Makale Kimliği : SX0788B3 / Son Değiştirilme Tarihi : 26.01.2018

Ekran kilidimi açamıyorum (Android sürüm 4.4 veya daha eski)

    Bir ekran kilidini sıfırlamanın birkaç yolu vardır. Kullanılabilir yöntemler ekran kilidi türüne ve Xperia™ cihazınızın çalıştırdığı Android™ sürümüne bağlıdır. my Xperia hizmeti veya Android™ Cihaz Yöneticisi'ni kullananlar gibi bazı yöntemler, hizmeti cihazınızda zaten etkinleştirmiş olmanızı ve aktif bir İnternet bağlantısı gerektirir. Sıfırlama işleminden sonra saklanan içeriğin miktarı seçilen sıfırlama yöntemine bağlıdır ve en çok içeriği saklayan yöntem ile başlayarak azalan bir ölçekte aşağıda listelenmiştir:

    A. Ekran kilidi kaldırma deseni yalnızca: Bir ekran kilidi desenini sıfırlamak için Google™ güvenlik sorusu kullanma (Android sürümü 2.1, 2.3, 4.0 veya 4.1 için geçerlidir) – Cihazın kilidini açtıktan sonra Xperia™ cihazınızdaki tüm içerik saklanır.

    B. Ekran kilidi kaldırma deseni yalnızca: Ekran deseninin kilidini açmak için birincil Google™ hesabınızı kullanma (Android sürümü 2.1, 2.3, 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 veya 4.4 için geçerlidir) – Cihazın kilidini açtıktan sonra Xperia™ cihazınızdaki tüm içerik saklanır.

    C. Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Android™ Cihaz Yöneticisi'ni kullanma (Android sürümü 2.3, 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 veya 4.4 için geçerlidir) – Xperia™ cihazının dahili belleğindeki ve harici SD kartındaki tüm içeriği silen bir sıfırlama işlemi mümkündür. Bazı durumlarda SD karttaki içeriğin silinmeyebileceğini unutmayın.

    D. Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Telefonu/tableti onar özelliğini kullanma (Android sürümü 2.3, 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 veya 4.4 için geçerlidir) – Xperia™ cihazının dahili belleğindeki tüm içeriği silen bir sıfırlama işlemi mümkündür. Xperia™ cihazınızdaki hiçbir içerik saklanmaz. Harici SD karttaki içerik silinmez.

    A. Bir ekran kilidi desenini sıfırlamak için Google™ güvenlik sorusu kullanma

    Bu sıfırlama yöntemi yalnızca Android™ 2.1, 2.3, 4.0 veya 4.1 çalıştıran cihazlarda kullanılabilir. Google™ güvenlik sorunuzun yardımıyla kilit ekranı desenini sıfırlamak için cihazınızda aktif bir İnternet bağlantısına (Wi-Fi® veya mobil ağ) sahip olmanız gerekir.

    Android 2.3, 4.0 veya 4.1

    Google™ güvenlik sorusu kullanarak cihazın kilidini açmak için

    1. Cihazın kilidini açmak için birçok başarısız denemeden sonra Deseni unuttunuz mu? öğesine dokunun.
    2. Soruyu cevapla öğesine dokunun.
    3. Cevabı yazın ve ardından Kilidi aç öğesine dokunun.
    4. Yeni bir kilit açma deseni oluşturmak istiyorsanız Evet öğesine dokunun veya bir ekran kilidi kullanmak istemiyorsanız Hayır öğesine dokunun.

    Android 2.1

    Google™ güvenlik sorusunu kullanarak ekran kilidi desenini sıfırlamak için

    1. Yanlış kilit açma desenini beş kez girdikten sonra 30 saniye bekleyin ve ardından Deseni unuttunuz mu? öğesine dokunun.
    2. Güvenlik sorunuzu girin.
    3. Yeni bir kilit açma deseni çizin, ardından Devam öğesine dokunun.
    4. Yeni kilit açma desenini yeniden çizin ve Devam öğesine dokunun.

