patagonya'da bir dağın tepesine ışık vuruyor

Patagonya

Marco Grassi

Kendi kendini yetiştirmiş İtalyan fotoğrafçı Marco Grassi'nin Patagonya'ya defalarca seyahat etmesinin bir nedeni var. "Uçakla geçerken doğrudan aşağıdaki dağları görebiliyorsunuz. Manzarayı gördükten sonra küçük bir Cessna uçağıyla bu dağların hemen üzerinden geçip açık bir pencereden fotoğraf çekmek benim hayalim haline geldi."

Pilotların gelmemesi, uçak telsiz sistemlerinin bozulması ve hatta bir uçağın yeni bir pervaneye ihtiyaç duyması nedeniyle başarısızlıkla sonuçlanan birkaç denemenin ardından, 2019'da Marco'nun o fotoğrafları çekme hayali nihayet gerçekleşti.

patagonya'da güneşin okşadığı sıradağlar

© Marco Grassi | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/1250s @ f/6.3, ISO 125

O günkü sorun gökyüzünün merceksel bulutlarla dolu olmasıydı. Çok fazla türbülans vardı ve ben uçmaktan korkarım. Buna rağmen oraya çıktım, Alpha 7R III fotoğraf makinemi gözüme dayadım ve korkularımı unutmaya çalıştım. Türbülans feciydi, ama bütün bunlara değdi çünkü dağların zirvelerine yayılmış benzersiz şekilli bulutların oluşturduğu manzaralar inanılmazdı.”

dağlarda yarı donmuş göl

© Marco Grassi | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/13, ISO 640

Marco, mükemmel koşullarda fotoğraf çekebilmek için yaşıyor: "Işık kesinlikle çok önemli. İnanılmaz bir ışık gördüğümde, o an bir fotoğrafçı olarak bana ilham veriyor."

karla kaplı dağların havadan görüntüsü

© Marco Grassi | Sony α7R III + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/1250s @ f/6.3, ISO 160

Bu uçuşta Marco dağlık bölgedeki devasa buz sahalarının üzerinden ilk kez geçerken o ilham verici anlardan biri yaşanmış. "O sahaları görür görmez oraya gitmeye karar verdim" diyor Marco.

Dört yıl sonra, bu yılın başlarında Marco, Sony Alpha 1'ini alıp buz sahasına ikinci kez gitti. And Dağları'nın eteklerinde zorlu koşullar bekliyordu onu ama yeni fotoğraf makinesiyle Marco, hızı saatte 120 km'ye varan rüzgarlarda ve yoğun kar yağışı altında çekim yapmaktan yılmadı. "Sık sık şunu söylerim: Asıl mesele fotoğraf makinesinin koşullara dayanıp dayanamayacağı değil, benimle birlikte çalışmayı kaldırıp kaldıramayacağı!"

Marco'nun Alpha 1'i tercih etmesini sağlayan şey sadece sağlam yapısı değil; makinenin çok yönlü performansı ve görüntü kalitesi de bu tercihte büyük rol oynuyor.

karlı dağlarla çevrili bir kayanın üzerinde duran adam

© Marco Grassi | Sony α1 + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/2500s @ f/10, ISO 400

"Sony Alpha 1'i özellikle hızı için seviyorum. Braketleme ayarlarından çekim hızına ve netleme sistemine kadar her şey hızlı. Manzara çekerken bu hıza ihtiyacım olmayabilir ama uçarken, hareket halindeyken veya yaban hayatı çekimleri yaparken o hız çok işime yarıyor. Tabii bir de dinamik aralık ve düşük gürültü seviyeleri var. Yıllar önce hep gürültü sorunu yaşardım ama Sony'ye geçtikten sonra bu makineyle çektiğim fotoğrafların büyük boy baskılarının kalitesi beni gerçekten çok şaşırtıyor."

karla kaplı dağlara bakan sarı ceketli adam

© Marco Grassi | Sony α7R IV + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/2500s @ f/8, ISO 100

And Dağları'nın eteklerinden buzula doğru yürümek epeyce zordur. "En başta esas zorluk buzula ulaşmak. Tüm yaklaşım yolları kayalık arazi ve hava durumuna dikkat etmeniz gerekiyor. Hava gerçekten kötüyse mümkün olduğunca erken çıkmalısınız. Birkaç günlük bir yürüyüş için her şeyi yanımıza almamız gerekiyordu. Fotoğraf makinesi ekipmanımı minimumda tutmak zorundaydım.”

Diğer birçok seyahat ve macera fotoğrafçısı gibi Marco da Sony FE 24-105mm f/4 G OSS lens kullanarak çantasını olabildiğince hafif tutuyor. "Bu lens bana esneklik sunuyor. Uçaktan veya helikopterden çekim yaparken ya da neyle karşılaşacağımı bilmediğim yeni bir yeri keşfederken bu esnekliğe ihtiyacım var."

Marco için bir diğer vazgeçilmez lens de FE 12-24mm f/2.8 G Master lens. "12-24mm lens, sahnenin ön planını keşfetmemi ve gözünüzle göremeyeceğiniz görüntüler oluşturmamı sağlıyor" diyor Marco. Son olarak, telefoto bir lense ihtiyaç duyduğunda, FE 100-400mm f/4.5-5.6 G Master lensi yanına alıyor Marco. "Gerektiğinden emin olmadığım sürece bir günden uzun süreli maceralarda bu lensi yanıma almıyorum, çünkü lens hafif ama sadece ihtiyacım olanı taşımam lazım; her gram önemli."

dağlar arasında vadi tabanında büyüyen yeşil çiçekler

© Marco Grassi | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/16, ISO 400

Marco en sevdiği fotoğraflardan birini Sony Alpha 1 ve 12-24mm f/2.8 G Master lensle çekmiş. "Bütün sabah çekim yapmıştım ve tam ayrılmak üzereydim ki muhteşem bir ışık ve arka planla birlikte yerdeki bitkiyi gördüm. Acelem vardı, bu yüzden makineyi elimde tutarak 12mm'de bir dizi braketlemeli çekim yaptım. Biri ön planda, biri ortada ve biri de arka planda olmak üzere üç görüntü aldım. Düzenleme yaparken bunları birleştirdim, böylece önden arkaya her şey net oldu."

karların ardından görünen dağ

© Marco Grassi | Sony α1 + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1.3s @ f/11, ISO 500

Marco'nun sürekli olarak insanların daha önce görmediği kareler çekme arzusuna bakılırsa, Patagonya'ya geri dönüp Sony kitiyle dağ yollarına çıkması uzun sürmeyecek.

alaca karanlıkta okyanusta mavi buz dağları

© Marco Grassi | Sony α7R IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/8.0, ISO 100

"Beni bu fotoğrafları çekmeye yönelten şey ünlü bir yere gidip eşi benzeri olmayan farklı bir şeyle geri dönmek. Bu olasılık, farklı yönlerde keşfe devam etme motivasyonumu sağlıyor."

Öne çıkan ürünler

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz