G Master lens yelpazesini genişletmeye devam eden Sony, dünyanın en geniş açılı, f/2.8 diyafram açıklığına sahip zum lensi* olan FE 12-24mm f/2.8 G Master’ı satışa sundu.
Yepyeni tasarım, olağanüstü çözünürlük için üç adet XA (Ekstrem Asferik) parçanın yanı sıra köşeden köşeye yüksek çözünürlük ve güzel bokeh için iki adet süper ED ve üç adet ED cam parça içeriyor. Dört adet XD Doğrusal (Ekstrem Dinamik) motor, hem fotoğrafçılık hem de videografi için geleneksel lenslere kıyasla daha hızlı ve hassas netleme sunuyor. Beğenilen manzara fotoğrafçıları ve Sony Görüntüleme Marka Elçileri olan Michael Schaake ve Albert Dros, piyasaya çıkmadan önce lensi deneme ve düşüncelerini bizimle paylaşma inceliğini gösterdi. Albert Dros “Hollanda’da koşullar idealdi. Lensi birçok farklı koşulda ve senaryoda denememe olanak tanıdı. Her zaman güvendiğim Alpha 7R IV makinemi alıp keşfe çıktım.”
Amsterdam’daki bu pitoresk bölgeyle işe başladım. Covid nedeniyle tamamen boştu ve kapatılmıştı. 12 mm’nin kendini gerçekten gösterebilmesi için mükemmel bir ortamdı. Bu lensin özellikle kenarlardaki netliği inanılmaz.
“Nieuwegein’deki o çok güzel belediye binasını ziyaret ettim. Hem iç hem de dış tasarımıyla oldukça modern bir bina; geniş açılı çekimler için mükemmel bir model olacağını düşündüm. Bu tür durumlarda faydalı bulduğum özelliklerden biri, Alpha 7R IV fotoğraf makinemin dışa çevrilebilen ekranı. Bazen ekrana bakarak etrafta yürüyorum. Beğendiğim bir kompozisyon görene kadar fotoğraf makinesini farklı yönlere çevirip döndürüyorum.”
“Hava durumu tahminlerinde fırtınayı görünce, dramatik gökyüzü fotoğrafları çekme umuduyla kırsal bölgelere gittim. Bu yel değirmeni çekiminde, hızlı (elde) panoramik çekim yaptım. Yaklaşan fırtına bulutu ön plandaki küçük akarsuyu olduğu gibi yansıtıyor. Bu fotoğrafta en çok sevdiğim şey, panorama nedeniyle neredeyse balık gözü perspektifi gibi görünmesi.”
“Fırtına durulduktan sonra tam güneş batarken bu gelincik tarlası fotoğrafını yakalamayı başardım.”
“Birkaç güzel sabah da geçirdik. Sabah saat 3.00’te kalkıp çekim yapmayı en sevdiğim yerlerden biri olan ormana doğru yol aldım. Bu tür durumlarda genellikle çok daha büyük bir lens kullanırım ama 12-24 mm’yi denemek için sabırsızlanıyordum. Bu lensi kullanma ısrarım, oldukça ilginç sonuçlar ortaya çıkardı.”
Kimi zaman “netleme istifleme” adı verilen bir teknik kullanıyorum. Bu teknikle nesneye iyice yaklaşıp tüm görüntüyü önden arkaya doğru netlemek için farklı netleme noktalarına sahip birden çok görüntü kullanıyorum. Bu çekim, f/22’de çekilen üç görüntünün bir araya getirilmesinden oluşuyor. Ayrıca kare boyunca keskin bir netlik elde edebildim.
“Son olarak yıldız manzarası çekimleri yaptım. Günümüzdeki yoğun ışık kirliliği nedeniyle Hollanda’da Samanyolu çekimi yapmak neredeyse imkansız. Ancak ülkenin geri kalanına kıyasla ışık kirliliğinin nispeten düşük olduğu bazı yerler var.
“Ne var ki karşılaştığım en büyük zorluk, yılın en uzun gününü seçmiş olmamdı. Böyle bir günde tamamen karanlık tek bir an bile olmuyor!”
Bu görüntü f/2.8’de geniş açıyla çekildi. Özellikle yıldızların netliğinden çok etkilendim. Değinmem gereken önemli noktalardan biri ufuktaki kırmızı-turuncu parıltı. Bu, güneş ışığı değil. Şehirdeki ışık kirliliğinin bir yansıması.
Özetle ilk izlenimlerim şunlar:
Gördüğünüz gibi, f/2.8 versiyonu f/4 versiyonundan çok da büyük değil
“Yeni 12-24mm f/2.8 G Master lensi birkaç gün deneme şansım oldu ve görür görmez sağlam işçiliğinden çok etkilendim. 847 gramlık ağırlığıyla kesinlikle hafif bir ekipman değil. Ancak Alpha 7R IV ile iyi bir denge sağlıyor ve büyük, eğimli bir ön lens parçasına sahip. Bunu beklemiyordum!"
“Büyük ön parça, filtre kullanımını zorlaştırıyor (ancak jelatin tipi arka filtreleri kullanma seçeneği mevcut). Bununla birlikte herhangi bir parlama veya gölgelenme belirtisine rastlamadım. Bu da aslında Sony’nin bu lens için özel olarak tasarladığı yeni kaplamayla ilgili çok şey söylüyor."
Doğrudan güneşe doğru çekilen bu görüntü, kontrastı oldukça yüksek bir sahneyi gösteriyor. Suda güneş ışığının oluşturduğu yıldızı görebilirsiniz. Üstelik hiç parlama yok.
“f/2.8’den f/22’ye kadar çeşitli diyafram açıklıklarında çekimler yaptım ve ancak f/18’i geçtikten sonra netlikte küçük bir düşüş gördüm. Bu da beklenen bir şeydi. f/2.8’de tamamen açık kullanımda son derece netti ve düşük ışıkta tereddüt etmeden bu şekilde çekim yapabilirim.”
“Bu çekimde suyu yumuşatmak için uzun pozlama kullanmak istedim. ND filtre kullanamadığım için f/22’de çekim yaptım (normalde bunu yapmazdım). Ama netlik yine de iyiydi.”
“Manzara fotoğrafçılığında temel olarak kullandığım lens FE 16-35mm f/4 ZA OSS. Bu lensten çok memnunum. Artırılan geniş açılı netleme uzaklığı, bana çok keyif aldığım yeni bir perspektif sağladı.”
“Bu lensten genel anlamda çok etkilendim. Netleme uzaklığı aralığı fotoğrafladığım sahnelerde kesinlikle yaratıcılığıma ilham verdi.” *Full frame dijital fotoğraf makineleri için değiştirilebilir sabit f/2.8 zum lenslerle karşılaştırıldığında. Temmuz 2020 itibarıyla.
“Mükemmel çekimi yapma takıntım var”
"İçinde bulunduğun anı yaşamak ve doğanın çarpıcı güzelliğini görmek, huşu uyandıran, son derece kişisel bir deneyim olabiliyor. Fotoğraflarımı paylaşarak başkalarını da benimle birlikte bu yolculuğa çıkarmayı umuyorum"