Makale Kimliği : 00185328 / Son Değiştirilme Tarihi : 12.07.2018

Ekranda çizgiler, çift görüntü veya garip renkler oluştuğunda ya da görüntü bulanıklaştığında yapılması gerekenler

Bu Makalede Yer Alan Geçerli Ürünler ve Kategoriler

Karşılaştığınız soruna göre bir çözüm uygulamayı deneyin:

NOTLAR:

Ekrandaki çizgiler (dikey/yatay çizgiler, şeritler)
Belirtinin görsel şeması
Ekranda Çizgiler

TV'nin menü ekranını görüntülemek için uzaktan kumandadaki HOME (Ana Menü) düğmesine basın.

Aynı sorun, menü ekranında da görülüyorsa
Ekranda Çizgiler

TV'nizle ilgili bir sorun olabilir. Sorun gidermek için şu adımları izleyin:

  1. TV'yi yeniden başlatıp sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin.
    1. TV'yi kapatıp AC elektrik kablosunu (şebeke kablosu) çıkarın.
    2. Kabloyu TV'ye takmadan önce 2 dakika bekleyin.
    3. AC elektrik kablosunu (şebeke kablosu) takın ve durumunu kontrol etmek için TV'yi açın.
  2. Yukarıdaki adımlar, belirtinin giderilmesine yardımcı olmazsa ürünü servise göndermeniz gerekebilir.

Menü ekranında sorun yoksa
Yayın sinyali kaynağı, Kablo/Uydu kutusu, IPTV veya DVD oynatıcı gibi diğer cihazlarla ilgili sorunlar olabilir.
Sorun gidermek için şu adımları izleyin:

  1. Radyo frekansı (RF) paraziti oluşturabilecek elektrikli veya pille çalışan tüm cihazları kapatın.
  2. Anten kullanıyorsanız yayın sinyalleri yakındaki dağlardan veya çevredeki yüksek binalardan yansır. Bu nedenle, görüntüde gölgelenme meydana gelebilir.
    Anten yönünü ve konumunu ayarlamanız önerilir.
  3. Elektrik kablosunu farklı bir elektrik prizine ve/veya aşırı gerilim koruyucuya takmayı deneyin.
    Elektrik prizi tesisatında sorun varsa veya doğru gerilim üretilemiyorsa bu belirtiler görülebilir.
    Aşırı gerilim koruyucu veya uzatma kablosu kullanıyorsanız bu aparatlar arızalı olabilir.

(Başa dön)

Bulanık ekran (Bulanık, Puslu, Donuk)
Ekranda Çizgiler

TV'nin menü ekranını görüntülemek için uzaktan kumandadaki HOME (Ana Menü) düğmesine basın.

Aynı sorun, menü ekranında da görülüyorsa
TV'nizle ilgili bir sorun olabilir.
NOT: Cihazı soğuk bir yerde kullandığınızda, görüntüdeki nesneler arkasında iz bırakıyormuş gibi görünebilir veya ekran kararabilir. Bu durumda arıza söz konusu değildir. Sıcaklık normale döndüğünde belirtiler de kaybolur.

  1. TV'yi yeniden başlatıp sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin.
    1. TV'yi kapatıp AC elektrik kablosunu (şebeke kablosu) çıkarın.
    2. Kabloyu TV'ye takmadan önce 2 dakika bekleyin.
    3. AC elektrik kablosunu (şebeke kablosu) takın ve durumunu kontrol etmek için TV'yi açın.
  2. TV, etkin ve istikrarlı bir İnternet ağına bağlıysa en güncel TV yazılımını yükleyin.
  3. TV ekranını temizleyin.
  4. Yukarıdaki adımlar, belirtinin giderilmesine yardımcı olmazsa ürünü servise göndermeniz gerekebilir.


Menü ekranında sorun yoksa
TV ayarları, yayın sinyali kaynağı, Kablo/Uydu kutusu, IPTV veya DVD oynatıcı gibi diğer cihazlarla ilgili sorunlar olabilir.

  1. Motionflow işlevine sahip TV'lerde, bu özellik için Standart veya Kapalı seçeneğini belirleyin.
  2. Anten kullanıyorsanız yayın sinyalleri yakındaki dağlardan veya çevredeki yüksek binalardan yansır. Bu nedenle, görüntüde gölgelenme meydana gelebilir.
    Anten yönünü ve konumunu ayarlamanız önerilir.
  3. Ev tipi DVD kayıt cihazlarıyla kaydedilen DVD disklerden elde edilen kalite, bu cihazlarda farklı kalite ayarlarının kullanılması nedeniyle genellikle değişiklik gösterir.
    VHS kasetlerinin görüntü kalitesi, genellikle diğer kaynaklara kıyasla çok daha düşüktür. Görüntünün puslu veya solgun olması, sık karşılaşılan belirtilerdendir.
  4. TV'nizi varsayılan fabrika ayarlarına sıfırlayın. Ürünle birlikte verilen kullanım kılavuzuna bakın.

