Alpha Universe Story Detail

Görkemli Gurur: Afrika Aslanlarını Fotoğraflamak

Laurent Baheux

“Aslanları fotoğraflamak benim için adeta bir arayış: Kayıp bir cennetin ortasında hayvanların kralının büyüleyici bir görüntüsünü yakalama arayışı.” Laurent Baheux.

laurent baheux sony alpha 9 majestic side profile of a lions head

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Teleconverter | 1/1000s @ f/11, ISO 1600

Afrika’da safariye çıkan turistlerin amacı mümkün olduğunca çok hayvan görmek ve bunları fotoğraflamaktır. Ancak Laurent Baheux için bu, yaşam boyu süren bir işe dönüşmüş. Canlılarla derin bir bağa sahip ve zamanını bu benzersiz hayvanların hikayelerini anlatmaya adaması gerektiğini tam olarak ne zaman anladığını çok iyi hatırlıyor.

laurent baheux sony alpha 9 yelelerine ışık vuran bir erkek aslan yana doğru bakıyor

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Tele dönüştürücü | 1/500s @ f/11, ISO 6400

“Gözlerini sakin ve dinginlikle büyük düzlüğe dikmiş, yeleleri rüzgarla salınan bir aslan kayanın üzerinde duruyordu,” diye anlatıyor. “Sabah güneşinin görkemli güzelliğinde çevresindeki doğayla bütünleşmiş gibiydi. Optimum çekim koşulları sağlayan benzersiz bir andı: Çok dikkat çekici bir öğe yoktu; sadece sizi düşüncelere iten, yaban hayatıyla tekrar bağ kurmanızı sağlayan bir sahne... Benim işim bu büyülü anları yakalamak.”

Laurent’in arayışı, bu hayvanların fiziksel şeklinden çok daha fazlasını ortaya koyan güçlü siyah ve beyaz görüntülerle kendini gösteriyor. Bu görüntülerde hayvanlar kendi hikayeleri olan karakterlere dönüşüyor ve Laurent bunun farkındalık yaratmasını ve koruma çabalarına yardımcı olmasını umuyor.

laurent baheux sony alpha 9 savanada sabırlı bir şekilde oturan ve uzun otların arkasından bakan bir dişi aslan

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Tele dönüştürücü | 1/640s @ f/11, ISO 1250

Peki, siyah-beyaz çekim yapma tercihi nereden kaynaklanıyor?

“Tıpkı ışık ve gölge gibi siyah ve beyaz da benim için fotoğrafçılığın özünü oluşturuyor,” diyor Laurent. “Siyah ve beyazı kullanarak görüntüdeki şekillere ve kompozisyona daha kolay odaklanabiliyorum. Renkler ilgimizi çeker ancak aynı zamanda dikkati dağıtır ve fotoğraflanan nesnenin derinlikli bir şekilde incelenmesinin önüne geçer. Siyah ve beyaz, daha kişisel bir yoruma olanak tanıyor.”

laurent baheux sony alpha 9 çayırda sessizce oturan bir dişi aslanın kuş bakışı görünümü

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Tele dönüştürücü | 1/640s @ f/11, ISO 2500

Laurent görüntülerini yakalamak için üç farklı Sony fotoğraf makinesi kullanıyor: Sony α9, α7R III ve α7 III. Her fotoğraf makinesi, yakalamak istediği görüntüye bağlı olarak belirli bir amaca hizmet ediyor. Hız için tasarlanan α9, Laurent’in süratle koşan aslanları 20 fps’te fotoğraflamasına olanak tanıyor. 42,4 megapiksel α7R III ise en küçük ayrıntıların dahi yakalanmasını sağlıyor. α7 III, iyi dinamik aralığı ve hızlı otomatik netleme özellikleri ile çok yönlü performans sunuyor.

Bu üç fotoğraf makinesinin ortak yönü ise Laurent’in görüntüsünü monokrom olarak düzenlemek ve görüntülemek için elektronik vizörü kullanması. “Sony fotoğraf makinelerinin elektronik vizörleri bu şekilde çekim yapmama olanak sağlıyor,” diyor ve ekliyor: “Bu özelliği çok seviyorum. Kontrast seviyelerini dahi kendi zevkime göre özelleştirebiliyorum ve bu sayede deklanşöre basmadan önce görüntünün nasıl olacağını biliyorum.”

laurent baheux sony alpha 9 havayı koklayan bir dişi aslanın yan profili

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Tele dönüştürücü | 1/640s @ f/11, ISO 1600

Laurent, fotoğraf makinesi setiyle çekime hazır. Görüntülerini hiçbir zaman önceden planlamıyor; bunun yerine, hikayeye doğanın yön vermesine izin veriyor. Aslanlar vahşi avcılar ve görkemlerinin yanı sıra altta yatan mutlak bir güç hissi uyandırıyorlar.

