İçeriğe Atla

Negatif Alan

Kaliteli sesin kaynağını gösterme

Kaliteli ses ürünlerinde müzik dinlemek keyiflidir. Daha geniş bir kitleye hitap etmek için yeni bir tasarım dili geliştirdik.

Daha fazla dinleyiciyi tatmin edecek kusursuz ses

Akıllı telefonlar ve mobil cihazların yükselişiyle gün içinde MP3 veya AAC müzik dinlemek iyice yaygınlaştı. Yüksek Çözünürlüklü Ses kalitesini arayanların sayısı azaldı. Dijital ses alanındaki gelişmelerin akış ve dağıtımda niceliği ve niteliği artırmasıyla daha fazla insanın CD'nin ötesine geçen dinleme deneyimlerinde ne kaçırdığını duymasını istiyoruz. Ayrıca kablosuz dinleme deneyiminin popülerleşmesi de insanların sadeliği ve kullanım kolaylığını istediğini gösteriyor. Kaliteli sesi kaliteli kılan şeylere yeniden bakmak ve bu dinleme deneyimini diğerlerinden ayıran farkları anlatan, bugüne ve yarına yönelik yeni bir tasarım dili geliştirmek için bundan daha iyi bir zaman olamazdı.

İnsanlar kaliteli ses tasarımında ne arar? Tokyo ve Londra'da yaptığımız atölye ve araştırmalarda ses profesyonelleri ve ses tutkunlarına bu soruyu sorduk. Ses tutkunlarına yönelik estetiğe geri dönmek; dinleyicilere ses mükemmelliğinin güvencesini vermenin, teknik temelini göstermenin ve ürün görünümü ve malzemeleri aracılığıyla yüksek çözünürlüğü sergilemenin ne kadar önemli olduğunu bize hatırlattı. Aradığımız üstün ürün tasarımı ince, hafif ve fütüristik olmak yerine sağlam ve güçlü olduğu güvencesini uyandırmalıydı.

Sıkıştırılmış, yoğun ve negatif alan

Kaliteli, yüksek çözünürlüklü bir dinleme deneyimini mümkün kılan şeyleri incelediğimizde sıkıştırılmış ve yoğunlaştırılmış öğelerin görünümüne hayran kaldık. Bir ses ürününün tüm öğelerinin tek bir katı kütleye indirgendiğini, malzemeler birleşinceye kadar sıkıştırıldığını ve geriye kalan şeyin en temel yapı olduğunu düşünün. Bu işlem kaçınılmaz olarak temel öğelerin korunmasından doğan negatif alanı ortaya çıkarır. Bu doğrultuda, kaliteli sesi kaliteli kılan öğeleri vurgulayan bu alanı tasarlamaya odaklanmaya karar verdik.

Her bir ses ürününün yerleştirileceği ideal negatif alan nedir? Üç çift konsept yolumuza ışık tuttu. Bu sıkıştırma işleminden doğan şekiller sade ve ikonik olacaktı. Ses ürünleri de güven veren sağlamlık ve dayanıklılıkta olacaktı. Son olarak, ince işlenmiş kaplamalar ve dokular hassas görünümleri ve ilettikleri yüksek yoğunluk hissiyle yüksek çözünürlüklü müziği çağrıştıracaktı.

Kusursuz hatırlatıcı işlevi gören belirgin kalite işaretleri

Takuma, baş sanat direktörü

Minimalist tasarıma genel bir yönelim söz konusu olsa da kaliteli ses ürünlerinin idealleri farklıdır. Bu ürünlerin tasarımı, bu ses performansı seviyesini destekleyen özellikler ve mühendislik hakkında ipuçları sunmalıdır. Hi-res müzik normalde kaybolan ayrıntıları korur ve çözünürlüklü, hacimli ses üretir. Tasarımda da aynı yaklaşımı sergilemeliyiz. Öğeleri birbiri ardına ortadan kaldırmak yerine ürünün kalitesini yansıtan şekilleri bulmalı ve bunları mümkün olduğunca zarif bir şekilde sunmalıyız.

Yoğunlaştırılmış, saf hi-fi tasarım

NW-ZX2

Walkman® NW-ZX2'ye baktığınızda amplifikatör bloğunu içeri gizlemeye çalışmadığımızı göreceksiniz. Bunun yerine, gövdenin geri kalanı sıkıştırılmış gibi görünse de amplifikatörün olduğu arkada hafif bir çıkıntı fark edeceksiniz. Bu farklı şekil, üstün sesi üretmek için ne gerektiğinin hatırlatıcısıdır. Düğmeler gömülüdür; burada oluşan negatif alan düğmelerin yerini dokunarak anlamaya imkan sunar. Ses performansını destekleyen diğer tasarım işaretleri, alüminyum iskeletin sağlamlık hissi veren kavisli kenarlarıdır. Kumlanmış kaplama yüksek çözünürlüğü hatırlatır. Cihazı yere koyduğunuzda titizlikle tasarlanmış alan sayesinde istasyonun cihazı büyük, kaliteli fişler takabileceğiniz yükseklikte tuttuğunu fark edeceksiniz.