    B. Ekran deseninin kilidini açmak için birincil Google™ hesabınızı kullanma

    Bu sıfırlama yöntemi yalnızca Android™ 2.1, 2.3, 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 veya 4.4 çalıştıran cihazlarda kullanılabilir. Yanlış bir kilit açma desenini art arda beş veya on kez girerseniz cihaz kilitlenir. Birincil Google™ hesabınızı kullanarak kilit açma desenini sıfırlayabilirsiniz. Cihazla senkronize ettiğiniz Google™ hesap bilgilerinin yardımıyla kilit ekranı desenini sıfırlamak için cihazınızda etkin bir İnternet bağlantısına (Wi-Fi® veya mobil ağ) sahip olmanız gerekir.

    Android™ 4.4

    Ekran kilidi kaldırma desenini sıfırlamak için

    1. Yanlış kilit açma desenini 5 veya 10 kez girdikten sonra Deseni unuttunuz mu? öğesine dokunun.
    2. Birincil Google™ hesabınızın kullanıcı adı ve parolasını kullanarak oturum açın.

    Android™ 2.3, 4.0. 4.1, 4.2 veya 4.3

    Ekran kilidi kaldırma desenini sıfırlamak için

    1. Yanlış kilit açma desenini beş kez girdikten sonra 30 saniye bekleyin ve ardından Deseni unuttunuz mu? öğesine dokunun.
    2. Birincil Google™ hesabınızın kullanıcı adı ve parolasını kullanarak oturum açın.
    3. Yeni bir kilit açma deseni çizin, ardındanDevam öğesine dokunun.
    4. Yeni kilit açma desenini yeniden çizin veDevam öğesine dokunun.

    Android™ 2.1

    Ekran kilidi kaldırma desenini sıfırlamak için

    1. Yanlış kilit açma desenini beş kez girdikten sonra 30 saniye bekleyin ve ardından Deseni unuttunuz mu? öğesine dokunun.
    2. Birincil Google™ hesabınızın kullanıcı adı ve parolasını kullanarak oturum açın.
    3. Yeni bir kilit açma deseni çizin, ardından Devam öğesine dokunun.
    4. Yeni kilit açma desenini yeniden çizin ve Devam öğesine dokunun.

    C. Xperia™ cihazınızı sıfırlamak için Android Cihaz Yöneticisi'ni kullanma

    Bu yöntem, Xperia™ cihazınızda Android Cihaz Yöneticisi'ni daha önce etkinleştirmenizi gerektirir. Ayrıca, Xperia™ cihazı aktif bir İnternet bağlantısına da sahip olmalıdır (Wi-Fi® veya mobil ağ). Bu yöntemi seçtiğinizde tam fabrika verilerine sıfırlama gerçekleşir. Xperia™ cihazınızdaki tüm içerik silinir. Bazı durumlarda, SD karttaki içerik Android Cihaz Yöneticisi sıfırlama işlemi sırasında silinmeyebilir.

    SD kartınız şifreli değilse içeriğinin silinmesini önlemek için sıfırlama işlemini gerçekleştirmeden önce kartı çıkarabilirsiniz. Xperia™ cihazınızı kurumsal ortamda kullanıyorsanız, BT bölümünüz cihazınızdaki SD kartı şifrelemeyi zorunlu kılabilir. Bu durumda, SD kart içeriği silinir veya önceden kartı çıkarsanız bile sıfırlama işlemini gerçekleştirirken kart okunamaz hale gelir.

    Not! Xperia™ M4 Aqua, Xperia™ M4 Aqua Dual, Xperia™ C4 veya Xperia™ C4 Dual kullanıyorsanız önemli bilgi. Cihazınızı sıfırlamadan önce, Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını bildiğinizden emin olun. Güvenlik ayarlarınıza bağlı olarak Xperia™ cihazınız sıfırlama işleminden sonra kilitlenebilir. Ardından, cihazı kullanmak için Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını girmeniz gerekir. Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını hatırlamıyorsanız, cihazın kilidini kendiniz açamazsınız. Ancak https://www.google.com/accounts/recovery/?hl=en adresindeki Google Hesap Kurtarma sayfasını kullanarak Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını kurtarabilirsiniz. Yine de cihazınızı yeniden aktifleştiremiyorsanız, bize ulaşın.

