Makale Kimliği : 00185322 / Son Değiştirilme Tarihi : 12.07.2018

Zayıf video kalitesi ve çizgiler, çubuklar, kareler, noktalar, çift görüntü, piksel kusurları veya karanlık ekran

Bu Makalede Yer Alan Geçerli Ürünler ve Kategoriler

Görüntü/ekran kalitesi, beklentilerinizi karşılamıyorsa veya ekranda yapısal sorunlar olduğunu fark ederseniz lütfen aşağıdaki sorun giderme adımlarını izleyin.

İlk kontroller

Lütfen kablo tesisatı, ortam ve sinyal gücünde herhangi bir sorun olmadığından emin olun. Bu adımı tamamladıktan ve sorunları (varsa) giderdikten sonra görüntü yoksa veya bozuksa aşağıdaki seçeneklerden birini tercih edebilirsiniz.

Tüm kabloların doğru bağlandığından emin olun

  • Kabloların doğru takıldığından emin olun. Gerekirse kabloları çıkarıp tekrar bağlayın.
  • Kablolarda arıza olmadığından emin olun. Bunun için başka kablolarla denemeler yapabilirsiniz.
  • Verici cihazdaki kabloların OUT soketine takılı olup alıcı cihazın IN soketine bağlı olduğundan emin olun.

TV'yi diğer elektrikli ekipmanlardan uzakta tutun

Analog yayın söz konusuysa TV'yi araba, saç kurutma makinesi, Wi-Fi ünitesi, cep telefonu veya optik ekipman gibi elektrik paraziti kaynaklarından uzak tutun.

Sinyal gücü en az "60" olmalıdır

Sinyalin yeterince güçlü olup olmadığını kontrol edin.

Sinyal gücünü ölçme (dijital kurulum)

Ses duyuluyor ancak TV ekranı tamamen karardı

  1. TV'nizin açık olduğundan emin olun.
  2. Uzaktan kumandada HOME (Ana Menü) veya MENU (Menü) düğmesine basın.
  1. 3. Sorun hâlâ giderilmedi mi? TV'niz arızalı olabilir. Destek için lütfen bizimle iletişime geçin.

Zayıf video kalitesi ve çizgiler, çubuklar, kareler, noktalar, çift görüntü, piksel kusurları...

Aşağıdaki türde sorunlar meydana gelebilir. Sorunu kendiniz gidermek için aşağıdaki adımları izleyin.

Ekran sorunları

Şekil A: Piksel sorunu / Şekil B: Dikey çizgi / Şekil C: Kareler / Şekil D: Çift görüntü /

Şekil E: Düzensiz şekiller / Şekil F: Ekranın yarısında görüntünün kaybolması / Şekil G: Yanık yüzler

NOT: Önce lütfen karanlık sahneleri görüntülerken meydana gelen arka ışık sızıntısıyla karşı karşıya olmadığınızdan emin olun. Bu durumun LCD televizyonlarda görülmesi normaldir ve tam olarak çözümü yoktur.


1. Televizyonunuzdan daima en üst düzey performans almak için TV'nizde en güncel yazılım sürümünün yüklü olması gerekir.

TV'ye yüklü en son yazılım (cihaz yazılımı) sürümünü kontrol etme

Sony Android TV'de Cihaz Yazılımı/Yazılım Güncellemesi gerçekleştirme

Güncelleme gerekiyorsa lütfen aşağıdaki bağlantılardan birine gidin.

TV'nizin yazılımını doğrudan İnternet üzerinden nasıl güncellersiniz?

TV, İnternete bağlı değil. Yazılım güncellemesini nasıl edinebilirim?

2. Sistemi yeniden başlatın (TV'nizin elektrik kablosunu çıkarın ve kabloyu geri takmadan önce 2 dakika bekleyin). Sony Android TV'lerde sistemi yeniden başlatmadan önce (yazılım için) sıfırlama işlemini gerçekleştirmenizi öneririz.

3. Sorun devam ediyorsa fabrika ayarlarına dönme işlemini gerçekleştirin . Ayrıca Sony Android TV'de fabrika ayarlarına dönme işleminin nasıl yapıldığını öğrenin .
NOT: Belirli bir sorunu nasıl çözeceğinize dair ayrıntılı talimatlar için şu SSS maddesini inceleyin:
Ekranda çizgiler, çift görüntü veya garip renkler oluştuğunda ya da görüntü bulanıklaştığında yapılması gerekenler.

4. Sorun çözülmezse bu durumun tüm TV girişlerinde mi yoksa yalnızca belirli girişlerde mi görüldüğünü tespit etmeniz gerekir. Panel testi denilen bir prosedürle bu işlemi kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Lütfen aşağıdaki iki aşamalı testi yapın.

1. TV'nin uzaktan kumandasındaki Screen format (Ekran formatı) düğmesine basın. Düğmeye bastıktan sonra, ekranda görülen sorunun (çizgi, çubuk, kare, çift görüntü, düzensiz şekil, nokta, beyaz veya renkli pikseller) yeri ve boyutu, basmadan öncekiyle tam olarak aynı mı?

Şekil A: Normal ekran görünümü
Şekil B: Şekil A'ya kıyasla dikey çubuğun yeri ve boyutu değişti. Panelde arıza yoktur.
Şekil C: Dikey çizgi, Şekil A'dakiyle aynı genişlikte ve yerde. Bu durumda panel arızası mevcuttur.

TV Panel Testi

2. TV menüsüne girmek için uzaktan kumandadaki HOME (Ana Menü) veya MENU (Menü) düğmesine basın. Ekranda görülen sorun, menüye girdikten sonra da devam ediyor mu?

5. 1. testin sonucu Şekil C'de gösterildiği gibiyse ve 2. testte "evet" yanıtını verdiyseniz panelde sorun olabilir ve TV'nin servise gönderilmesi gerekebilir. Ek destek için lütfen Sony ile iletişime geçin.


6. 1. testin sonucu Şekil B'de gösterildiği gibiyse ve 2. testte "hayır" yanıtını verdiyseniz panelde sorun olmayabilir. Daha fazla yardım için lütfen aşağıdaki seçeneklerden birini belirleyin.

Düzensiz görüntüler, şekiller, noktalar veya arka plan renkleri


Sony Android TV'de düzensiz görüntüler, şekiller, noktalar veya arka plan renkleri oluşuyorsa lütfen aşağıdaki bağlantılardan birine gidin: