Makale Kimliği : 00242469 / Son Değiştirilme Tarihi : 05.03.2020

Wi-Fi bağlantım sürekli kopuyor

    İpucu

    Önerilen adımlar Android sürümlerine göre değişiklik gösterebilir. Cihazınızda kurulu Android sürümünü öğrenmek için Ayarlar > Telefon hakkında > Android sürümü'ne gidin ve dokunun. Ayarlar altında Telefon hakkında'yı bulamazsanız Sistem'e dokunun.

    • Cihazınızı yeniden başlatın ve Wi-Fi işlevini kapatıp açın.

    Wi-Fi işlevini kapatıp açmak için 

    • Wi-Fi sinyal gücünde değişiklik olup olmadığını görmek için koruyucu kılıfı cihazınızdan çıkarın.
    • Yönlendiriciyi yeniden başlatın. Yönlendiricinizin Wi-Fi onaylı olup olmadığını kontrol edin. Cihazınız Wi-Fi onaylı ancak yönlendirici Wi-Fi onaylı değilse cihazlar düzgün şekilde bağlantı kuramayabilir.

    Yönlendiricinizin Wi-Fi onaylı olup olmadığını kontrol etmek için 

    • Wi-Fi yönlendiricisinin sinyal alanında bulunduğunuzdan emin olun. Durum çubuğunda yer alan  (Wi-Fi simgesi) simgesinden Wi-Fi sinyal gücünü kontrol edin. Sinyal düşükse ya da çekmiyorsa Wi-Fi etkin noktasına (Wi-Fi ağını sağlayan cihaza) yaklaşın.
    • Yönlendirici yazılımının güncel olduğundan emin olun. Yönlendirici yazılımının nasıl güncelleneceğine dair talimatlar için yönlendirici üreticisiyle iletişime geçin.
    • Statik IP adresi kullanın. IP adresi ayarları hakkında soru sormak için İnternet servis sağlayıcınızla iletişime geçin.

    IP adresini manuel olarak değiştirmek için (Android 10) 

    IP adresini manuel olarak değiştirmek için (Android 9/Android 8) 

    • Yönlendiricinizin Wi-Fi ağ güvenliğini farklı güvenlik şifrelemesi oluşturarak değiştirin. Ağ güvenliğinin nasıl değiştirileceğine dair talimatlar için yönlendiricinin kullanım kılavuzuna başvurun veya yönlendiricinizin üreticisiyle iletişime geçin.
    • Sinyali karıştırabilecek türde cihazların ya da elektronik aletlerin Wi-Fi yönlendiricisine yakın olmadığından emin olun.
      2,4 GHz veya 5 GHz bant genişliğinde çalışan kablosuz telefonlar, mikrodalga fırınlar, bebek telsizleri, kablosuz hoparlörler, monitörler veya video vericiler Wi-Fi ağıyla karışabilir. Sorun devam ederse, yönlendirici frekans bant ayarlarını 5 GHz veya 2,4 GHz olarak değiştirmeyi deneyin.
      Yönlendirici kanal ayarlarının nasıl değiştirileceğine dair talimatlar için yönlendiricinin kullanım kılavuzuna başvurun veya yönlendiricinizin üreticisiyle iletişime geçin.
    • Fabrika verilerine döndürme işlemi gerçekleştirin. Cihaz düzgün çalışmamaya başlarsa bazen en iyi çözüm budur, ancak bu işlemin, cihazınızın dahili belleğinde kayıtlı tüm kişisel bilgileri sileceğini unutmayın. Saklamak istediğiniz verileri mutlaka yedekleyin.

    Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için 

    Uygulamaları, telefon ayarlarını, arama geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için 

    Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 10) 

    Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 9) 

    Fabrika ayarlarına sıfırlamak için (Android 8)