Laurent şunları söylüyor: “Bir hikaye anlatıcısı olarak çekimlerim için hiçbir zaman hazırlık yapmıyorum, doğal manzaranın her zaman güzel ve öngörülemez olduğunu biliyorum. Bu yaklaşımın samimi ve insanı düşünceleriyle baş başa bırakan yönünü korumak istiyorum. Herhangi bir müdahalede bulunmak istemiyorum. Bu da bir fotoğrafçı olarak arayışımın asla sona ermeyeceği anlamına geliyor.”

laurent baheux sony alpha 9 bir ağaçta oturarak çevresini dikkatle izleyen bir dişi aslan

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Tele dönüştürücü | 1/1000s @ f/11, ISO 4000

“Aslanlar, inanılmaz görüşüne sahip nefes kesici hayvanlar,” diyerek devam ediyor. “Doğal ortamında vahşi bir aslanla buluşmanızı unutamazsınız. Tüm gücünü, ama aynı zamanda incelik ve hassasiyetini ortaya koymasından dolayı yüz yüze bir karşılaşma muhteşemdir.”

Laurent’in görüntülerindeki yüz yüze yakınlık, baktığınızda sanki aslanlara uzanıp dokunabilecekmişsiniz gibi bir his yaratıyor. Ancak Laurent hem güvenli çalışma mesafesini koruyor hem de aslanların doğal hareket etmesine olanak tanıyor ve bu sayede hayvanlara ve dolayısıyla görüntüye de müdahale etmemiş oluyor.

laurent baheux sony alpha 9 bir ağacın gölgesinde yavrularıyla birlikte oturan aslan

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Tele dönüştürücü | 1/800s @ f/11, ISO 2500

“Genellikle hayvana ne kadar yaklaştığıma dair sorular alıyorum. Aslında hiçbir zaman çok yaklaşmıyorum,” diyor ve şu şekilde açıklıyor: “Genellikle Sony 70-200mm f/2.8 G Master lens veya 100-400mm f/4.5-5.6 telefoto lens kullanıyorum ve hatta bazen 800 mm netleme uzaklığı için 2x dönüştürücüden yararlanıyorum. Yakın olduğum izlenimini bu uzun lensler veriyor. Ayrıca hayvanların yaşam alanını daha kapsamlı gösteren geniş çekimler için Sony 16-35mm f/2.8 G Master lensi kullanıyorum. Her lens, hikayenin farklı bir bölümünü anlatmama yardımcı oluyor.”

Sözlerine şöyle devam ediyor: “Ayrıca tripod kullanmıyorum; bunun yerine fotoğraf makinesinin dahili ve lens tabanlı sabitlemesine güveniyorum. Rahatça hareket edebilmeme olanak tanıyan bu özellik, keşfetmek ve ilgi çekici kompozisyonlar oluşturmak için olmazsa olmaz.”

laurent baheux sony alpha 9 çalılık altında oturan bir erkek aslanın portresi

© Laurent Baheux | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS + 2x Tele dönüştürücü | 1/500s @ f/11, ISO 1250

Çevresindeki yaban hayatının hikayesini anlatmaya başlamak isteyenler için Laurent’in tek bir önemli tavsiyesi var: “Her zaman hazır olun, çünkü doğa öyle özeldir ki aynı sahne asla tekrarlanmaz.”

Öne Çıkan Ürünler

ILCE-9

Full frame yığma yapılı CMOS sensörüne sahip α9

ILCE-9

SEL100400GM

FE 100-400 mm G Master süper telefoto zum lens

SEL100400GM

SEL20TC

2x Tele dönüştürücü lens

SEL20TC

İlgili makaleler

Laurent Baheux
Alpha Universe

Laurent Baheux

Fransa

Kafes yok, çit yok, sirk yok, hayvanat bahçesi yok; tamamen yaban hayatının özgürlüğü. Tutsaklık, her canlı için fiziksel ve zihinsel bir işkencedir. İnsanlar için nasılsa, hayvanlar için de öyle.

Profili Görüntüle


x