Sanatsal Manzaralar

İlhan Eroğlu

Güzel sanatlar alanındaki geçmişi düşünüldüğünde, Türkiyeli fotoğrafçı İlhan Eroğlu’nun fotoğraflarının ihtişamlı klasik tablolar gibi görünmesine şaşırmamak gerek. Nefes kesici perspektifler, dramatik ışık ve zengin renkler, İlhan’ın dünyamızı dönüştürerek bizi başka bir dünyaya götürmesine yardımcı oluyor.

İlhan’a göre, fotoğrafçı olmasının altında tutkularının birleşimi yatıyor ve bu tutkular aynı zamanda böylesi büyüleyici görüntüler yakalamasını sağlıyor.

ilhan eroğlu sony alpha 7R III bir kaya üzerindeki yalnız adam göle ve ardındaki dağlara bakıyor

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 12-24mm f/4 G | 1/160s @ f/6.3, ISO 100

Macera ve yeni yerler keşfetmeye olan tutkusu, İlhan’ı dünyayı gezmeye iterek dünyanın dört bir yanını kapsayan bir dizi benzersiz fotoğraf çekmesine olanak tanımış. İlhan, Sahra Çölü’nün sıcaklığı ve kumullarından Şili’deki karla kaplı dağ zirvelerine kadar tüm çekimlerinde kendi eşsiz stilini kullanıyor.

Ancak İlhan’ın dünyada ziyaret ettiği tüm yerler arasında, kendisine göre en öne çıkanı Endonezya’daki Bromo Dağı.

Adeta başka bir dünyaya adım atmak gibiydi. Kratere kadar tırmanmak... Yanardağın ağzından yükselen dumanı görmek... Büyüleyici.”

ilhan eroğlu sony alpha 7R tepesinde kuşlar uçan, sisle kaplı mont st michel

© İlhan Eroğlu | Sony α7R + FE 70-400mm f/4-5.6 G SSM II | 1/160s @ f/4.5, ISO 100

Ancak İlhan’ın seyahatlerinin tümü, ülkesi Türkiye’den uzak değil. En sevilen fotoğraflarından bazıları, Venedik’teki kanallı caddelerden büyüleyici Mont St. Michel’e ve Provence’deki sakin lavanta tarlalarına kadar Avrupa’da, evine çok daha yakın bazı popüler turistik bölgelerde çekildi.

İlhan’ın fotoğraflarının öne çıkmasını ve böylesi benzersiz bir stil kazanmasını sağlayan ise klasik bir kompozisyonu ve elbette renk ve ışığı fark etmesini sağlayan sanatsal bakışı.

ilhan eroğlu sony alpha 7R III durağan bir göle yansıyan etekleri sisli nefes kesici dağ

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/16, ISO 100

İlhan’ın fotoğrafçılığının ilham kaynağı sanata olan tutkusu olsa da, tıpkı tüm diğer manzara fotoğrafçılarında olduğu gibi, onun da manzara için mükemmel ışığı bulmaya çalışırken çokça sabra ve tabii ki doğa anaya ihtiyacı var.

“Hava şartları son derece önemli ama sahnenin yağmurlu, güneşli, karlı veya bulutlu olması benim için önemli değil. Bunlar herhangi bir avantaj veya dezavantaj sağlamıyor. Tüm bu hava şartları, mükemmel fotoğrafı yakalamak için farklı yollar sunuyor; ama önemli olan bu fotoğrafı nasıl yakalayacağınızı tam olarak bilmek.”

“Bir manzara fotoğrafçısı olarak bence fark yaratan şey ışık,” diyerek sözlerine devam ediyor. “Bir mekanda tamamen dönüşüm yaratmak için doğal ışığın gücünü seviyorum. En sevdiğim an ise bir sonbahar günü yağmurlu bir gecenin sonrası... Sabah gün doğumunun altın tonu muhteşem.”

ilhan eroğlu sony alpha 7R III arkada gün batarken denize doğru koşan yabani atlar

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Dönüştürücü | 1/1000s @ f/7.1, ISO 640

Fotoğrafları, ışık ve renk bakımından daha geleneksel manzara fotoğraflarına benzemiyor olsa da, İlhan’ın fotoğraf çekmek için en iyi anla ilgili felsefesi, alandaki diğer unsurları da tutmakla son derece ilişkili.

