey Işıklarına hayranlık beslediğini anladı.

"Yetişkinlerin gelip bunu ilk defa görünce ağlayıp duygusallaştığına şahit oldum, işte o zaman yanı başınızda böyle bir fenomen olduğu için ne kadar şanslı olduğunuzu anlıyorsunuz. Sadece bu da değil, gerçekten çok güzel, yani ışıklara olan hayranlığım da benimle birlikte büyüdü."

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α7R II + 15 mm f/2.8 | 5 sn, f/2.8

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α7R II + 15 mm f/2.8 | 2 sn, f/2.8

Ole C. Salomonsen

 © Ole C. Salomonsen | Sony α7 II + 16-35 mm f/2.8 ZA SSM | 25 sn, f/2.8© 

Son 10 yıldır Ole, genellikle güçlü manzara unsurları ve hatta bazı durumlarda vahşi yaşam unsurları içeren bir sürü kutup ışığı fotoğrafı biriktirdi.

"Kaç defa gördüğümü bile bilmiyorum ama Kutup Işıklarından hiç bıkmadım. Işıkların mükemmel görünmesi diye bir şey de yok çünkü yoğunluğu, rengi ve hızı değişiyor. Başka bir dünyaya aitmiş gibi; uzaya, birçok farklı şeye giden bir bağlantı gibi ve bence insan olarak ilgimizi çeken de bu."

Kutup ışıklarının etkinliğinin düşük olduğu dönemlerde bile Ole’nin memleketi Tromsø, doğrudan kutup ışıkları ovalinin altında olduğu için gösterinin izlenebileceği en iyi yerlerden biri olarak görülüyor. Olağanüstü arktik manzara her fotoğrafçının hayali: yazın gece güneşi, ilkbahar ve sonbahar ekinokslarında ise zengin, yumuşak ışıklarla dolup taşan uzun, yavaş gün doğumları ve gün batımları.

Ole, haftalarca çekimlerini titizlikle planlıyor ve konumları araştırıyor ama örneğin güneşin konumu ile ilgili kesin tahminlerin yapılabildiği geleneksel manzara fotoğrafçılığının aksine, kutup ışıklarının hercai doğası en sabırlı fotoğrafçının bile sabrını taşırabiliyor.

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α7R II + 16-35 mm f/2.8 GM |
0,8 sn, f/13

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen| Sony α7R II + 16-35 mm f/2.8 GM |
1/1250 sn, f/10

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α77 II + 70-200 mm f/2.8 G SSM II | 1/500 sn, f/6.3

"Mükemmel kompozisyonu planlayabilirsiniz: düzlüğe açılan nehri bulup kadraja alabilir ve orada durup Kutup Işıklarının görünmesini bekleyebilirsiniz ve bir süre sonra görünmeyeceğini anlarsınız. İşte burada ortaya çıkan soru şu: Sabırla bekler misiniz yoksa kompozisyonu boş verip fotoğrafı başka bir şekilde mi çekersiniz?"

Ağırlıklı olarak durağan bir fotoğrafçı olmasına rağmen Ole’nin aklına kutup ışıklarının hareketini yakalamak geldi. Fotoğrafları çekim hızlandırılmış bir video oluşturmaya dayalı ilk denemeleri hayal ettiği zarafetten uzak bir flaş kare efektiyle sonuçlandı. İşte o zaman α7’leri keşfetti ve makinenin düşük ışık özellikleri kolaylıkla canlı video çekebileceğini gösteriyordu. Makinenin yapabildiklerinden çok etkilenen Ole, α7R’yi de denedi ve hemen bağlandı.

Ole C. Salomonsen

© Ole C. Salomonsen | Sony α7 II + 24-70 mm f/4 ZA OSS | 1/1600 sn, f/4.5

"Fotoğraf makinesinde birkaç test yaptım ve görüntülerin kalitesine hayran kaldım. Hem hafifti hem de muhteşem bir çözünürlüğü vardı ve dinamik aralığı daha önce kullandığım her şeyden iyiydi. Gölgeli alanlardaki ayrıntıları daha önce hiç yapamadığım şekilde ortaya çıkarabiliyordum. Önceden kullandığımla karşılaştırıldığında, α7R benim için gerçekten ezber bozdu."

Ole o zamandan beri teçhizatını yükseltiyor ve şu anda α7R III ile birlikte bir sürü G & G Master lensle çekim yapıyor. Camın performansından etkilendiği açıkça görülüyor.

"Manzara çalışmalarım için 16-35 mm f/2.8 GM veya Kutup Işıkları çalışmalarında favorim olan 12-24 mm f/4 G lens kullanıyorum. Ayrıca aksiyon ve yaban hayatı çekimleri de yapıyorum ve 70-200 mm f/2.8 GM ve 100-400 mm f/4.5-5.6 GM olmadan yapamam. Bu lensler bıçak gibi keskin ve daha önce kullandığım her şeyden daha iyi. Yanımda bir de 24-70 mm f/2.8 GM taşıyorum, böylece 12 mm’den 400 mm’ye kadar gereken her şey oluyor!"

Bu makalede adı geçen ürünler

ILCE-7RM2

Arka aydınlatmalı full frame görüntü sensörüne sahip α7R II

ILCE-7M2 GÖVDE / KİT

α7 II Full Frame Sensörlü E Mount Fotoğraf Makinesi

ILCA-77M2 Gövde / Kit

α77 II APS-C Sensörlü A Adaptörlü Fotoğraf Makinesi

SAL1635Z2

Vario-Sonnar® T* 16-35 mm F2,8 ZA SSM II

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SAL70200G2

70-200 mm F2,8 G SSM II

SEL2470Z

Vario-Tessar® T* FE 24-70 mm F4 ZA OSS

Ole Christian Salomonsen
Alpha Universe

Ole Christian Salomonsen

Norveç

Benim için fotoğrafçılık Kutup Işıklarını avlamak.

Profili Görüntüle

TEST
x