Xperia™: çevre dostu ambalaj girişimleri
Ürün ve hizmetlerin erişilebilirliği bölgeye göre değişebilir.
Ürün ve hizmetlerin erişilebilirliği bölgeye göre değişebilir.
Nisan 2021’de başlayan Yeşil Yönetim 2025 (GM2025), Sony’nin Road to Zero planının bir parçasını oluşturan orta vadeli çevre hedefleridir. GM2025, taşınabilir ürünlerimizin ambalajlarında kullanılan plastik miktarını tamamen ortadan kalkacak şekilde kademeli olarak azaltır.
Xperia’nın çevre dostu girişimlerini nasıl yürüttüğünü öğrenmek için bu videoyu izleyin.
Bu videoyu izlemek için lütfen YouTube tanımlama bilgilerini kabul edin
Tanımlama bilgisi tercihlerinize aşağıdan erişebilirsiniz. “İşlevsel” bölümü altında YouTube tanımlama bilgisi seçeneğini açık konuma getirdiğinizden emin olun.
Ürün kutuları ve tepsiler dahil olmak üzere tekli ambalajlarda artık Orijinal Karışım Malzemesi kullanılıyor.
Orijinal Karışım Malzemesi, Sony tarafından geliştirilen ve kısa büyüme döngüsüne sahip olan bitkilerle geri dönüştürülmüş kağıttan yapılan bir kağıt malzemedir. Çeşitli ambalaj türlerinde kullanıma uygundur.
[1] Plastik → Kağıt [2] Plastik tepsi kaldırıldı
Ambalaj Tasarımı Mühendisi
Sony Corporation,
Ürün Teknoloji Merkezi
Ambalajlarımızda artık hiç plastik kullanmıyoruz. Kağıt bazlı ambalaj iki amaca hizmet eder. Birincisi, işlevselliği korurken var olan malzemeleri kullanmamıza izin verir. İkincisi de tek bir kağıt malzeme olduğundan atık ve geri dönüşüm yükünü azaltır.
Ambalajlarımızda artık plastik kullanmadığımız için çok mutluyuz. Ancak malzeme değişse de paketin şekli aynı kaldığından paketi tutunca farkı gözle görmek zordu. Sonuç olarak, bilgi toplamak ve çevre dostu mesajımızı müşterilerimize etkili biçimde aktaracak gelişmiş bir yaklaşım bulmak için çok zaman ayırdık ve çok çaba harcadık.
Bu süreç boyunca Sony’nin Orijinal Karışım Malzemesi (OBM), mesajımızı sezgisel olarak iletmede çok önemli bir rol oynadı. Kağıdın temel özelliklerini taşıyan bu malzeme, özenle seçilen malzemelerden, hiçbir ilave boya kullanılmadan doğal dokusu korunarak titizlikle üretildi. OBM’in benzersiz özelliklerinden faydalanarak yepyeni bir tasarım konseptini benimsedik: “görülebilen, dokunulabilen ve mesajımızı ileten bir ambalaj”. Böylece yumuşak ve doğal bir dokusu olan yeni dış ambalajımızı kullanmaya başladık.
OBM ambalaj, bizimle birlikte müşterilerimizin de çevreyle aktif bir şekilde ilgilenebileceği bir geleceği teşvik etme vizyonumuzu somutlaştırarak iletişimimizin temelini oluşturdu.
SONY’NİN TEKNOLOJİSİ HAKKINDA BİLGİ ALIN