İpucu
Önerilen adımlar Android sürümlerine göre değişiklik gösterebilir. Cihazınızda kurulu Android sürümünü öğrenmek için Ayarlar > Telefon hakkında > Android sürümü'ne gidin ve dokunun. Ayarlar altında Telefon hakkında'yı bulamazsanız Sistem'e dokunun.
- Ağ kapsama alanı yoksa şunları deneyin:
- Cihazınızı kapatıp tekrar açın. Bunu yaparak çalışan tüm uygulamaları kapatır ve bellekte yer açarsınız. Bu işlem, bazen sorunu otomatik olarak çözer.
- Uçak modu'nun kapalı olduğundan emin olun.
Uçak modu'nu kapatmak için
- Ayarlar > Ağ ve internet'e gidin ve dokunun.
- Bu işlevi devre dışı bırakmak için Uçak modu'na dokunun. İlgili öğeyi Gelişmiş sekmesi altında bulabilirsiniz.
- Cihazınızın bir ağa bağlı olduğundan emin olmak için durum çubuğundaki sinyal gücü simgesini
kontrol edin. Sinyal düşükse veya yoksa, açık bir alana çıkın ya da bir pencereye yaklaşın. - Cihazınız ağ sinyali almıyorsa veya sinyal çok zayıfsa, ağ operatörünüzle iletişime geçin ve ağın kapsama alanı içinde olduğunuzdan emin olun.
- Cihazınızı, SIM kartınızın desteklediği ağ türünü kullanmak üzere ayarladığınızdan emin olun. Hangi ağ türlerinin desteklendiğini bilmiyorsanız ağ operatörünüzle iletişime geçin.
Ağ modu seçmek için
- Ayarlar > Ağ ve internet > Mobil ağ'a gidin ve dokunun.
- Çift SIM kullanıcıları, bir SIM kart seçin.
- Ağ modu seçmek için Tercih edilen ağ türü'ne dokunun. İlgili öğeyi Gelişmiş sekmesi altında bulabilirsiniz.
- SIM kartınızın düzgün şekilde çalıştığından emin olun. SIM kartınızı başka bir cihaza takın. Kart çalışıyorsa sorun muhtemelen cihazınızdan kaynaklanıyordur. Bu durumda en yakın Sony Mobile servis merkezine başvurun.
- Uygun ağları görmek için cihazdan bir ağ seçin.
Uygun mobil ağları aramak için (Android 10/Android 9)
- Ayarlar > Ağ ve internet > Mobil ağ'a gidin ve dokunun.
- Çift SIM kullanıcıları, bir SIM kart seçin.
- Gelişmiş'e dokunduktan sonra işlevi devre dışı bırakmak için Otomatik ağ seçimi'ne dokunun.
- Bir ağ seçin.
Uygun mobil ağları aramak için (Android 8)
- Ayarlar > Ağ ve İnternet > Mobil ağ'a gidin ve dokunun.
- Çift SIM kullanıcıları, bir SIM kart seçin.
- Hizmet sağlayıcılar > Ağ ara'ya dokunun.
- Bir ağ seçin.
- Mobil veri bağlantısı yoksa şunları deneyin:
- Cihazınızı kapatıp tekrar açın. Bunu yaparak çalışan tüm uygulamaları kapatır ve bellekte yer açarsınız. Bu işlem, bazen sorunu otomatik olarak çözer.
- Cihazınız, DAYANIKLILIK modunu destekliyorsa modu devre dışı bırakın ve cihazınızı yeniden başlatın. DAYANIKLILIK modu, pil ömrünü uzatmak için ekran kapandığında mobil veriyi devre dışı bırakır.
DAYANIKLILIK modunu devre dışı bırakmak için
- Ayarlar > Pil > DAYANIKLILIK modu'na gidin ve dokunun.
- DAYANIKLILIK modunu devre dışı bırakmak için ilgili seçeneğe dokunun.
Cihazınızı yeniden başlatmak için
Not
Pil düzeyi düşükse cihazınız yeniden başlatılamayabilir. Cihazınızı bir şarj cihazına bağlayın ve yeniden başlatmayı deneyin.
- Güç tuşuna uzun basın.
- Açılan menüden Yeniden başlat'a dokunun. Cihazınız otomatik olarak yeniden başlar.
- Bir mobil ağ üzerinden İnternet kullanmak için abone olduğunuzdan emin olun. Ayrıntılı bilgi için ağ operatörünüze başvurun.
- Başka bir alana geçip tekrar deneyin. Sinyalin zayıf olduğu alanlarda ağ sağlayıcınızın baz istasyonunda sorunlar olabilir, mobil veri bağlantınızı kaybedebilirsiniz ve bu nedenle başka bir alana geçmeniz gerekebilir.
- Cihazınızı hareket halindeyken kullandığınızda, ağ sağlayıcınızın ağındaki sorunlar nedeniyle mobil veri bağlantınızı kaybedebilirsiniz.
- Cihazınızı yalnızca WCDMA (3G) veya yalnızca GSM (2G) ağını kullanacak şekilde manuel olarak ayarlayın. Cihazınız mevcut en hızlı ağı seçmek üzere otomatik olarak ayarlanmıştır. En hızlı ağın sinyal gücü istikrarlı değilse, cihaz mobil ağlar arasında sürekli olarak geçiş yapabilir. Cihazın ağ değiştirdiği her defasında bağlantı devre dışı kalır. Cihazınızı yalnızca WCDMA (3G) veya GSM (2G) ağı kullanacak şekilde ayarlarsanız cihazınızın seçilen ağa bağlanması için birkaç dakika beklemeniz gerekebileceğini unutmayın.
