Bir tasarım hayali gerçeğe dönüştü

FE 50mm F1.2 G Master geliştirme ekibiyle röportaj

Optik Tasarım Şefi, elinde XA lenslerle açıklama yapıyor
Optik tasarım tutkusu
Mekanik Tasarım Şefi, elinde XD Doğrusal Motorlarla açıklama yapıyor
Otomatik netleme ve mekanik tasarım
FE 50 mm F1.2 GM lensin takılı olduğu, dikey olarak tutulan bir fotoğraf makinesinin görüntüsü
Güvenilirlik ve kolay kullanım
Geliştirme konsepti

Gerçekten kolay kullanılan bir F1.2 lens üretmek

Ürün Şefi ve Optik Tasarım Şefi / Atsuo Kikuchi

Optik Tasarım Şefi, elinde FE 50mm F1.2 lens ile açıklama yapıyor

―Sony’nin ilk F1.2 lensini tasarlarken hedefleriniz nelerdi? 

Kikuchi: Piyasaya birçok geniş diyafram açıklıklı prime lens kazandırdık ama dünya çapında müşterilerimizin geniş diyafram açıklıklı, daha hızlı bir lens istediğini biliyorduk. En büyük talep 50 mm “standart” F1.2 G Master’a yönelikti.
 
Geniş diyafram açıklıklı bir F1.2 lens geliştirirken, G Master serisinin yüksek çözünürlük ve bokeh seviyelerini koruyup aynı zamanda lensin kullanımının yine kolay olacağından emin olmamız gerektiğini biliyorduk. Sadece diyafram açıklığı boyutuna öncelik verseydik ve sonuçta lens çok büyük ve ağır olsaydı E mount sisteminin ana avantajı olan kompakt ve hafif lens gövdesi kombinasyonunu kaybederdik. Ayrıca optik özellikleri ne kadar mükemmel olursa olsun, fotoğraf makinesi gövdelerinin muhteşem otomatik netleme sisteminden maksimum performans alamayan veya otomatik netlemeyi hiç kullanamayan bir lens, müşteri memnuniyeti açısından başarısız olurdu.

Otomatik netleme performansından ödün vermeden kolay kullanım ve taşınabilirlik özelliklerini koruyarak Alpha tarihindeki en hızlı F sayılı otomatik netleme lensine ulaşmak için, Sony’nin en yeni teknolojisinden faydalanmamız gerekiyordu. Bence bu lensi alan müşteriler, üstün optik performansını ve geniş diyafram açıklıklı bir F1.2 lense göre otomatik netleme işleminin ne kadar hafif, hızlı ve sessiz olduğunu görünce çok şaşıracaklar.

Bu F1.2 lensin Alpha grubuna eklenmesi, bence içerik oluşturucular açısından çekim olanaklarının kapsamını bir üst seviyeye taşıyor. Hem profesyoneller hem de amatörler tarafından, portre ve düğün çekimlerinden manzara ve anlık çekimlere kadar çeşitli durumlarda kullanılabilecek bir lens.

Alpha ürün grubunda zaten Planar T* FE 50mm F1.4 ZA lensi var. Yeni FE 50mm F1.2 GM lensi bununla karşılaştırırsak F1.4 ile F1.2 maksimum diyafram açıklıkları arasındaki fark küçük görünse de F1.2 lensin ekstra ışık toplaması için yaklaşık %17 daha geniş bir etkili diyafram açıklığı (çap) veya yaklaşık %40 daha geniş bir diyafram açıklığı alanı gerektiğinden, aslında tam bir yarım durak oluyor; bu da kompakt bir F1.2 lensin oluşturulmasındaki önemli tasarım ve üretim engellerini gösteriyor.
 
Bu sorunun üstesinden gelirken pek çok farklı zorlukla karşılaştık.

Bunlardan biri, lens F1.2 olmasına rağmen, Sony’ye özgü bir teknoloji olan XA (ekstrem asferik) lenslerin kullanılmasıyla, ön lens parçasının boyutunu küçük tutmaktı. Bu şekilde ön lens boyutunu artırma gerekliliğinden kaçındık ve geniş çaplı lenslerde oluşan bozulmaları her yönüyle telafi edebildik.

