rüzgarlı bir yamaçta film çeken iki kadın

Bloom - Bir Sony FX3 Sinematik Kısa Filmi

 

Ben Salomé; 27 yaşında, Fransalı bir Görüntü Yönetmeniyim. 15’i aşkın film ve TV dizisi setinde, ikinci kamera asistanı olarak sektörde çalışmaya başladım. Hem uluslararası prodüksiyonlarda (Xavier Gens’in yönettiği Cold Skin, 16 mm filmle çekilen, Ralf Fiennes’in yönettiği Noureev) hem de Fransız prodüksiyonlarında (Juliette Binoche’un yer aldığı Celle que vous croyez) çalıştım. Son 9 aydır kısa filmlerde, dijital moda reklamlarında ve belgesellerde çalışarak Görüntü Yönetmenliğine geçtim.

Bloom

Sony, bana ulaşıp yeni FX3 ile kısa film yönetme fırsatı sunduğunda, kameranın düşük ışık özelliklerinden ve 100p yüksek kare hızı modundan faydalanarak ekranda ne gösterebileceğimi düşündüm. Yaratıcılık açısından “sınırsız yetki” verdiler, ben de bu fırsatı kadınların gücünü, inanılmaz büyüsünü takdir etmek için kullandım.

Hemen aklıma Portrait de la Jeune Fille en Feu filmi ve cadılara dair gerçekçi tasviri geldi. Ayrıca kişisel deneyimlerimden de ilham aldım. Gençken, kız izci grubuna üyeydim; “totemizasyon” diye gençlikten yetişkinliğe geçişi simgeleyen bir tören yapma gelenekleri vardı. Bloom’da, kadınların birbirlerini kolladığı bu dostluk anını, bu topluluğu göstermeye çalıştım. “Femmes a la Camera” (Kameranın Ardındaki Kadınlar) kolektifinin bir üyesiyim, diyebilirim ki “Female Gaze” (Kadın Bakışı) hareketi teorisi kadın görüntü yönetmenlerinin çalışmasında merkezi bir rol oynuyor. Kadınlara daha çok benzeyen veya bizim daha çok görmek istediğimiz hikayeler anlatalım. Bana kalırsa birbirini seven kadınlarla ilgili daha çok hikaye görmek isterim.

Gece ateşin etrafında dans eden kadınlar

Sony FX3 ile çekim yapmaya dair ilk izlenimler

Benim için bu kameranın ön plana çıkan üç önemli özelliği var:

İlk olarak S-LOG 3’teki (ISO160) Taban ISO inanılmaz güzel görünüyor. Gece vakti, sadece tek bir ışık kaynağım olduğundan (güçlendirmek için Çin feneri kullandığımız ateş), ayarı ISO 640’a kadar çıkardım ve görüntüde hiç gürültü fark etmedim. Da Vinci Resolve ile sahada bir test yaptım ve gürültü seviyesiyle ilgili hiç sorun yaşanmayacağını hemen anladım. Siyah tonlar derin; orta tonlar ve vurgularla da istediğim gibi oynayabildim.

İkinci özellik otomatik netleme sistemi; 24 mm’de muhteşem. Başta bu özelliğe güvenmekten biraz korkmuştum ama yaptığım kayda baktığımda, sonuç beni yine hayal kırıklığına uğratmadı. Tam otomatik ayarda tek nokta netleme kullandım, hiç tereddütsüz söyleyebilirim ki geçişler mükemmeldi. Bocaladığı tek durum çok karanlıktayken oldu, ben de birkaç sahnede manuel netlemeye geçtim. Ama sonuçta, pozlamayı biraz zorladım ve yine çok iyi iş çıkardı. Gerçekten etkileyici bir deneyimdi.

Son olarak bu kameranın önemli bir özelliği de kullanılabilirliği ve hafif olması. Yeni tasarlanan kol ve yeni düğme düzeni, bir Alpha makineye göre her şeyi değiştiriyor. Elde çekim yaparken karakterlerinizle gerçekten yakınlaşabiliyor ve böylece samimiyet kurabiliyorsunuz ki bu da benim çok beğendiğim bir çekim stili.

alaca karanlıkta yamaçta filme alınan bir grup kadın

Görünüm ve çekim sırasında kullanılan lensler

Bu kısa filmde, sadece tek bir lens kullanmak istedim: FE 24mm f/1.4 GM. Son görüntüye son derece organik bir hava veriyor. Ayrıca sürekli geniş diyafram açıklığı elde etmek ve sahnedeki pozlama değişikliklerini telafi etmek için bir mat kutu kullandım.

Ateşin etrafında kadınlar ellerinde meşaleler sallayarak dans ediyor

Sony FX3 ile çekim yapma ipuçları ve son düşünceler

Bulduğunuz her fırsatta çekim yapın. Kendi hikayelerinizi yazın, bunlarda arkadaşlarınızı oynatın ve sizi zorlayan yaratıcı ve sanatsal hikayeler anlatın. Işıkla ilgili temel kavramları öğrenin ve çevrenizde olanlardan ilham alın. Bu her şey olabilir: bir sokak lambası, fotoğrafçılık kitapları, filmler, TV dizileri. Daha iyi olmak için çekim yapın. Bu kamera bunun için ideal ve size o büyük ve pahalı Full Frame sinema kameralarının sinematik görünümünü sağlıyor.

Öne çıkan ürünler

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz