Makale Kimliği : 00242453 / Son Değiştirilme Tarihi : 05.03.2020

Dokunmatik ekran düzgün çalışmıyor

    Dokunmatik ekranınız aşırı hassassa, kendi kendine hareket ediyorsa, yanıt vermiyorsa veya düşük hassasiyete sahipse deneyebileceğiniz birkaç çözüm vardır.

    • Dokunmatik ekranın performansı kirden, ısıdan veya cihaz kılıfı ya da ekran koruyucu kullanımından etkilenebilir.
      • Cihazınızın ekranına bir koruyucu uyguladıysanız, bunun düzgün takıldığından ve ekran koruyucunun altında hava kabarcıkları, toz veya nem olmadığından emin olun.
      • Dokunmatik ekrana müdahale etmediğini doğrulamak için koruyucu kapağı veya kılıfı cihazınızdan çıkarın.
      • Dokunmatik ekranınızın temiz olduğundan emin olmak için ekranı temiz ve kuru bir bezle silin. Dokunmatik ekranı kullanmadan önce ellerinizin ve parmaklarınızın temiz ve kuru olduğundan emin olun.
      • Cihaz aşırı ısınırsa dokunma işlevi etkilenebilir. Soğumasını bekleyip dokunmatik ekranı yeniden kullanmayı deneyin.
    • Cihazınızı kapatıp tekrar açın. Bunu yaparak çalışan tüm uygulamaları kapatır ve bellekte yer açarsınız. Bu işlem, bazen sorunu otomatik olarak çözer.
    • Yanıt vermeyi durdurduğunda veya normal şekilde başlatılmadığında, cihazınızı yeniden başlatmaya veya kapanmaya zorlayabilirsiniz. Zorla yeniden başlatma esnasında hiçbir ayar veya kişisel veri silinmez.

    Cihazı yeniden başlatmaya zorlamak veya kapatmak için 

     Cihazınızı açmak için

    • Cihazınız, Eldiven modu'nu destekliyorsa eldiven kullanmadığınız zamanlarda bu özelliğin kapalı olduğundan emin olun.

     Eldiven modu'nu kapatmak için 

    • Cihazınızı şarj etmekte sorun yaşıyorsanız orijinal bir Sony şarj ünitesi ve özellikle cihazınızı şarj etmek için tasarlanmış bir USB kablosu kullandığınızdan emin olun. Diğer şarj üniteleri, dokunmatik ekranın işlevini olumsuz etkileyebilir.
    • Cihazınızda bir bellek kartı varsa çıkarın ve cihazı yeniden başlatın. Bellek kartını çıkarmak sorunu çözüyorsa SD kartınız hasar görmüş olabilir. Bu durumda cihazınız için SD kart değişimi gerekebilir.
    • Soruna, indirilen bir uygulamanın neden olup olmadığını kontrol etmek için güvenli mod kullanın. Güvenli mod'da, cihazınız yalnızca satın aldığınızda zaten yüklenmiş olan yazılım ve uygulamalarla başlatılır. Cihazın performansı Güvenli mod'da düzelirse cihazı satın aldıktan sonra indirdiğiniz bir veya birden fazla uygulama cihazı olumsuz etkiliyor olabilir. Soruna neden olduğundan şüphelendiğiniz uygulamaları kaldırmak için güvenli mod'dan çıkıp cihazı yeniden başlatabilirsiniz. Sorun yeniyse ve soruna hangi uygulamanın neden olduğundan emin değilseniz en son yüklediğiniz uygulamayı kaldırarak işe başlayabilirsiniz.

     Güvenli mod'u etkinleştirmek için 

     Uygulama ekranı'ndan uygulama kaldırmak için (Android 10) 

     Uygulama ekranı'ndan uygulama kaldırmak için (Android 9/Android 8) 

    • Cihazınızın dokunmatik ekran işlevselliğini incelemek için hızlıca test edin.

    Destek'i kullanarak test etmek için 

    • En iyi performansa ve en son geliştirmelere sahip olmak için cihazınızı güncelleyin.
    • Önemli verilerinizi Google hesabı kullanarak yedeklemenizi ve senkronize etmenizi öneririz.
    • Xperia Companion bilgisayar uygulamasını kullanarak cihazınızı sıfırlamak için bir yazılım onarımı gerçekleştirin. Yazılım onarımı gerçekleştirdiğinizde cihazınızın dahili belleğindeki tüm verilerin silineceğini unutmayın. Fotoğraflar, videolar ve müzikler gibi, harici bir SD kartta kaydettiğiniz içerikler silinmez.

     Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için 

     Uygulamaları, telefon ayarlarını, arama geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için 

     Xperia Companion ile cihaz yazılımını onarmak için 

    •  Ekranın bir şekilde fiziksel olarak hasar görüp görmediğini anlamak için kontrol edin.