Bozulmaları tamamen bastırmak için, iki netleme grubundan oluşan, bağımsız sürücülü yüzer netleme sistemi kullanıldı; böylece minimum netleme mesafesi de dahil tüm netleme aralığında bozulmalar optimum şekilde telafi edildi.

Netleme sürücüsünde, yüksek itiş gücü ve sessizliğiyle Sony’nin orijinal XD (ekstrem dinamik) Doğrusal Motoru kullanıldı. Bu doğrudan sürücülü, hassas kontrollü kompakt aktüatörlerden dördü, netleme grubu tasarımının üstün bozulma telafisi sunan birkaç parça içermesine imkan tanıyor.

Sonuçta güncel Planar lensle aynı şekilde, sadece 108 mm (4 3/8 inç) uzunluğunda ve sadece 778 gr (27,5 oz) ağırlığında bir lens gövdesinde, G Master seviyesinde çözünürlük sunan, fotoğraf makinesinin otomatik netlemesinden maksimum hız, doğruluk ve takip performansı alan bir lens ortaya çıktı. Daha öncekilere hiç benzemeyen bir F1.2 lens üretmiş olmak bizim için büyük bir gurur ve hem profesyonellerin hem de amatörlerin bu lensin kıymetini bileceğini umuyoruz.

Optik tasarım tutkusu
F1.2’ye kadar etkileyici çözünürlük

Kikuchi: Bir F1.2 lenste hem küçük formu korumak hem de yüksek optik performans elde etmek için, Sony’nin orijinal XA lensleri ve çözünürlük, bokeh ve renk bulanıklığına yönelik simülasyon teknolojileri kullanıldı.
 
Optik performansın yükseltilmesi temelinde bozulmaları ne kadar azalttığınıza bağlı.

Geçmişe baktığımızda, 50 mm lenslerde genellikle Gauss tipi bir düzen kullanılmıştır. Gauss düzeninde, merkezi bir diyafram açıklığının her iki tarafına simetrik olarak dağıtılmış lens parçası grupları bulunur; bu da diyafram açıklığının her iki tarafındaki bozulmaların birbirini geçersiz kılmasını sağlar. Bu yaklaşım özellikle 50 mm görüş açısına çok uygundur, bu yüzden geçmişte 50 mm lenslerin çoğunda bu düzen kullanılmıştır.

Ancak bu simetrik yapı tek başına sadece alan bozulmalarının sapmasını ve eğriliğini telafi eder; mesela sferik bozulmayı veya sajital parlamayı verimli bir şekilde telafi etmez. Kısaca bu optik tasarım tercihi, hedeflediğimiz yüksek bozulma telafisi performansını elde etmemize engel olurdu.

Deneyimli fotoğraf makinesi kullanıcılarının bildiği gibi, yeterli bozulma telafisi olmadan, görüntünün tamamında yüksek çözünürlük gücü elde etmek mümkün değildir. Gökyüzündeki yıldızlar gibi nokta ışık kaynakları, ideal olarak görüntüde bulundukları noktalarda netlenmelidir ama yetersiz bozulma telafisi, bunların çırpınan kuşlar gibi görünmesine veya renk yayılması oluşmasına neden olur. Buna karşılık, kullanıcı diyafram açıklığını aşağıda durdurabilir ama tabii ki o zaman da geniş diyafram açıklıklı lens amacını yitirir.

Bu lenste bizim hedefimiz, maksimum diyafram açıklığında çok rahat çekim yapılabilmesini sağlayacak bir optik performans seviyesiydi. Buna ulaşmak için, optik düzenimiz kısmen simetrik tasarımı “bozuyor” ve simetrik lens tasarımıyla bastırılması zor olan bozulmaları her yönüyle bastırıyor.

Normalde sferik bozulmaların ve sajital parlamaların düzeltilmesi için, simetrik tipteki lenslerde genellikle büyük ön parçalar olur ve birçok parça bulunabilir.

