leopar derisi desenli bir kumaşın arkasına gizlenmiş bir adamın portresi

İşin Sırrı Kontrolde

Nicholas Mastoras

Nicholas Mastoras'ın portre fotoğrafçılığına yaklaşımını belirleyen tek bir şey varsa o da kontroldür. Bununla birlikte kontrolün sınırlayıcı olması gerekmez. Aslında kontrol, yaratıcılığı teşvik eder ve beklenmedik olana kucak açar, dolayısıyla Nicholas, ister stüdyoda ister stüdyo dışında çekim yapıyor olsun en iyi ve en şaşırtıcı çalışmasını üretebiliyor.

pembe pantolonlu kadın yamaçta poz veriyor

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/2.8, ISO 200

2013'ten beri profesyonel olarak çalışan ve editoryal fotoğrafların yanı sıra kampanya ve reklam fotoğrafları çeken Nicholas, reklamcılık kökenli bir fotoğrafçı, ancak portre fotoğrafçılığına her zaman büyük bir ilgi duymuş. Nicholas bu konu hakkında şunları söylüyor: "Portre fotoğrafçılığı beni konfor alanımdan çıkardı. Çoğu kişi gibi, arkadaşlarımın ve ailemin fotoğraflarını çekmek hoşuma gidiyordu ama kısa bir süre sonra kendimi daha fazla kontrol talep eden bir durumda buldum. Bu öyle bir noktaya geldi ki, artık yaratmak istediğim görüntünün tarzına uyacak modeller seçiyorum, ardından makyaj sanatçıları ve saç ve moda stilistlerinden oluşan harika ekibimle birlikte çalışarak tam istediğim görünüşü yaratabiliyorum: net, cesur ve stilize edilmiş!”

yeşil elbiseli kadın portre pozu veriyor

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 160

Bu görünüşün çok önemli bir kısmı aydınlatmadan geliyor. “Elektronik flaş kullanmayı seviyorum çünkü çok farklı bir görüntü veriyor” diyor Nicholas. Onun incelikli yaklaşımını planlarına uygun şekilde çeşitli açılar, etkiler, dönüştürücüler ve renklerle yarattığı stillerin çeşitliliğinde görmek mümkün.

“Oluşturduğum görüntüler her zaman projeye bağlı oluyor. Örneğin bu fotoğrafta, makyajın dokusunun görünmesi için nesne üzerinde biraz belirginlik olmasını istedim. Fotoğraf makinesinin solunda, üzerine ızgara ve difüzör takılmış bir portre tası kullandım. Bu ekipman, ne çok sert ne çok yumuşak olan ve çok hoş, heykelsi bir görünüm veren bir dönüştürücüdür. Fikrinize uygun dönüştürücü konusunda doğru seçimi yapabilmek deneyimle gelen bir ustalık; dolayısıyla mümkün olduğu kadar çok deneme yapmalısınız, çünkü öğrenmenin en iyi yolu bu.”

tuğla binanın yanında poz veren kadın

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/2.8, ISO 250

Stüdyo dışında çalışırken “sorun çözücü olmanız gerekiyor, nesneye uygun ortamı seçip doğal ışığı kontrol ederek kendi yaratıcılığınızı göstermeniz lazım. Sony Alpha 7 IV ile çekim yaparken gerçekten özel bir ışık vardır. Modeli ışık arkasında kalacak şekilde konumlandırdım ve gölgeleri dengelemek için yanıma büyük bir reflektör yerleştirdim.”

alaca karanlıkta güneş gözlüğü takan kadın

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/2.8, ISO 160

Nicholas, portre çekimlerinde aydınlatma kontrolü haricinde yaratıcılığın ortaya çıkıp gelişebilmesi için eğlenceli ve rahat bir ortam olmasını sağlıyor. Nicholas'ın bu konu hakkındaki görüşleri şöyle: “Bence her portre fotoğrafçısı, nesnenizle aranızda bir bağ kurulması gerektiği konusunda benimle hemfikir olacaktır. Özellikle nesne, yani modeliniz, kendini rahatsız hissettiğinde, durumu, modelinizi rahat ve kendinden emin hissettirecek şekilde kontrol etmeniz gerekir. Ben bu tür durumlarda genellikle onları güldürmeye çalışıyorum. Şimdiye kadar bu yöntem harikalar yarattı!”

