Sony’nin E mount yelpazesinin en geniş Full Frame prime lensi olan yeni 20mm f/1.8 G lens, kullanıcılara büyüleyici manzara ve yıldızlı gökyüzü çekimleri yapmanın yanı sıra etkileyici videolar yakalama açısından da daha büyük bir özgürlük veriyor.
Europe Görüntüleme Marka Elçilerimizden dördü, tanıtımı yapılmadan önce lensi test etme inceliğini gösterdi; yorumlarını burada görebilirsiniz.
Terry Donnelly
“FE 20mm f/1.8 G’yi Alpha 9 ve Alpha 7R III fotoğraf makinelerimle bir dizi farklı koşul altında denedim ve gördüm ki bu lens söz konusu koşullarla tam da umduğum şekilde başa çıktı; kolay ve konforlu bir kullanımla muhteşem keskinlikte sonuçlar sağladı!”
“Ayar f/22’ye düşürüldüğünde dahi karenin kenarlarında yumuşama belirtisi ortaya çıkmadı ve bu çekimdeki parlak ışık noktalarına rağmen hiçbir renk bulanıklığı veya hare kanıtı görmedim.”
“Geniş açılı bir lensle alışılmadık portreler çekmeye bayılıyorum, dolayısıyla geniş diyafram açıklığıyla çekim yapmanın ne tür efektler sunacağını görmek için çok hevesliydim. Bu portreyi geniş açıklıkla çektim ve yumuşak bokeh’e bayıldım.”
Kompakt tasarımının özellikleri arasında iki adet AA (gelişmiş asferik) parça ve üç adet ED (Ekstra düşük dağıtmalı) cam parça yer alıyor ve bunlar f/1.8’de dahi kenardan kenara netlik sunuyor. Ayrıca iki adet XD (extreme dynamic) Doğrusal Motor kullanımıyla hem fotoğraf hem de video çekiminde hızlı, hassas ve sessiz otomatik netleme elde ediliyor.
İlhan Eroğlu
“Söz konusu manzara fotoğrafçılığı olduğunda benim için düşük ışıkta alan derinliği çok önemli. Bunu önümdeki nesneyle aramda belli bir mesafeyi koruduğumda gördüm; orta kısım ve arka plan, f/1.8’de bile son derece netti. Bu sayede ISO’yu minimumda tutabildim ve yine de uzun pozlamalar kullanmak zorunda kalmadım.”
“Lensin Alpha 6600 fotoğraf makinemde nasıl işlev göreceğini de merak ediyordum ve böyle geniş bir lens için bile minimum bozulmayla müthiş bir netlik sağladığını gördüm.”
“Yapısının kalitesine de bayılıyorum; bana favorim olan 24mm f/1.4 G Master’ı hatırlatıyor. 20mm’de birkaç video kaydı yapabildim ve 24mm’de olduğu gibi, manuel diyafram açıklığı halkasındaki tıklamalı durakları devre dışı bırakabilmek çok hoşuma gitti. Sessiz çekim yaparken bu kesinlikle avantaj sağlıyor. Bunların üzerine, hemen hemen hiç ses çıkarmayan AF özelliği de işin bonusu oldu. Genel anlamda, elde kullanarak video ve fotoğraf çekerken bu lens hem Alpha 6600 hem de 7R III makinemle çok iyi bir denge yakaladı.”
Albert Dros
“Lensi denediğim birkaç gün boyunca, yaşadığım şehir olan Amsterdam’da hava iyi değildi. Yıldızlı gökyüzü çekimleri denemek istiyordum, dolayısıyla biraz yazık oldu. Yine de bir iki akşam dışarı çıktım ve yağmura rağmen lensin becerilerini sınayabildim. Lens ara ara epey ıslandı ama yine de mükemmel işlev gördü!”
“Minimum netleme mesafesinde yapılan yukarıdaki çekimde ben bilhassa f/1.8’de elde edilen mükemmel bir daire biçimindeki bokeh’den etkilendim. Geniş açılı manzara fotoğraflarımın birçoğunu f/11 veya daha düşük ayarda çekmişimdir fakat bu lenste düşük alan derinliğiyle oynamak beni çok eğlendirdi.”
“İç mimari çekimlerinde denemek istedim ve Amersfoort’taki Eemhuis kütüphanesinde kullandım. f/11’de karenin genelinde etkileyici bir netlik ortaya koyuyor ve merkeze kadar kırpma yaptığımda hâlen dergilerin isimlerini okuyabiliyorum.”
Ole C. Salomonsen
“Fotoğrafçılık çalışmalarımın büyük bir kısmında karanlık koşullar altında kuzey ışıklarının ve yıldızların fotoğraflarını çekiyorum, dolayısıyla prime lenslere ve hızlı lenslere bayılıyorum. Lensleri test ettiğim uzun yıllar içinde şunu gördüm ki hızlı geniş açılı lensler genellikle bozulma ve vinyet açısından zorlanıyor, ayrıca karenin merkezi netlendiğinde bu lenslerin birçoğu kenarların netliğini korumayı başaramıyor.”
Sony FE 24mm f/1.4 GM benim favori lensim çünkü geniş açıklıkta mükemmel performans gösteriyor ve yıldızları karenin köşesine yerleştirsem de yıldızlar yine yuvarlak görünüyorlar, muza dönmüyorlar! Fakat ben çoğunlukla daha geniş bir lens kullanmaktan hoşlanıyorum, dolayısıyla 20mm’yi deneyecek olmam beni çok heyecanlandırdı. Çekim için sadece birkaç günüm olsa da, üstelik Tromsø’da kışın havalar berbat gitse de, favori yerlerimden bazılarına gidebildim.”
“Vardığım ilk sonuçlara gelirsek; bu muhteşem bir lens. f/1.8’de dahi karenin tamamında son derece net, ayrıca ben 24mm’ye bayılsam da daha kısa bir netleme uzaklığıyla çalışmak bazen her şeyi değiştiren bir fark yaratabiliyor.”
“Bundan sonra kuzey ışıklarını fotoğrafladığım çalışmalarda favori lensim gayet de bu olabilir. Tam anlamıyla hayran kaldım.”
Facebook® sayfamızı beğenin
Twitter™'da bizi takip edin
YouTube™ kanalımıza kaydolun
Google+'da bizi takip edin
Instagram'da bizi ziyaret edin