“Günün ortasında, güneş tepedeyken ve ışığın çok güçlü olduğu zamanlarda fotoğraf çekmeyi sevmiyorum. Güneşin yumuşak ve renk bakımından zengin olduğu gün doğumu ve gün batımında fotoğraf çekmeyi tercih ediyorum.”

İlhan’a seyahatlerinde Sony α7R III eşlik ediyor. “Bence α7R III, bir manzara fotoğrafçısı için mükemmel bir kit,” diyor. “42,4 megapiksel, çözünürlüğün muhteşem olduğu anlamına geliyor ve önümdeki manzaranın en ince ayrıntılarını net bir şekilde yakalamak için ihtiyaç duyduğum şeyi tam olarak karşılıyor.”

ilhan eroğlu sony alpha 7R II etkileyici bulutlarla çevrili bir dağ manzarası içinde pitoresk bir dağ evi

© İlhan Eroğlu | Sony α7R II + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/8.0, ISO 100

İlhan’ın çalışmalarında büyük role sahip olan α7R III’ün dinamik aralığı, son görüntünün kalitesinden ödün vermeden tüm ışık ve renk aralığını yakalamasına olanak tanıyor.

“Gün doğumunda veya gün batımında çekim yaparken, fotoğraf makinesinin Dynamic Range Optimisation (DRO) ayarlarını kullanıyorum,” diyor İlhan. “Bu ayarlar, yüksek ışık ve gölgede daha fazla ayrıntı elde etmemi sağlıyor. Gökyüzündeki ışık çok parlaksa biraz karartmak ve manzarayla harmanlamak için 0,6 güç sınıfında nötr bir yoğunluk filtresi kullanıyorum.”

ilhan eroğlu sony alpha 7R III sisi bir vadinin üzerinde uzanan puslu dağlar

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/640s @ f/8.0, ISO 100

Söz konusu lensler olduğunda, İlhan genellikle FE 16-35 mm f/2.8, FE 24-70 mm f/2.8 ve FE 70-200 mm f/2.8 olmak üzere üç G Master zum lens kullanıyor. 16 mm’den 200 mm’ye kadar tüm netleme uzaklıklarını sağlayan bu üç lens, nesnelerin önde yer aldığı geniş açılı görüntülerden, sabahları sis ve buğuyla kaplı dağları ve kaleleri yakalamak için telefoto lenslere kadar her şeyi yakalayabileceği anlamına geliyor.

Seyahatlerine rağmen İlhan henüz keşfetmeyi bırakmamış; ünlü kiraz ağaçlarını yakından görmek ve fotoğraflamak için yapacağı Japonya ziyareti dahil olmak üzere, birçok heyecan verici yolculuk ve macera ile yoluna devam ediyor. “Japonya’yı ilk kez ziyaret etmiyorum ama Japon kültürü ve doğasını daha derinlemesine keşfetmek beni heyecanlandırıyor. Özellikle, Sakura mevsiminin nefes kesici fotoğraflarını çekmek için sabırsızlanıyorum.”

Bu makalede adı geçen ürünler

ILCE-7RM3

Otomatik netlemeli α7R III 35mm full frame fotoğraf makinesi

ILCE-7RM2

Arka aydınlatmalı full frame görüntü sensörüne sahip α7R II

ILCE-7R

α7R Full Frame Sensörlü E Mount'lı Fotoğraf Makinesi

SAL14TC

1,4x Tele Dönüştürücü Lens

SEL1224G

FE 12-24mm F4 G

SEL1635GM

FE 16-35mm F2.8 GM

SEL70200GM

FE 70-200 mm F2,8 G OSS

SEL2470GM

FE 24-70 mm F2,8 GM

SAL70400G2

70–400 mm F4–5,6 G SSM II

İlhan Eroğlu
Alpha Universe

İlhan Eroğlu

Türkiye

Dünya benim için koca bir tuval. Gittiğim her ülkede fotoğraf çekerek kendi resimlerimi yapıyorum.

Profili Görüntüle


x