Yeni optik düzenimiz, ön parçanın çapını büyütmekten kaçınarak sadece üç XA (ekstrem asferik) lens kullanıyor ve lens parçası sayısını minimumda tutarak toplamda kompakt bir boyut elde ediyor. 

Lens yapılandırmasını gösteren bir çizim
Lens yapılandırması şeması

[1] Ekstrem asferik lens (XA lens) 

İsmindeki “asferik” kelimesinden de anlaşıldığı gibi, XA lensin yüzey eğriliği sabit değildir, parçanın merkezinden kenarına doğru değişir. Bu lenste kullanılan üç XA lens parçasının şekilleri, Sony’nin orijinal optik simülasyon teknolojisi kullanılarak birçok tekrarla optimize edildi.
 
Belki biliyorsunuzdur, G Master serisinde kullanılan XA lenslerin yüzey doğruluğu mikronaltı seviyeye kadar ayarlanıyor. Bu lensin geniş F1.2 diyafram açıklığı ve geniş dış parça çapı için, gereken yüzey doğruluğuna ulaşmak amacıyla, kullanılan üç XA lensin üretim sürecinin her aşamasında büyük bir hassasiyet artışı yapmamız gerekiyordu. Karşılaştığımız en büyük üretim engeli buydu. Ama tasarım ve üretim süreçlerinin entegre edilmesi her aşamayı iyileştirdi ve yeni teknolojik zorluklarla doğrudan yüzleşmek, hem geniş bir çap hem de yüksek hassasiyet elde etmemizi sağladı.

Özellikle yukarıdaki Lens Yapılandırması Şemasında önden ikinci konumda bulunan XA lens, ön düzenekte gereken lens parçası sayısını ve düzeneğin boyutu ile ağırlığını azaltmaya çok yardımcı oluyor. Bu konumda, ancak Sony’nin başarabileceği bir üretim hassasiyetiyle, geniş çaplı bir asferik lens kullanabilmek, bu kompakt F1.2 lensin tüm optik tasarımına destek olan büyük bir avantaj oldu.

Cam malzeme kombinasyonunu optimize etmek için Sony’nin orijinal renk bulanıklığı simülasyon teknolojisi kullanıldı ve böylece renk bulanıklığı ve renk yayılması büyük ölçüde azaltılıp geniş diyafram açıklığına rağmen, G Master ismine yakışan en yüksek çözünürlük ve kontrast seviyelerine ulaşıldı.

Bir optik mühendis, lens yapılandırması şemasına baktığında, bazen “bu parça bozulmaların düzeltilmesine pek yardımcı olmuyor,” diye düşünebilir (gülüyor). Bir mühendis olarak benim amacım, en az lens parçasıyla en verimli bozulma düzeltmesini elde etmek; başka bir deyişle, optik performansı koruyarak genel lens kompaktlığı sağlayacak çözümler bulmak. FE 50mm F1.2 GM lensin yukarıdaki yapılandırma şemasında da görebileceğiniz gibi, tüm lens parçalarının eğriliğinin bozulmaya yaptığı katkı ayrıntılarıyla düşünüldüğü için, tasarımda boşa harcanan veya ödün verilen hiçbir şey yok. İçerik oluşturucuların, en üstün optik tasarımın sunduğu kompaktlık ve optik performans kombinasyonunu deneyip memnun kalacaklarını umuyorum.

Sony’nin eşsiz XA (ekstrem asferik) lensleri
Optik Tasarım Şefi, elinde XA lenslerle açıklama yapıyor
MFT şemalarını gösteren bir çizim
MTF tablosu

[1] Kontrast (%) [2] Lensin optik merkezinden mesafe (mm) [3] Maks. diyafram açıklığı [4] F8 diyafram açıklığı [5] Konumsal frekans [6] 10 satır çifti / mm [7] 30 satır çifti / mm [8] Radyal değerler [9] Tanjant değerleri

