En gösterişli fotoğrafçılık türlerinden biri olan müzik fotoğrafçılığının aynı zamanda girilmesi en zor sektör olması tesadüf değil. Peter Neill, büyük bir çaba ve kararlılık sergileyerek sektördeki en aranan canlı müzik fotoğrafçılarından biri olmuş.
Kendisi, performansları sırasında sanatçıların görüntülerini yakalama tarzı sayesinde The Script, Rick Astley, Will.I.am ve Justin Timberlake gibi müzik dünyasının en büyük isimlerinden bazılarıyla çalıştı.
Fakat bu inanılmaz canlı performans görüntülerinin bir kısmının spontane niteliğine rağmen, sonuç olarak gördüğümüz görüntüler için ciddi bir araştırma ve planlama gerekebiliyor.
“Bir sanatçıyla ilk kez çalıştığımda, hangi alanda tanındığı konusunda araştırma yaparım. Örneğin, Nicky Wire (Manic Street Preachers’ın Basçısı), her zaman garip bir makas hareketi yapar, The Script’ten Danny ise konserin sonunda genellikle bateri setinden zıplayarak kalkar. Bu anları yakalamak için hazır olmak gerekiyor.”
“Daha önce hiç çalışmadığım bir sanatçıyla ilgili yapmaktan büyük keyif aldığım şeylerden biri, YouTube’da sahne performanslarıyla hazırlanan hayran videolarını araştırmak. Bu, neler olacağını öğrenmenin harika bir yolu olabiliyor. Örneğin, diyelim ki basın olarak sadece üç şarkı boyunca konserde bulunma izniniz olsun. İkinci şarkıda basçı sahnenin kenarına geliyor ve basın locasındaki tüm fotoğrafçılar sağa ilerliyor. Ama ben biliyorum ki bundan sonra üçüncü şarkıda daha da güzel bir görüntü yakalayacağım. Solist sol tarafa gidip orada özel bir şey yapacak. İşte bu noktada ben, tam da olması gerektiği yerde olup başka kimsenin çekemediği fotoğrafı çeken kişi olabiliyorum.”
Peter, yaşamda birçok alanda olduğu gibi, çalıştığı insanlarla da ilişkiler kurmaya çalışıyor ve bu daima tüm mevcut fırsatları yakalamakla ilgili değil.
“Bazen en iyi fotoğraflar güvenden ve lens kapağını fotoğraf makinesine ne zaman takacağını bilmekten doğuyor. Birkaç yıl önce Gary Barlow’un bir gösterisinde sahne arkasındaydım ve menajeriyle konuşurken bir anda Gary’nin ailesi kulise geldi ve soyunma odasına doğru koşmaya başladı. O an içgüdüsel olarak lens kapağını fotoğraf makinesine taktım.”
“Gary birkaç saat sonra bana, ‘Lens kapağını kapattığını gördüm. Bunun için gerçekten teşekkür ederim,’ dedi. Bu küçük anlar büyük bir etki yaratabilir ve bu olaydan sonra Gary’yi ne zaman görsem, başta kurduğum güven sayesinde uyum yakalayabildik.”
Peter, son birkaç yılda kendini hem stüdyoda hem de sahnenin yanında buldu. Ancak her iki durumda da istediği görüntüleri elde etmesine yardımcı olan şey sanatçılarla kurduğu ilişki. Şu ana kadar, stüdyoda çalıştığım kişilerin tümü önceden bir süredir tanıdığım insanlar ve bu, kişiliklerine dair öngörüde bulunmamı sağlıyor. Örneğin, Rick Astley eğlenmeyi çok seven ilginç bir kişiliğe sahip ve stüdyodayken karakterinin bu yönünü ortaya çıkarmak için ondan bazı şeyler yapmasını istedim. Onu tanımasaydım bunları isteyemezdim.
Stüdyodayken, fotoğraflar Peter için daima bir iş birliği süreci ama aynı zamanda fotoğrafçı olarak rolünü, sadece fotoğraf makinesini kullanan biri olarak değil, kreatif bir üretici olarak görüyor.
“Sanatçıdan sevdiği şeylerin fotoğraflarını isterim. Ayrıca kreatif birinden hizmet aldıklarında istedikleri tek bir şey var: kreatif bir çalışma ortaya koyması. Bu iş gerçekten müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve aynı zamanda neyin daha iyi olacağını ve çekimin kalitesini nasıl gerçekten artıracağınızı öngörmek ve düşünmek arasında denge kurmaktan ibaret. Fotoğraf uzmanı olarak kendinize inanmanızla ilgili.”
Peter, tüm fotoğrafları için iki kameraya güveniyor: Sony α7R III ve Sony α7S II. Bu kameraların her biri, yaptığı çekim ne olursa olsun talepleri karşılamak için küçük farklara sahip özellikler sunuyor.
“İki fotoğraf makinesi arasındaki esneklik inanılmaz. İkisi de hem fotoğraf hem de video çekebiliyor. Örneğin, düşük ışıkta muhteşem fotoğraflar veya videolar çekmek istersem α7S II’nin performansı gerçekten mükemmel. En iyi çözünürlüğü istersem de doğrudan α7R III’ü elime alıyorum. Kullandığım iki ana lens 24-70mm f/2.8 G Master lens ve 70-200mm f/2.8 G Master. 85mm f/1.4 G Master’ı da birkaç kez kiraladım; bu lensteki manuel diyafram açıklığına bayılıyorum. Bundan sonra satın alacağım ilk lens bu!”
Peter, izinden gitmek isteyenlere kararlı olmalarını ve pes etmemelerini tavsiye ediyor. İlk geçiş iznini alana kadar çok sayıda engelle karşı karşıya kalacaksınız. Kararlı olmak zorundasınız; birçok insan eninde sonunda pes ediyor. Kararlı olanlar ise başarıya ulaşıyor. En önemli şey, doğru tutuma sahip olmak.
Görüntülerinizden en iyi sonucu almanız için Peter’dan ipuçları
“Peter Neill, şimdiye kadar bulduğumuz en güçlü fotoğrafçı. Artık başka kimseyle çalışmıyoruz. - Mark Sheehan, The Script”