Bütünleştirilmiş arabirimler

PHA-3

Arabirim ve kontrol korumalarının dışarıdan eklenmiş öğeler gibi göründüğü eski kulaklık amplifikatörü tasarımının aksine, PHA-3 tüm gerekli bileşenleri sağlam, etkili bir gövdede bir araya getirir ve bu temel öğelerin izlerini sergiler. Bu özellikleri yoğunlaştırırken korumaları kadran ve kulaklık jakının alanını da belirleyen gövdeye entegre ettik. Vidaların gizlenmesi zarif gövdeyi daha da uyumlu hale getirir. Frezelenmiş alüminyumdan üretilen ve kumlama ile geliştirilen gövdeye dokunduğunuzda, hafif çıkıntılı ses seviyesi kadranının kalitesini de hissedersiniz.

Sadelik arayışının kaçınılmaz sonuçları

Yashiro, tasarımcı

Kaliteli ses ürünlerinin şekillerinin sahip oldukları yüksek ses kalitesi standartlarını yansıtması önemlidir. Bizim için ses kalitesini ve dinleme deneyimini belirleyen özellikleri koruduktan sonra kalan alan negatif alanı temsil eder. Ürünün dış kısmını şekillendirmek için içine baktık. Tüm bunlar, olağanüstü ses saflığı ve dinleme deneyimi ile bağlantılıdır.

Çift sürücüyle
gelen kalite

XBA-Z5

XBA-Z5 kulak içi kulaklık, daha net orta ve yüksek tonlar için büyük dinamik sürücüyle birlikte iki adet dengeli armatür birime sahiptir. Negatif alan burada iki birim arasındaki kanal şeklini alıyor. Özellikleri yekpare hale getirirken bu alanı dokunmadan bıraktık. Bu alan, üstün ses performansı için kulaklık başlıklarında iki birim olduğunun ipucunu veriyor. Muhafazanın kendisi de çok sert magnezyumdan üretilmiştir ve yüksek çözünürlüğü çağrıştıran ince damarlı bir dokuya sahiptir.

Yüksek performansı yansıtan muhafaza

MDR-Z7

MDR-Z7 kulaklığın büyük 70 mm sürücüleri, daha doğal sesli müzikler için bir düzlem dalgası efekti oluşturur. Sürücüler ayrıca geniş bir frekans aralığında tek biçim dağıtım için kulağa doğru eğiktir. Bu temel, yüksek performanslı sürücülerin şekli, muhafazada da kendisini belli eder. Performanstan ödün vermeden muhafazayı mümkün olduğunca yoğunlaştırmaya çalışırken bu ayrıntıyı korumayı başardık. Burada da kaliteli kaplama, kaliteli ses kalitesini yansıtır. Alüminyum kollarla tutulan muhafazalar, inceliğini korurken güçlü kalmayı başarır.

Önemli özellikleri işaret eden görsel ipuçları

Kurihara, tasarımcı

Tasarımda yoğunlaştırma, sıkıştırma ve koruma tutumunu benimsesek de bazı ürün özellikleri diğerlerinden daha önemlidir. Vurgulamamız gereken şey (ses kalitesini, görünümü, kullanılabilirliği vb. etkileyen özellikler) üründen ürüne değişir. Açık alanların negatif alanını tasarlayarak en önemli ve dikkate değer öğeleri belirginleştirebiliyoruz.

Sesi ve görüntüsü güzel
woofer merkezli tasarım

MHC-V7D/SHAKE-X7D

Negatif Alan estetiği, MHC-V7D / SHAKE-X7D sistemleri gibi partilere hayat veren, yüksek çözünürlüklü olmayan heyecan verici ev ses sistemlerinin tasarımına da ilham verdi. Burada güçlü sesi simgeleyen woofer'a odaklandık. Woofer ile çevresindeki mid ve tweeter'lar arasındaki alanı (her bir hoparlöre daha yoğun bir yapı kazandırdığımızda ortaya çıkan kanallar) çeşitlendirerek sistemi daha etkili hale getirdik ve belirli öğeleri vurguladık.

Sisteme yandan bakıldığında pürüzsüz yüzeyli zarif bir siluet görünür. Bu yüzeylerdeki gerilim nüansı, içeride yoğunlaşmış güçlü bir ses basıncı olduğu hissini uyandırır. Akustiği geliştirmek için paralel yüzeylerin sayısı da en aza indirilmiştir. Yukarıdaki gömme kontroller yoğunlaştırılmış tasarım yaklaşımını yansıtırken, sistemi taşırken temastan kaçınmayı kolaylaştırır.

Dayanıklılık ve güvenilirliği temsil eden tasarım

Morimoto, tasarımcı

Kaliteli ses profesyonelleri ve tutkunları, yıllarca güvenle kullanabilecekleri ürünler istiyor. Bu talep, bu üstün performansın arkasındaki mühendisliğin ürün tasarımında kendini belli etmesi için iyi bir nedendi. Bizim için müziği ciddiye alanların bu ürünleri istemesini görmekten daha önemli hiçbir şey yoktur.

Sony Tasarımı
Saf Geometri

Görsel işitsel öğelerin ve iç tasarım öğelerinin kusursuz uyumu. Tasarım başarısına dair gerçek öyküleri keşfedin.