Makale Kimliği : 00242582 / Son Değiştirilme Tarihi : 27.03.2020

Xperia akıllı telefonum şarj olmuyor

    Pil bitmişse cihazınızın şarja yanıt vermesi 30 dakikaya kadar sürebilir. Bu sürede ekran karanlık kalabilir ve şarj simgesi gözükmeyebilir. Ayrıca boşalmış bir pilin tam olarak şarj olması için 4 saat gerekebileceğini unutmayın.

    • Sorunun şarj ünitesiyle ilgili olup olmadığını öğrenmek için burada belirtilen adımları deneyin.
      • Özellikle cihazınızı şarj etmek için tasarlanmış orijinal bir Sony şarj ünitesi kullandığınızdan emin olun.
      • Cihazınızı şarj etmek için prize takılı orijinal bir Sony şarj ünitesi kullanın. Cihazınızı bilgisayar ve USB kablosuyla şarj ediyorsanız çok daha yavaş şarj olur.
      • USB kablosunu cihazınızdan çıkarın ve kabloyu cihazdaki USB bağlantı noktasına tekrar takın. Şarj ünitesi kablosunun cihazınızdaki USB portuna, koruma kılıfı gibi hiçbir engel olmadan düzgün bir şekilde takıldığından emin olun. Şarj ünitesinin etkin bir güç kaynağıyla duvar prizine düzgün şekilde takıldığını kontrol edin.
      • Şarj ünitesi portunun pamukçuk, toz ve nemden arındırılmış olduğunu kontrol edin. Tıkalı bir port USB konektörünün düzgün şekilde takılmasına engel olabilir ve şarj işleminin gerçekleşmemesine yol açabilir. USB portunun tamamen kuru olduğundan emin olun. Tahta veya plastik bir kürdan veya diş fırçası kullanarak tüm pamukçuk veya tozu nazik bir şekilde temizleyin.
      • Cihazınızı, bilgisayarın USB bağlantı noktasına farklı bir USB kablosu bağlayarak şarj etmeyi deneyin. Cihaz şarj olmaya başlarsa bu, şarj ünitesinin düzgün çalışmadığı anlamına gelebilir. Şarj ünitesini özellikle cihazınızı şarj etmek için tasarlanmış orijinal bir Sony şarj ünitesiyle değiştirin.
    • Cihazınızı kapatıp tekrar açın. Bunu yaparak çalışan tüm uygulamaları kapatır ve bellekte yer açarsınız. Bu işlem, bazen sorunu otomatik olarak çözer.
    • Yanıt vermeyi durdurduğunda veya normal şekilde başlatılmadığında, cihazınızı yeniden başlatmaya veya kapanmaya zorlayabilirsiniz. Zorla yeniden başlatma esnasında hiçbir ayar veya kişisel veri silinmez.

     Cihazı yeniden başlatmaya zorlamak veya kapatmak için 

     Cihazınızı açmak için 

    • Zorla yeniden başlatma işlemi başarılı olmazsa 2 dakikalık yeniden başlatma işlemini denemelisiniz.

     Cihazı 2 dakikalık yeniden başlatmaya zorlamak için 

    • Cihazınızda, Pil Bakımı özelliği bulunuyorsa ve açıksa saatlerce şarj ettikten sonra bile cihazınızın tam şarj olmadığını görebilirsiniz. Pil Bakımı özelliği, pil ömrünü ve performansını artırmak için tasarlanmıştır.

     Pil Bakımı'nı etkinleştirmek veya devre dışı bırakmak için

    • En iyi performansa ve en son geliştirmelere sahip olmak için cihazınızı güncelleyin.
    • Önemli verilerinizi Google hesabı kullanarak yedeklemenizi ve senkronize etmenizi öneririz.
    • Xperia Companion bilgisayar uygulamasını kullanarak cihazınızı sıfırlamak için bir yazılım onarımı gerçekleştirin. Yazılım onarımı gerçekleştirdiğinizde cihazınızın dahili belleğindeki tüm verilerin silineceğini unutmayın. Fotoğraflar, videolar ve müzikler gibi, harici bir SD kartta kaydettiğiniz içerikler silinmez.

    Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için 

     Uygulamaları, telefon ayarlarını, arama geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için 

     Xperia Companion ile cihaz yazılımını onarmak için