Yeşil elbiseli kadın fotoğraf makinesine bakıyor

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 160

Öte yandan fotoğrafçıları rahatlatan şey kullandıkları kittir. “Sony fotoğraf makinelerini ve lensleri kullanmaya 2018'de başladım ve tek kelimeyle hayran kaldım” diyor Nicholas ve anlatmaya devam ediyor: "Hem Alpha 7 IV hem de Alpha 1'deki sensörlerin kalitesi muhteşem, ayrıca dinamik aralık ve RAW'lardaki enlem sayesinde en zorlu ışık koşullarında bile en iyi kareleri elde edebiliyorum. Alpha 1 ile çalıştığım bu çekim sırasında, görüntünün gereken kalitede olmasını sağlamak için gölgeleri doldurmam, ardından birazcık az pozlama yapmam ve düzenleme aşamasında görüntüyü biraz yukarı kaldırmam gerekti. Bu fotoğraf makinelerinin dinamik aralığı harika, dolayısıyla bu dediklerim çok kolay oluyor.”

yüzü boyanmış bir adam portresi

© Nicholas Mastoras | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

Alpha 1 ile çalışırken “her şeyin zahmetsizce gerçekleştiğini görmek inanılmaz” derken Nicholas'ın gözlerinin içi gülüyor. "30 fps burst modu gibi Sony Alpha R serisinin yüksek çözünürlüğüne benzer bir çözünürlük sunmasına da bayıldım. Alpha 1’in 1/400 sn gibi yüksek bir flaş senkronizasyon hızı sunması da gerçekten önemli bir artı. Bu, içeride veya dışarıda aydınlık bir ortamda çalışırken ortam ışığı flaşlarına flaş eklemeyi çok daha kolaylaştırıyor. Ayrıca bu, enerji kaybı yaşanan Yüksek Hızlı Senkronizasyon moduna geçmeden ışıkları tam güçte kullanmaya devam edebileceğim anlamına da geliyor. Nerede çekim yapıyor olursanız olun Alpha 1 harika bir makine.”

yaslanarak oturan bir adamın portresi

© Nicholas Mastoras | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/5.6, ISO 200

“Bütün bu kontrol, örneğin Sony’nin göz algılamalı AF özelliği sayesinde netlememde herhangi bir sorun olmayacağını bilmenin rahatlığı içinde modelimle ve onun yüz ifadeleriyle etkileşim kurabileceğim anlamına geliyor. Bence sırf AF için bile Sony'ye geçilebilir!”

Çalışma ister stüdyoda ister stüdyo dışında olsun “kurtarıcı lensim 24-70mm f2.8 G Master” diye ekliyor Nicholas. “Diyafram ister sonuna kadar açık olsun ister kısılmış olsun bu lens harika bir iş çıkarıyor. Genellikle f/11 gibi bir açıklıkla çekim yapıyorum ama düşük güçte ışıklar açıkken f/2.8 değerine kadar açıp aynı muhteşem netliği elde edebiliyorum. Sony lenslerin performansını geçmek neredeyse imkânsız.”

leopar derisi desenli bir kıyafet giymiş bir adamın portresi

© Nicholas Mastoras | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

“Bundan sonra fotoğraflarımda beklenenin olmasını sağlamak bana kalıyor. Portre fotoğrafçılığı alanında çalışmanın büyüsü de burada aslında” diyerek sözlerini sonlandırıyor Nicholas.

Öne çıkan ürünler

Nicholas Mastoras

Nicholas Mastoras | Greece

“Sonuçta önemli olan, bir şeyleri nasıl gördüğünüz değil, kendinizi bıraktığınızda bunların sizi nereye götürdükleri.”

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz