Makale Kimliği : 00242418 / Son Değiştirilme Tarihi : 11.12.2023Yazdır

Telefonum açılmıyor veya şarj olmuyor

    Telefonunuzu açmaya çalıştığınızda telefon yanıt vermiyorsa veya şarj olmuyorsa bu işlemleri sırasıyla deneyin.

    • Cihazınıza başlaması için yeterli süre bekleyin. Cihaz titreyene kadar güç tuşuna uzun basın ve ardından bırakın. Cihazın titremesi için 10 saniyeye kadar beklemeniz gerekebilir.
    • Cihazınızın şarjı olduğundan emin olun. Pil tükenmişse cihazınızın şarj işlemine yanıt vermesi 30 dakikaya kadar sürebilir. Bu sürede şarj simgesi gösterilmeden ekran karanlık kalır. Tükenmiş bir pilin tamamen şarj olmasının 4 saate kadar sürebileceğini lütfen unutmayın.
    • Cihazınızı şarj etmekte sorun yaşıyorsanız ilk olarak orijinal bir Sony şarj cihazı ve özellikle cihazınızı şarj etmek için tasarlanmış bir USB kablosu kullandığınızdan emin olun. Cihazı, bilgisayarın USB bağlantı noktasına bağlı farklı bir USB kablosuyla şarj etmeyi deneyin. Cihaz şarj olmaya başlarsa şarj cihazı düzgün çalışmıyor olabilir.
    • Cihazınızda bellek kartı varsa çıkarın ve cihazı yeniden başlatın. Bellek kartını çıkardığınızda sorunu çözülüyorsa SD kartınız zarar görmüş olabilir. Bu durumda, cihazınız için yedek bir SD kart almanız gerekir.
    • Cihazınızın yanıt vermediği ya da normal şekilde yeniden başlamadığı durumlarda cihazı yeniden başlamaya veya kapanmaya zorlayabilirsiniz. Zorla yeniden başlatma sırasında hiçbir ayar veya kişisel veri silinmez.
    • Telefonunuzu şarj etme hakkında ayrıntılı bilgi için aşağıdaki makaleye göz atın: Şarj etme sanatı: telefonun pil ömrü ve şarj etme hakkında bilmeniz gereken her şey [İngilizce].

    Yeniden başlatmaya/kapanmaya zorlama

    Cihazı yeniden başlamaya veya kapanmaya zorlamak için


    Cihazı açma

    Cihazınızı açmak için


    2 dakikalık yeniden başlatma

    • Zorla yeniden başlatma işlemi başarılı olmazsa 2 dakikalık yeniden başlatma işlemini denemelisiniz.

    2 dakikalık yeniden başlatmaya zorlama

    • Önemli verilerinizi bir Google hesabıyla yedeklemeniz ve senkronize etmenizi öneririz.
    • Cihazınızı sıfırlamak amacıyla yazılım onarımı yapmak için Xperia Companion bilgisayar uygulamasını kullanın. Yazılım onarımı yaptığınızda, cihazınızın dahili belleğindeki tüm verilerin silindiğini unutmayın. Harici bir SD karta kaydettiğiniz fotoğraf, video ve müzik gibi içerikler silinmez.

    Verileri bilgisayarla yedekleme

    Not: Verilerin bir bilgisayara yedeklenmesi için telefonunuzun açık olması gerekir.

    Verilerinizi bilgisayar kullanarak yedeklemek için


    Uygulamaları, telefon ayarlarını ve çağrı geçmişini yedekleme

    Not: Uygulamaların, telefon ayarlarının ve çağrı geçmişinin yedeklenmesi için telefonunuzun açık olması gerekir

    Uygulamaları, telefon ayarlarını ve çağrı geçmişini yedeklemek ve senkronize etmek için


    Xperia Companion ile yazılım onarımı

    ÖNEMLİ: 2019 itibarıyla piyasaya sürülen Xperia akıllı telefonlarda içeriklerinizi geri yüklemek için Xperia Companion'ı kullanamamaktasınız. İçeriklerinizi yedeklemek ve geri yüklemek için lütfen Google Drive'ı kullanın.

    Cihaz yazılımını Xperia Companion'ı kullanarak onarmak için


    Not! Yukarıdaki adımları denemenize rağmen sorun hâlâ çözülmediyse onarım için randevu almanız gerekebilir.