F1.2 G Master, nefes kesici pürüzsüzlükte ve zenginlikte bir bokeh sunuyor

Kikuchi: F1.2 lensler zengin bokeh’iyle bilinir ama bu lensin tek özelliği bokeh miktarı değil; G Master ismine yaraşır şekilde ideal, pürüzsüz ve yumuşak bir bokeh karakteri de sunuyor. Özellikle portre çekiminde, bokeh nesnenin doğal şekilde ön plana çıkmasında son derece önemli rol oynar. Bokeh çok hassas bir şeydir, bu da üzerinde mühendislik yapılmasını zorlaştırır ama biz müşterilerin bir F1.2 G Master lensten beklentilerini tam olarak karşılamamız gerektiğini biliyorduk.
 
Tasarımın ilk aşamalarından itibaren, ideal sferik bozulma seviyesini tartmak için tekrar tekrar bokeh simülasyonları ve ayarları yaptık ve hiçbirinden ödün vermeden hem bokeh’i hem de çözünürlüğü optimize edebildik.

Ayrıca üretim sırasında, parçalar arasındaki boşluk, sferik bozulmayı incelikle kontrol etmek üzere tek tek her lens için ayarlanıyor ve genel olarak muhteşem güzellikte nötr bir efekt yakalamak için ön plan ve arka plan bokeh’i arasındaki zor denge ustalıkla sağlanıyor.

Daha önce XA lenslerin üretiminde çözünürlük konusuna değinmiştim ama yüzey hassasiyetinin mikronaltı seviyelere kadar yönetilmesi, daire şekilli bokeh’te şeritlenmeyi veya “soğan halkası” efektini de bastırıyor.

XA lensler: 0,01 mikron seviyesine kadar yüzey hassasiyeti kontrolü

[1-1] Geleneksel asferik lens yüzeyi [1-2] İstenmeyen bokeh sonucu [2-1] XA (ekstrem asferik) lens yüzeyi [2-2] Harika bokeh sonucu

Sıradan lenslerle XA lenslerdeki lens yüzeyi düzensizliklerini karşılaştıran bir çizim; "soğan halkası" bokeh efektinde ortaya çıkan farklar gösteriliyor
Mekanik Tasarım Şefi, elinde FE 50mm F1.2 ile açıklama yapıyor

Mekanik Tasarım Şefi / Yuichiro Takata

Takata: Bu yumuşak ve güzel bokeh’in bir başka nedeni de 11 kanatlı dairesel diyafram açıklığı. Tamamen açık durumdan iki durak aşağıda bile, neredeyse dairesel biçimin korunması için diyafram açıklığı ünitesi yeni geliştirildi.
 
F1.2 geniş bir diyafram açıklığı olduğu için, geleneksel bir tasarımda diyafram açıklığı kanatları da doğal olarak geniş olurdu. Ayrıca diyafram açıldığında, bu geniş kanatların optik yolun ve etkili çapın dışındaki bir kaçış alanına taşınması gerekirdi; bu da lensin dış çapını artırırdı. Diyafram açıklığı ünitesinin boyutunu küçük tutmak için, kanatların şeklinden sürücü mekanizması parçalarına kadar, her şeyi tek tek sıfırdan tasarlamamız gerekti.

Diyafram açıklığı ünitesi, diyafram açıklığı değerinin ve pozlamanın belirlenmesinde çok önemli. Ünite parçalarının küçültülmesi, her parçanın işlenmesinde ve düzeneğin doğruluğunda daha yüksek hassasiyet gerekliliğini beraberinde getiriyor. İşleme ve montaj süreçlerini etraflıca yeniden inceleyerek hem minyatürleştirme hem de hassasiyet konusunda başarılı olduk.

Mekanik Tasarım Şefi, elinde İris üniteleriyle açıklama yapıyor
Diyafram açıklığı ünitesi
Diyafram açıklığı birkaç durak kapatılmışken FE 50mm F1.2’nin önden görünümü
2 durak aşağıda durdurunca dahi dairesel biçim korunuyor
Doğrusal sürücülü aktüatörler: minyatürleştirmenin anahtarı

Takata: Otomatik netlemeyle yüksek optik performans elde etmek için, mekanik ve yazılım kontrol ekiplerinin yakın iş birliği içinde çalışması çok önemliydi.

