Makale Kimliği : 00242622 / Son Değiştirilme Tarihi : 05.03.2020

Çağrılar esnasında ses kötü

    Çağrılar sırasında ses kalitesi kötüyse, sırasıyla şu işlemleri deneyin. Bir sonraki işleme geçmeden önce sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için her işlemin ardından doğrulama yapın.

    İpucu

    Önerilen adımlar Android sürümlerine göre değişiklik gösterebilir. Cihazınızda kurulu Android sürümünü öğrenmek için Ayarlar > Telefon hakkında > Android sürümü'ne gidin ve dokunun. Ayarlar altında Telefon hakkında'yı bulamazsanız Sistem'e dokunun.

    • Cihazınızın bir ağa bağlı olduğundan emin olmak için durum çubuğundaki ağ sinyal gücünü kontrol edin. Sinyal zayıfsa veya yoksa, engelsiz açık bir alana çıkın ya da bir pencereye doğru gidin.
    • Cihazınızda kapak veya kılıf varsa ses kalitesinin iyileşip iyileşmediğini görmek için onu çıkarın.
    • Elinizle telefonun mikrofonunu kapatmadığınızdan emin olun ve mikrofonu veya mikrofonun etrafındaki alanı engelleyen su ya da toz bulunmadığını kontrol edin.
    • Cihazınızı kapatıp tekrar açın. Bunu yaparak çalışan tüm uygulamaları kapatır ve bellekte yer açarsınız. Bu işlem, bazen sorunu otomatik olarak çözer.
    • Sorun ortaya çıktığı anda çağrı yaptığınız telefonun ahizesiyle ilgili bir sorun olmadığını doğrulamak için başka bir telefona çağrı yapın. Halihazırdaki SIM kartınızın hasarlı veya eski olmadığından emin olmak için mümkünse farklı bir SIM kartla çağrı yapın.

    Önerilen çözümler işe yaramazsa şu işlemleri deneyin:

    • Mikrofon ve hoparlörün düzgün bir şekilde çalışıp çalışmadığını doğrulamak için hızlıca test edin.

     Destek'i kullanarak test etmek için 

    • Soruna, indirilen bir uygulamanın neden olup olmadığını kontrol etmek için güvenli mod kullanın. Güvenli mod'da, cihazınız yalnızca satın aldığınızda zaten yüklenmiş olan yazılım ve uygulamalarla başlatılır. Cihazın performansı Güvenli mod'da düzelirse cihazı satın aldıktan sonra indirdiğiniz bir veya birden fazla uygulama cihazı olumsuz etkiliyor olabilir. Soruna neden olduğundan şüphelendiğiniz uygulamaları kaldırmak için güvenli mod'dan çıkıp cihazı yeniden başlatabilirsiniz. Sorun yeniyse ve soruna hangi uygulamanın neden olduğundan emin değilseniz en son yüklediğiniz uygulamayı kaldırarak işe başlayabilirsiniz.

     Güvenli mod'u etkinleştirmek için 

     Uygulama ekranı'ndan uygulama kaldırmak için (Android 10) 

     Uygulama ekranı'ndan uygulama kaldırmak için (Android 9/Android 8) 

    • En iyi performansa ve en son geliştirmelere sahip olmak için cihazınızı güncelleyin.
    • Fabrika verilerine döndürme işlemi gerçekleştirin. Cihaz düzgün çalışmamaya başlarsa bazen en iyi çözüm budur, ancak bu işlemin, cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı tüm kişisel bilgileri sileceğini unutmayın. Saklamak istediğiniz verileri mutlaka yedekleyin.

     Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için 

     Uygulamaları, telefon ayarlarını, arama geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 10) 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 9) 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 8)