Ağ modu seçmek için
- Ayarlar > Ağ ve internet > Mobil ağ'a gidin ve dokunun.
- Çift SIM kullanıcıları, bir SIM kart seçin.
- Ağ modu seçmek için Tercih edilen ağ türü'ne dokunun. İlgili öğeyi Gelişmiş sekmesi altında bulabilirsiniz.
- Belirtilen çözümlerden hiçbiri sorunu gidermezse sırasıyla şu işlemleri deneyin. Bir sonraki işleme geçmeden önce sorunun çözülüp çözülmediğini görmek için ilk işlemin ardından doğrulama yapın.
- En iyi performansa ve en son geliştirmelere sahip olmak için cihazınızı güncelleyin.
- Fabrika verilerine döndürme işlemi gerçekleştirin. Cihaz düzgün çalışmamaya başlarsa bazen en iyi çözüm budur, ancak bu işlemin, cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı tüm kişisel bilgileri sileceğini unutmayın. Saklamak istediğiniz verileri mutlaka yedekleyin.
Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için
- Cihazınızın ekran kilidini açın ve cihazınızı USB kablosuyla bilgisayara bağlayın.
- Yedeklenecek dosyaları bilgisayarda seçin, ardından "kopyala yapıştır" ya da "sürükle bırak" yöntemiyle seçtiğiniz dosyaları bilgisayarınızdaki bir konuma yedekleyin.
Uygulamaları, telefon ayarlarını, arama geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için
- Ayarlar > Sistem > Yedekleme'ye gidin ve dokunun. İlgili öğeyi Gelişmiş sekmesi altında bulabilirsiniz.
- İşlevi etkinleştirmek için dokunun. Kullandığınız uygulamaların verileri, cihaz ayarlarınız ve arama geçmişiniz otomatik olarak yedeklenir.
Not
Ayrıca, Google Drive'da ayarlar menüsünden yedekleme seçeneğini etkin hale getirebilirsiniz. Eski cihazınıza veri senkronize etmek için kullandığınız Google hesabına giriş yaparak kullandığınız uygulamaların verilerini, cihaz ayarlarını ve arama geçmişini otomatik olarak senkronize edebilirsiniz. Yeni cihazınızı ilk kez açtığınızda, kurulum sihirbazı sırasında Google hesabına giriş yapın.
Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 10)
Not
Cihazınızın kalıcı hasara uğramasını önlemek için fabrika ayarlarına döndürme işlemini kesintiye uğratmayın.
- Cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı olan tüm önemli verileri bir bellek kartı ya da diğer dahili olmayan bir belleğe yedekleyin. Bir SD kartta depolanmış şifreli dosyalarınız varsa sıfırlama işleminden sonra ilgili dosyalara hala erişebildiğinizden emin olmak için şifrelemeyi kaldırmanız gerekir.
- Ayarlar > Sistem > Sıfırlama seçenekleri'ne gidin ve dokunun. İlgili öğeyi Gelişmiş sekmesi altında bulabilirsiniz.
- Tüm veriyi sil (fabrika ayarlarına sıfırlama)>Tüm veriyi sil'e dokunun.
- Gerekirse, devam etmek için ekran kilidi açma düzeninizi girin veya ekran kilidi açma parolanızı ya da PIN'inizi girin.
- Onaylamak için Tüm veriyi sil'e dokunun.
İpucu
Cihazınızı fabrika ayarlarına sıfırladığınızda, cihazınız daha eski bir Android yazılım sürümüne dönmez.
Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 9)
Not
Cihazınızın kalıcı hasara uğramasını önlemek için fabrika ayarlarına döndürme işlemini kesintiye uğratmayın.
- Cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı olan tüm önemli verileri bir bellek kartı ya da diğer dahili olmayan bir belleğe yedekleyin. Bir SD kartta depolanmış şifreli dosyalarınız varsa sıfırlama işleminden sonra ilgili dosyalara hala erişebildiğinizden emin olmak için şifrelemeyi kaldırmanız gerekir.
- Ayarlar > Sistem > Sıfırlama seçenekleri'ne gidin ve dokunun. İlgili öğeyi Gelişmiş sekmesi altında bulabilirsiniz.
- Tüm veriyi sil (fabrika ayarları sıfırlama)>Telefonu sıfırla'ya dokunun.
- Gerekirse, devam etmek için ekran kilidi açma düzeninizi girin veya ekran kilidi açma parolanızı ya da PIN'inizi girin.
- Onaylamak için Her şeyi sil öğesine dokunun.
İpucu
Cihazınızı fabrika ayarlarına sıfırladığınızda, cihazınız daha eski bir Android yazılım sürümüne dönmez.
Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 8)
Not
Cihazınızın kalıcı hasara uğramasını önlemek için fabrika ayarlarına döndürme işlemini kesintiye uğratmayın.
- Cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı olan tüm önemli verileri bir bellek kartı ya da diğer dahili olmayan bir belleğe yedekleyin. Bir SD kartta depolanmış şifreli dosyalarınız varsa sıfırlama işleminden sonra ilgili dosyalara hala erişebildiğinizden emin olmak için şifrelemeyi kaldırmanız gerekir.
- Ayarlar > Sistem > Sıfırla'ya gidin ve dokunun.
- Fabrika ayarları sıfırlama > Telefonu sıfırla'ya dokunun.
- Gerekirse, devam etmek için ekran kilidi açma düzeninizi girin veya ekran kilidi açma parolanızı ya da PIN'inizi girin.
- Onaylamak için Her şeyi sil öğesine dokunun.
İpucu
Cihazınızı fabrika ayarlarına sıfırladığınızda, cihazınız daha eski bir Android yazılım sürümüne dönmez.