Makale Kimliği : SX2388B3 / Son Değiştirilme Tarihi : 23.03.2018

Telefon kulağa yaklaştırıldığında görüşme sırasında ekran kapanmıyor

    Cihazın, kulağa yakınlığını algılayan bir sensör vardır. Bu kulağa yakınlık sensörü, görüşme sırasında ekran kulağa yakınlaştırıldığında, dokunmatik ekranı kapatır. Bu sayede, görüşme sırasında cihazın dokunmatik ekranında istem dışı olabilecek işlemlerin önüne geçilir. Bu kulağa yakınlık sensörü, telefon ekranının hemen üst kısmında yer alır. Bir çağrı öncesinde veya sonrasında sensörün ekranı açma ve kapatma süresi, sabittir. Ekranın açılması veya kapanması birkaç saniye alabilir.
    Kulağa yakınlık sensörü, aşağıdaki durumlarda gerektiği gibi çalışmayabilir:
    • Ürün ilk satın alındığında ekranı kaplayan geçici şeffaf koruma filmini kaldırmayı unutmuş olabilirsiniz. Bu koruyucu film, sevkiyat sırasında ekranı korumak amacıyla yapıştırılır ve kolay kaldırılabilir. Bu film, ekrandaki potluklardan anlaşılır.
    • Eğer cihazda bir ekran koruyucu cam takılıysa, Xperia modelinize özel üretilmiş olduğundan emin olun. Bu şekilde üretilmiş koruyucu camların, kulağa yakınlık sensörü ile ön kameranın düzgün bir şekilde çalışabilmesi için tasarlanmış boşlukları bulunur.  
    • Yakınlık sensörünün temiz olduğundan emin olun; çoğu kulağa yakınlık sensör sorunu, o bölgenin temizlenmesiyle çözülebiliyor.
    • Eğer telefona tam uymayan bir kılıf kullanılıyorsa, bu kılıf da sensörün çalışmasını etkileyebilir. Kılıf, sensörün bulunduğu yeri kapatıyor olabilir.
    • Sensörün gerektiği gibi çalışmasını engelleyen başka sebepler olabilir.
    Önerilen bu tavsiyeleri sırasıyla takip edin. Bir sonraki aşamaya geçmeden önce, sorunun çözülüp çözülmediği sırasıyla teyid edin.
    • Ürün ilk satın alındığında ekranı kaplayan geçici şeffaf koruma filmini kaldırdığınızdan emin olun. Bu film, genellikle ekrandaki potluklardan anlaşılır.
    • Not! Eğer telefonda varsa, ince AFS (temperli cam) filmini kaldırmayın. Çizilmelere karşı önlem olarak takılmıştır.
    • Cihazda takılı herhangi başka bir film varsa (fabrikada monte edilen anti-shatter film haricinde) kulağa yakınlık sensörü ile ön kameranın düzgün bir şekilde çalışabilmesi için tasarlanmış boşlukları olduğundan emin olun. Bu sensör, telefon ekranının hemen üst kısmında yer alır. Xperia telefonda kulağa yakınlık sensörünün yerini teyid etmek için Kullanma Kılavuzuna bakabilirsiniz. Cihazın ve ana donanım parçalarının bir görüntüsünü, Kullanma Kılavuzu içindeki Başlarken bölümündeki Genel Bakış içerisinde görebilirsiniz. Eğer koruma filminin doğru bir şekilde oturtulduğunu teyid edemiyorsanız, filmi kaldırın. Ama fabrikada monte edilen ince anti-shatter filmi varsa, onu kaldırmayın.
    • Kulağa yakınlık sensörünü temizleyin.
    • Telefonunu saran bir kılıf veya kap varsa, çıkartın.
    • Telefonu zorla başlatma uygulayın.
    • Kulağa yakınlık sensörü testini gerçekleştirin.
    • Bataryanın dolu olduğundan emin olun. Eğer mümkünse ardından sistem yazılım onarımını gerçekleştirin.
    • Telefonda depolanan önemli verilerinizi yedekleyin, ardından fabrika veri ayarlarına sıfırlama işlemi yapın.
    • Telefonun satın alındığı bayii veya bizimle iletişime geçin. Telefonun servis noktasına verilmesi gerekirse, tüm önemli verilerinizi öncesinde yedekleyin. Servis noktasında telefon içindeki bilgiler silinir. Ayrıca, servise cihazı teslim etmeden/göndermeden önce Google hesabını kaldırmayı unutmayın. Telefonun belgelerini, örneğin satın alma belgesi ve garanti belgesi, temin etmeniz gerekebilir. Gerekli belgeler, Pazar, ülke ve bölgelere göre farklılık arz edebilir.