Daha önce de açıkladığım gibi, netleme aralığının tamamında yüksek performansı korumak için birkaç parçadan oluşan iki netleme grubu gerekiyordu. F1.2 lensin geniş çapı da kaçınılmaz olarak netleme gruplarının ağırlığını artırıyordu. Artan netleme grubu ağırlığı, netleme hızı açısından ciddi zorluklar yaratmanın yanı sıra sürücü çalışırken daha fazla gürültü ve titreşim ortaya çıkarıyor.

Asıl soru, otomatik netleme hızından ödün vermeden, ideal çözünürlük ve bokeh seviyelerinin nasıl korunacağıydı. Bu lense uygun çözüm, Sony’nin orijinal doğrudan sürücülü XD Doğrusal Motorlarının aktüatör olarak kullanılmasıydı.

Otomatik netleme ve mekanik tasarım
F1.2’de dahi yüksek hızlı, son derece doğru otomatik netleme

Takata: F1.2 lenste yüksek performanslı otomatik netleme elde etmenin en büyük zorluğu, düşük alan derinlikleri için gereken son derece yüksek netleme doğruluğunu elde etmekti.

Maksimum F1.2 diyafram açıklığıyla dahi, yeterli otomatik netleme doğruluğu ve takip performansı seviyeleri sunmadığı sürece, bir lensin “kolay kullanıldığı” söylenemez. Ama bu gerçekten teknik olarak çok zor. Bu lens, F1.2’de son derece düşük alan derinliğiyle dahi, yüksek hız ve son derece doğru otomatik netleme performansı elde edecek çeşitli teknolojiler ve teknikler içeriyor. Buna en çok katkı sağlayan dört özellik var: yüzer netleme yapısı, XD Doğrusal Motorlar, dört netleme konumu sensörü ve iki netleme lens grubunun ağırlık merkezi arasındaki optimum denge.

Yüzer netleme yapısı sadece optik performansı artırmakla kalmıyor, aynı zamanda netleme grubunun ikiye ayrılması da her grubun ağırlığını azaltarak hızlı ve hassas bir otomatik netleme sürücüsü elde edilmesini sağlıyor.

Öte yandan nokta atışı netleme doğruluğu, F1.2’de tam çözünürlük performansının elde edilmesi açısından çok önemli ve bunun için yine de nispeten büyük ve ağır olan iki netleme lens grubunun hassasiyetle senkronize olarak hareket etmesi gerekiyor. Küçük boyutlarına rağmen yüksek itiş gücü sağlayan Sony’nin orijinal XD Doğrusal Motorlarıyla bunu başardık.

F1.2’de düşük alan derinliği konusunda hataya kesinlikle yer yok, dolayısıyla netleme lens gruplarının takip edilmesi, bunların kesin konumlarının her zaman bilinmesi için dört konum sensörü kullanıldı.

Son olarak XD Doğrusal Motorların itiş gücünü en verimli şekilde kullanıp boşa harcamamak ve iki netleme grubunun ilgili ağırlık merkezlerinin dengelenmesini kolaylaştırmak için, iki netleme grubu arasına sabit bir optik grup eklendi. Bu grup, motorların itiş noktasını her netleme grubunun ağırlık merkeziyle hizalayarak güç iletiminin verimliliğini en üst düzeye çıkarıp boşa harcanan itiş gücünü ortadan kaldırıyor ve yüksek hızlı, yüksek doğruluğa sahip ve sessiz otomatik netleme sürücüsünün elde edilmesine daha çok katkı sağlıyor. 

Aktüatör Kontrol Şefi ve FE 50mm F1.2

Aktüatör Kontrol Şefi / Yuki Mizuno

Mizuno: Netleme sürücüsü için biraz daha bilgi vereyim.
 
Öncelikle bu lens, iki netleme lens grubunun her birine atanan iki motor olmak üzere, toplamda dört adet doğrudan sürücülü XD Doğrusal Motor kullanıyor.