    Android Cihaz Yöneticisi'ni kullanarak Xperia™ cihazını sıfırlamak için

    1. SD kartınız şifreli değilse veya kurumsal ortamda kullanılıyorsa sıfırlama işlemini gerçekleştirmeden önce kartı çıkarın. SD kartı çıkarmadan önce Xperia™ cihazını kapatın. SD kartı çıkardıktan sonra cihazı tekrar açın.
    2. Bir bilgisayarda veya mobil tarayıcıda www.google.com/android/devicemanager adresine gidin.
    3. Daha önce cihazınıza eklediğiniz Google Hesabı ile oturum açın.
    4. Birden fazla cihazınız varsa kilitlediğiniz cihazın adının yanındaki oku seçin.
    5. Sil öğesini seçin. Bu eylemin tüm verilerinizi örneğin uygulamalarınızı, fotoğraflarınızı ve müziklerinizi kalıcı olarak sileceğini unutmayın. Cihazınızın içeriğini sildikten sonra, Android Cihaz Yöneticisi artık cihazınızda çalışmaz.
    6. Cihazınızın içeriğini uzaktan sildikten sonra, Google hesabınız ve yeni bir ekran kilidi ile cihazınızı yeniden kurabilirsiniz.

    D. Ekran kilidini sıfırlamak için Telefonu onar özelliğini kullanma

    PC Companion uygulaması (Windows® bilgisayarlar için) veya Mac için Sony Bridge uygulamasındaki (Apple® Mac® bilgisayarlar için) Telefonu/tableti onar özelliğini kullanarak ekran kilidinizi sıfırlayabilirsiniz.

    Not! Telefonu/tableti onar özelliği cihazınızdaki yazılımı değiştirir. Cihazınızda depolanan tüm kişisel veriler kaybolur. Harici SD karttaki içerik silinmez. Yazılım onarımı gerçekleştirmeden önce Xperia™ cihazının pil düzeyi en az %80 olmalıdır.

    Not! Xperia™ M4 Aqua, Xperia™ M4 Aqua Dual, Xperia™ C4 veya Xperia™ C4 Dual kullanıyorsanız önemli bilgi. Telefonu/tableti onar özelliğini kullanmadan önce, Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını bildiğinizden emin olun. Güvenlik ayarlarınıza bağlı olarak Xperia™ cihazınız bir onarım işleminden sonra kilitlenebilir. Ardından, cihazı kullanmak için Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını girmeniz gerekir. Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını hatırlamıyorsanız, cihazın kilidini kendiniz açamazsınız. Ancak https://www.google.com/accounts/recovery/?hl=en adresindeki Google Hesap Kurtarma sayfasını kullanarak Google™ hesabınızın kullanıcı adını ve parolasını kurtarabilirsiniz. Yine de cihazınızı yeniden aktifleştiremiyorsanız, bize ulaşın.

    PC Companion ile cihaz yazılımını onarmak için

    1. Önceden yüklenmemişse www.sonymobile.com/us/tools/pc-companion/ adresinden PC Companion programını indirin ve bir Windows® bilgisayara yükleyin.
    2. Bilgisayar: PC Companion programını başlatın.
    3. Destek Alanı altında Başlat öğesine tıklayın. 
    4. Telefon / Tablet Yazılım Güncellemesi altında, Başlat ve ardından  Telefonumu / tabletimi onar öğesine tıklayın ve ekrandaki talimatları izleyin.

    Mac için Bridge kullanarak cihaz yazılımını onarmak için

    1. Önceden yüklenmemişse www.sonymobile.com/global-en/tools/bridge-for-mac/ adresinden Mac için Sony Bridge programını indirin ve bir Mac® bilgisayara yükleyin.
    2. Bilgisayar: Mac için Sony Bridge programını başlatın.
    3. Xperia™ > Xperia™ cihazını onar öğelerini seçin ve ekrandaki talimatları izleyin.