Makale Kimliği : 00242437 / Son Değiştirilme Tarihi : 05.03.2020

Bir uygulama çalışmıyor

    Cihazınızdaki bir uygulama düzgün çalışmıyorsa sırasıyla belirtilen işlemleri deneyin. Bir sonraki işleme geçmeden önce sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için her işlemin ardından doğrulama yapın.

    Not

    Google Play kullanmadan indirdiğiniz uygulamalar cihazınızla tam uyumlu olmayabilir. Aşağıdaki işlemler sorunu çözmezse, daha fazla bilgi için uygulamanın geliştiricisiyle iletişim kurun.

    İpucu

    Önerilen adımlar Android sürümlerine göre değişiklik gösterebilir. Cihazınızda kurulu Android sürümünü öğrenmek için Ayarlar > Telefon hakkında > Android sürümü'ne gidin ve dokunun. Ayarlar altında Telefon hakkında'yı bulamazsanız Sistem'e dokunun.

    • Uygulamayı zorla kapatıp tekrar açın.

    Bir uygulamayı durdurmaya zorlamak için (Android 10/Android 9) 

     Bir uygulamayı durdurmaya zorlamak için (Android 8) 

    • Uygulama internet bağlantısı gerektiriyorsa cihazınızın etkin bir internet bağlantısı (Wi-Fi veya mobil ağ) olduğundan ve Uçak modu'nun kapalı olduğundan emin olun.

     Uçak modu'nu kapatmak için 

    • Cihazınızı yeniden başlatıp uygulamayı tekrar kullanmayı deneyin.
    • Cihazınız, DAYANIKLILIK modunu destekliyorsa ve mod etkinse devre dışı bırakın ve cihazınızı yeniden başlatın. DAYANIKLILIK düzeyine bağlı olarak, pil tüketimini azaltmak için farklı özellikler kısıtlanabilir veya devre dışı bırakılabilir. Ekran kapalıyken görüntü işleme performansı, ekran parlaklığı, görüntü iyileştirme ve GPS bu kısıtlanabilen özellikler arasındadır. Arka planda çalışan uygulama verilerinin senkronizasyonu ya da akış bazı uygulamalar için devre dışı bırakılabilir.

     DAYANIKLILIK modunu devre dışı bırakmak için 

     Cihazınızı yeniden başlatmak için 

    • Uygulama güncel değilse Google Play üzerinden güncelleyin. Bazı uygulamalar Google Play üzerinden güncellenemez.
    • Uygulamanın, belleğinde bulunan ve sorunun nedeni olabilecek geçici dosyaları silmesi için önbelleği temizleyin. Önbelleği temizlemek, kişisel verilerinizi kaybetmenize neden olmaz.

     Uygulama önbelleğini temizlemek için (Android 10) 

     Uygulama önbelleğini temizlemek için (Android 9) 

     Uygulama önbelleğini temizlemek için (Android 8) 

    • Kullanılmaya başladığı tarihten beri uygulama tarafından kaydedilen tüm uygulama verilerini temizleyin. Oturum açma bilgileri ve ayarlar gibi uygulama tarafından kaydedilen tüm kişisel bilgilerin silineceğini unutmayın.

     Uygulama verilerini temizlemek için (Android 10) 

    Uygulama verilerini temizlemek için (Android 9) 

     Uygulama verilerini temizlemek için (Android 8) 

    • Uygulamayı sıfırlamak için uygulama üzerindeki tüm güncellemeleri kaldırın. Oturum açma bilgileri ve ayarlar gibi uygulama tarafından kaydedilen tüm kişisel bilgiler silinir. Mümkünse Google Play üzerinden uygulamayı tekrar güncelleyin.

     Uygulama üzerindeki güncellemeleri kaldırmak için (Android 10/Android 9) 

     Uygulama üzerindeki güncellemeleri kaldırmak için (Android 8) 

    • Uygulamayı kaldırıp tekrar yükleyin. Önceden yüklü uygulamaların kaldırılamayacağını unutmayın.

     Uygulama ekranı'ndan uygulama kaldırmak için (Android 10) 

     Uygulama ekranı'ndan uygulama kaldırmak için (Android 9/Android 8) 

    • En iyi performansa ve en son geliştirmelere sahip olmak için cihazınızı güncelleyin.
    • Fabrika verilerine döndürme işlemi gerçekleştirin. Cihaz düzgün çalışmamaya başlarsa bazen en iyi çözüm budur, ancak bu işlemin, cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı tüm kişisel bilgileri sileceğini unutmayın. Saklamak istediğiniz verileri mutlaka yedekleyin.

     Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için 

     Uygulamaları, telefon ayarlarını, arama geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 10)

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 9) 

     Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 8)