Her motor, Sony’nin orijinal motor tasarımı simülasyonu verilerine göre tasarlandı. Motor tasarımı simülasyon teknolojisindeki gelişmelerle, ciddi boyut kısıtlamalarına rağmen yeterli güç üreten ve çeşitli zor ortamlarda yüksek güvenilirlik elde eden, oldukça verimli motorlar geliştirilebildi. Bu lense optimum uyum sağlayan özelliklere ve boyuta sahip motorlar tasarlanarak, performanstan ödün vermeden kompaktlık elde edilebildi.

Normalde, ağır netleme gruplarını tahrik etmek için döner tip aktüatörler kullanılır ama döner hareketi doğrusal harekete dönüştüren miller ve dişliler kaçınılmaz olarak güç kaybına neden olur. Ayrıca işe birçok mekanik parça dahil edilirse gürültü ve titreşim oluşabilir.

Bizim hedeflediğimiz yüksek performanslı F1.2 lenste bu yaklaşım işe yaramazdı; bu yüzden netleme gruplarını doğrudan ve doğrusal olarak tahrik edebilecek küçük ama güçlü motorlar kullanmaya karar verdik ve düşük gürültü ve titreşimle yüksek hız elde eden XD Doğrusal Motorları seçtik.

Ama doğrusal tip motorlarda hız düşürme mekanizması olmadığından, yüksek hızlı ve yüksek doğruluğa sahip otomatik netleme elde etmek için son derece duyarlı kontrol gerekiyordu.

Özellikle de daha önce bahsettiğim dört sensör, netleme grubu konumlarını hassasiyetle algılıyor ve bu konum verilerini duyarlılığı artıran, ultra hızlı bir geri bildirim döngüsüyle kontrol sistemine gönderiyor. Burada da Sony’nin orijinal kontrol simülasyonu teknolojisi kullanıldı. Pek çok lens hareketi ve duruşu, etraflıca ve tekrar tekrar simüle edildi, gerçek donanımda test edildi ve analiz edildi. Son olarak hızlanmadan frene kadar, bu lens için optimum olan, akıcı bir aktüatör hareketi sağlamak için ince ayarlar yapıldı.

Bu incelikli kontrol, sürücü gürültüsünü ve titreşimini o kadar azaltıyor ki insan lensin hareket edip etmediğini bile düşünüyor. XD Doğrusal Motorlar, maksimum otomatik netleme hızının ve duyarlılığının sağlanması için yazılımla kontrol ediliyor ve böylece üstün optik performans sunan kompakt bir lens üretebiliyoruz.

Sony’nin geleceğin fotoğraf makinelerine dair net görüşlerinden doğan bir lens

Kikuchi: Bu F1.2 lensin fotoğraf makinesi gövdesinin işlevlerinden nasıl tam anlamıyla faydalandığına da değinmek istiyorum. Sony, görüntü sensörü de dahil olmak üzere cihaz seviyesindeki tüm temel parçaları geliştiriyor, dolayısıyla fotoğraf makineleri ve lensler, şirket içinde aynı anda tam bir sistem olarak geliştiriliyor. Değiştirilebilir lensler geliştirirken, gövdelerdeki gelecek gelişmeleri de tahmin ederek lenslerin gelecek gövdelerden maksimum performans alabileceğinden emin olmaya çalışıyoruz.

Doğal olarak bu lens, Ocak 2021’de duyurulan ve 30 fps kesintisiz çekim, 8K ve 4K 120p yüksek çözünürlüklü video çekimi sunan yeni α1 ile kullanım için ideal. Ancak fotoğraf makinesi gövdelerindeki gelecek trendleri de tahmin etmeye çalıştık. Hedefimiz, sadece şimdi değil, gelecekte de maksimum performans sağlayacak tasarımlara ulaşmak.

Güvenilirlik ve kolay kullanım
Tavizsiz kullanılabilirlik

Takata: Profesyonel ortamlarda kullanılabilmesi için, bu lensi kullanılabilirlikten de ödün vermeden geliştirdik.
 