(Başa dön)

Anormal görüntüler
Anormal görüntü

Aşağıdaki SSS maddesine bakın.
Herhangi bir giriş bulunmadığında veya son derece karanlık sahneler görüntülenirken ekranda bulanıklık, beyaz gölge veya parlak noktalar beliriyor.

(Başa dön)

Gri ekran
Gri ekran görüntüsü

TV programı izlerken ekran griye dönüyorsa aşağıdaki işlemi gerçekleştirmeyi deneyin.

  1. TV'yi sıfırlayın. Sıfırlama işlemiyle ilgili ayrıntılar için aşağıdaki SSS maddesine bakın.
    Sony Android TV'de (yazılım için) yeniden başlatma (sıfırlama) veya sistemi yeniden başlatma işlemini nasıl gerçekleştiririm?
  2. TV'nizin yazılımını en güncel sürüme yükseltin.
    TV yazılımını nasıl güncellerim?

(Başa dön)

Ekranda garip renkler (Solarizasyon, renklerin gösterilmemesi, solukluk, renklerin birbirine karışması/yayılması)
Ekranda Çizgiler

TV'nin menü ekranını görüntülemek için uzaktan kumandadaki HOME (Ana Menü) düğmesine basın.

Aynı sorun, menü ekranında da görülüyorsa
TV'nizle ilgili bir sorun olabilir.

  1. TV'nin görüntü ayarları için sıfırlama işlevi varsa bu işlemi gerçekleştirmek için aşağıdaki talimatları izleyin.
    1. Uzaktan kumandadaki OPTIONS (Seçenekler) düğmesine basın.
    2. Resim seçeneğini belirleyin.
    3. Sıfırla öğesini seçin.
  2. TV'yi yeniden başlatıp sorunun çözülüp çözülmediğini kontrol edin.
    1. TV'yi kapatıp AC elektrik kablosunu (şebeke kablosu) çıkarın.
    2. Kabloyu TV'ye takmadan önce 2 dakika bekleyin.
    3. AC elektrik kablosunu (şebeke kablosu) takın ve durumunu kontrol etmek için TV'yi açın.
  3. TV, etkin ve istikrarlı bir İnternet ağına bağlıysa en güncel TV yazılımını yükleyin.
  4. Yukarıdaki adımlar, belirtinin giderilmesine yardımcı olmazsa ürünü servise göndermeniz gerekebilir.


Menü ekranında sorun yoksa

TV ayarları, yayın sinyali kaynağı, Kablo/Uydu kutusu, IPTV veya DVD oynatıcı gibi diğer cihazlarla ilgili sorunlar olabilir.

  1. TV'nin görüntü ayarları için sıfırlama işlevi varsa bu işlemi gerçekleştirmek için aşağıdaki talimatları izleyin.
    1. Uzaktan kumandadaki OPTIONS (Seçenekler) düğmesine basın.
    2. Resim seçeneğini belirleyin.
    3. Sıfırla öğesini seçin.
  2. Tüm bağlantıların doğru yapılandırıldığından emin olun. Bağlanabilirlik kılavuzu için buraya tıklayın.
  3. Anten kullanıyorsanız yayın sinyalleri yakındaki dağlardan veya çevredeki yüksek binalardan yansır. Bu nedenle, görüntüde gölgelenme meydana gelebilir.
    Anten yönünü ve konumunu ayarlamanız önerilir.
  4. Radyo frekansı (RF) paraziti oluşturabilecek elektrikli veya pille çalışan tüm cihazları kapatın.
  5. TV'nizi varsayılan fabrika ayarlarına sıfırlayın. Ürünle birlikte verilen kullanım kılavuzuna bakın.

Diğer ekran sorunları

  1. TV, etkin ve istikrarlı bir İnternet ağına bağlıysa en güncel TV yazılımını yükleyin.
  2. TV ekranını temizleyin.
  3. Yukarıdaki adımlar, belirtinin giderilmesine yardımcı olmazsa ürünü servise göndermeniz gerekebilir.

(Başa dön)