    Detaylı Bilgi
    Telefonu zorla başlatmak için
    Telefonu zorla başlatmak için
    1. Ses artırma ve açma kapama tuşlarına, telefon 3 defa titreyene kadar basılı tutun ve ardından tuşları bırakın. Cihaz otomatik olarak kapanır.
    2. Cihaz kapandıktan sonra, güç tuşuna basarak cihazı yeniden başlatın.
    Kulağa yakınlık sensörünü test etme
    Android™ 8.0
    Kulağa yakınlık sensörünü test etme
    1. Ana ekranınızdan, Uygulama ekranı simgesine dokunun.
    2. Ayarlar > Sistem > Telefon hakkında > Destek öğelerini bulup dokunun. Destek özelliği ilk defa kullanılıyorsa, gerekli izinler için Kabul Et öğesine dokunun.
    3. TEST veya Cihazı test et Kulağa Yakınlık öğesine dokunun ve ekrandaki talimatları takip edin.
    Android 6.0, 7.0, 7.1 veya 7.1.1
    Kulağa yakınlık sensörünü test etme
    1. Ana ekranınızdan, Uygulama ekranı simgesine dokunun.
    2. Ayarlar > Telefon hakkında > Destek öğelerini bulup dokunun. Destek özelliği ilk defa kullanılıyorsa, gerekli izinler için Kabul Et öğesine dokunun.
    3. TEST veya Cihazı test et Kulağa Yakınlık öğesine dokunun ve ekrandaki talimatları takip edin.
    Android 4.2, 4.3, 4.4, 5.0 veya 5.1
    Kulağa yakınlık sensörünü test etme
    1. Ana ekranınızdan, Uygulama ekranı simgesine dokunun.
    2. Ayarlar > Uygulamalar > Diagnostics veya Tanılama öğelerini bulup dokunun.
    3. TEST veya Cihazı test et Kulağa Yakınlık öğesine dokunun ve ekrandaki talimatları takip edin.
    Sistem yazılımını güncelleme
    Yazılım güncellemesini kurmanın en kolay yolu, cihaza bu güncellemeyi kablosuz yöntemle yapmaktır. Ancak bazı güncellemeler kablosuz yöntemle indirilemez. Böylesi durumlarda içinde Xperia Companion programının kurulu olduğu bir bilgisayara USB kabloyla bağlantı yaparak kontrol edilmesi gerekir.
    Kablosuz yöntemle yazılım güncelleme
    Android 8.0
    Kablosuz yöntemle yeni yazılım güncellemesini indirme ve kurma
    1. Çoklu kullanıcıların tanımlı olduğu bir cihaz kullanılıyorsa, cihaz sahibi olarak girildiğinden emin olunmalı.
    2. Ayarlar > Telefon/Tablet hakkında > Yazılım güncelleme öğelerini bulup dokunun.
    3. Sistem güncellemesi varsa, cihaza indirilip kurulabilmesi için Yükle öğesine dokunun.
    4. İndirme tamamlandığında Devam Et öğesine dokunun ve ardından kurulumu tamamlamak için ekrandaki talimatları takip edin.
    Android 7.1.1 veya alt sürümler
    Kablosuz yöntemle yeni yazılım güncellemesini indirme ve kurma
    1. Çoklu kullanıcıların tanımlı olduğu bir cihaz kullanılıyorsa, cihaz sahibi olarak girildiğinden emin olunmalı.
    2. Ana Ekran’dan, Uygulamalar ekran simgesine basın.
    3. Ayarlar > Telefon/Tablet hakkında > Yazılım güncelleme öğelerini bulup dokunun.
    4. Sistem güncellemesi varsa, cihaza indirilip kurulabilmesi için Yükle öğesine dokunun.
    5. İndirme tamamlandığında Devam Et öğesine dokunun ve ardından kurulumu tamamlamak için ekrandaki talimatları takip edin.
    Bilgisayarla yazılım güncelleme
    Bilgisayarla yazılım güncelleme işlemini yapma
    1. Eğer halihazırda indirilmemişse, Xperia™ Companion programını Xperia Companion sayfasından indirerek bilgisayara kurun.