Örneğin, kompakt muhafazasına rağmen, lensin hem üstünde hem de yanında özelleştirilebilir netleme tutma düğmesi var ve böylece yatay olarak veya dikey olarak portre çekimi yaparken aynı kullanım hissiyatı sağlanıyor.

Mizuno: F1.2’yi manuel netlemeyi de düşünerek tasarladık, netleme halkasının konumuna, torkuna ve döndürülürken verdiği hisse özellikle dikkat ettik. Lenste, netleme halkasının çok küçük hareketlerine tepki verirken dahi hassas netleme ayarı sağlamak için, netleme halkasının döndürülmesine doğrudan ve doğrusal olarak yanıt veren Doğrusal Yanıtlı MF var. F1.2’de konum doğruluğu talebi çok ciddi boyutlarda ama biz bu lensi bu talebi karşılamak için geliştirdik.

Profesyonel ortamlarda kullanıma yetecek kadar sağlam

Kikuchi: Kire, toza ve su sıçramalarına karşı lense sızdırmazlık uygulandı ve neme dayanıklı tasarım kullanıcılara iç rahatlığı verir.
 
Ön lens, kire dayanıklı olması ve herhangi bir kirin veya parmak izinin silinmesinin kolaylaştırılması için florla kaplandı.

Mizuno: Çevre sıcaklığındaki değişiklikleri de hesaba kattık. Aktüatörlerin itiş gücü gibi, mekanik ve elektrikli parçaların özellikleri, çevreye ve sıcaklığa göre değişiyor. Lenste, çok zor koşullar altında dahi doğruluğu korumak için çeşitli kontrol parametrelerini otonom olarak hesaplayarak performansı sürekli optimize eden bir yazılım var.

Sonuç olarak içerik oluşturucular, aşırı soğuk veya sıcak ortamlar gibi zor saha koşulları altında çekim yaparken dahi, yüksek performans alacaklarından emin olabilirler.

Nihayet: Daha öncekilere hiç benzemeyen bir F1.2 lens

Kikuchi: Bir optik tasarımcı olarak bence en üstün çözünürlük ve bokeh özellikleriyle bu lense G Master serisinin yıldızı demek abartı olmaz. Müşterilerimizin bu F1.2 lensin muhteşem bokeh’ini ve yüksek çözünürlüğünü bizzat görmesi için sabırsızlanıyorum.
 
F1.2 olmasına rağmen, kompaktlığı ve yüksek performansıyla, ayrıca sadece teknik özelliklerle açıklamanın zor olacağı başka yönleriyle üstün bir denge sağlıyor. İçerik oluşturucular bizzat denemeliler. Bu lens tüm Sony teknolojilerine sahip, dolayısıyla lens mühendisi olarak, kullanıcıların bu lensle zengin çeşitlilikte sahneler çektiğini görmek beni çok mutlu eder.

Mizuno: Birçok olası kullanım ve profesyonellerden amatörlere kadar birçok olası kullanıcıyla gerçekten esnek bir lens. Daha önce hiç böyle bir F1.2 lens olmamıştı. Hem portre ve düğün gibi alanlarda harika sonuç veriyor hem de yüksek performanslı otomatik netleme sayesinde, spor etkinlikleri gibi alanlarda geçici anları yakalamakta ve hızlı hareket eden nesneleri takip etmekte de üstün bir lens.

Takata: Bu kompakt F1.2 lens, video çekiminde de mükemmel bir performans sunuyor. İster elde ister gimbal’le kullanılsın, otomatik netleme performansı, F1.2’de düşük alan derinliğiyle dahi nesneleri takip etmeyi kolaylaştırıyor. Otomatik netlemenin sessizliği ve diyafram açıklığı ile akıcı, hassas ve duyarlı manuel netleme halkası bir araya geldiğinde, videograflar için de çok cazip hale geliyor. Umarım videolarda yeni görsel ifade biçimlerinin keyfini çıkarırlar.

Çekim sanatına yeni yollar sağlayan bu lens, G Master serisinin gerçek değerini ve potansiyelini temsil ediyor.