    2. USB kabloyu kullanarak Xperia™ cihazı bilgisayara bağlayın.
    3. Xperia™ cihaz: Eğer ekranda bildirim belirirse, USB Bağlantı Modu olarak, Medya Aktarım (MTP) Modu’nu tercih edin
    4. Eğer otomatik olarak başlatılmazsa, Xperia™ Companion programını kurun ve açın.
    5. Bilgisayar: Kısa bir süre içerisinde Xperia™ Companion programı cihazı algılar ve yeni bir güncellemesi olup olmadığını sorgular. Yeni bir güncelleme tespit edilirse, bilgisayar ekranında bir pencere açılır. Xperia™ cihazı güncellemek için ekrandaki yönlendirmeleri takip edin.
    Fabrika veri ayarlarına sıfırlama
    Android 8.0
    Fabrika veri ayarlarına sıfırlama
    1. Cihazın dahili belleğinde depolanan ve kaybedilmek istenmeyen şahsi verilerin bir yedeği alınmalı.Harici bellekte (SD kartta) depolanan fotoğraf, müzik parçası, video dosyaları ile diğer kullanıcı verileri silinmez.
    2. Google™ hesabı kullanıcı adı ile şifresinin bilindiğinden emin olunmalı. Not! Güvenlik ayarlarınıza bağlı olarak, fabrika very ayarlarına sıfırladıktan sonra cihazı tekrar açabilmek için Xperia telefona öncesinde girilen Google hesabp bilgileriyle tekrar giriş yapmanız gerekebilir.
    3. Ayarlar > Sistem > Sıfırlama öğesini bulup dokunun
    4. Fab. verilerine sıfırla > Telefonu sıfırla öğesine dokunun.
    5. Gerekirse, devam etmek için ekran kilidi desen kodunu çizin veya şifre ya da PIN'inizi girin.
    6. Onaylamak için Her şeyi sil öğesine dokunun.
    Android 5.0, 5.1, 6.0, 7.0, 7.1 veya 7.1.1
    Fabrika veri ayarlarına sıfırlama
    1. Cihazın dahili belleğinde depolanan şahsi verilerin bir yedeği, örneğin bir harici bellek kartı veya bulut yedekleme servisine (online hesap), alınmalı. Hafıza kartında depolanan şifrelenmiş herhangi bir dosya varsa, sıfırlama sonrasında dosyalara erişim sağlayabilmek için bu şifrelemenin kaldırılması gerekir.
    2. Google™ hesabı kullanıcı adı ile şifresinin bilindiğinden emin olunmalı. Not! Güvenlik ayarlarınıza bağlı olarak, fabrika very ayarlarına sıfırladıktan sonra cihazı tekrar açabilmek için Xperia telefona öncesinde girilen Google hesabp bilgileriyle tekrar giriş yapmanız gerekebilir.
    3. Ana ekrandan, Uygulamalar ekran simgesine dokunun.
    4. Ayarlar > Yedekle ve Sıfırla > Fab. verilerine sıfırla öğesini bulup dokunun.
    5. Android 5.0/5.1: Dahili bellek kartında saklanan fotoğraf ve müzik dosyası gibi veriler de silinmek istenirse, Dahili belleği sil kutucuğu işaretlenmelidir (Harici bellek (SD) kartı bu işlemden etkilenmez).
    6. Telefonu/Tableti sıfırla veya Her şeyi sil öğesine dokunun.
    7. Gerekirse, devam etmek için ekran kilidi desen kodunu çizin veya şifre ya da PIN'inizi girin.
    8. Onaylamak için Her şeyi sil öğesine dokunun.
     
    Android 4.2, 4.3 veya 4.4
    Fabrika veri ayarlarına sıfırlama
    1. Cihazın dahili belleğinde depolanan şahsi verilerin bir yedeği, alınmalı
    2. Ana ekrandan, Uygulamalar ekran simgesine dokunun.
    3. Ayarlar > Yedekle ve Sıfırla > Fab. verilerine sıfırla öğesini bulup dokunun.
    4. Dahili bellek kartında saklanan fotoğraf ve müzik dosyası gibi veriler de silinmek istenirse, Dahili belleği sil kutucuğu işaretlenmelidir (Harici bellek (SD) kartı bu işlemden etkilenmez).
    5. Telefonu/Tableti sıfırla öğesine dokunun.
    6. Onaylamak için Her şeyi sil öğesine dokunun.