Karla kaplı manzaranın sakinleştirici bir etkisi var. Tüm o dikkat dağıtan kayalar, dallar, sonbahar yaprakları bembeyaz bir battaniyenin altında kalıp ortadan kayboluyor ve bu ortam, üzerinde çalışabileceğim bomboş bir tuval gibi karşımda duruyor. Tamamen konularıma odaklanıp minimalist tarzda fotoğraflar çekmek için mükemmel bir sahne bu.
Kitinizi Ustalıkla Kullanın
Bunu yapmak için Sony Alpha 1 ve Sony Alpha 9 fotoğraf makinelerimi kullanıyorum. Her iki makine de harika AF sistemlerine ve yüksek çekim hızlarına sahip, böylece hiçbir kareyi kaçırmıyorum. Makineleri Sony 400mm f/2.8 GM OSS, FE 200-600mm f/5.3-6.3 G OSS ve FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS lenslerle kullanıyorum. Yaban hayatı fotoğrafları çekeceğim zaman bu üç lensi mutlaka yanıma alıyorum.
Böylesine karlı bir ortamda çekim yaparken, bu görüntüleri yaratmama gerçekten yardımcı olan özelliklerden biri, deklanşöre basmadan önce pozlamamı görebilmem. Elektronik vizör sayesinde pozlamayı kontrol edebiliyor ve mümkün olduğunca bembeyaz bir arka plan oluşturduğumdan emin olabiliyorum. Işık değiştiğinde bunu görebiliyor ve deklanşör hızını veya iso hassasiyetini ayarlamak için histogramı kullanabiliyorum ve bunları yaparken istediğim an çekim yapabilecek durumda oluyorum.
Hazırlıklı Olun
Yaban hayatı fotoğrafçılığında, konunuzla mümkün olduğunca çok zaman geçirebilmek her zaman en önemli unsurlardan biridir ve kışın bu çok daha zor olur. Yanımda doğru ekipmanlar olmasaydı fotoğraf çekmek için o kadar zaman harcayamazdım. Bu tür çekimler yapmak için çıktığımda genellikle birkaç gün dışarıda kalıyorum, dolayısıyla en önemli ekipmanım, kasırga gücünde rüzgarlarda ayakta kalabilen kamp çadırım. Hava durumu çok hızlı değişebiliyor, bu yüzden mutlaka kaçabileceğiniz bir yer olması lazım.
Kompozisyon
Manzara her zaman bembeyaz ve karla kaplı olmuyor; önemli olan doğru netleme uzaklığına sahip bir lensle doğru noktada, doğru açıda ve doğru mesafede durmak. Bunun için genellikle, yerden yükselen kayalar gibi rahatsız edici unsurların görünmemesi amacıyla, önümde kar olan yerlerde makineyi yere yakın konumda tutarak çekim yapıyorum. Ön planı olabildiğince bulanıklaştırmak için genelde diyaframı sonuna kadar açarak çekim yapıyorum ve bu da yine dikkat dağıtıcı küçük şeyleri gizlemeye ve temiz bir arka plan oluşturmaya yardımcı olabiliyor. Bütün bunları yaptıktan sonra geriye sadece hayvanın pozisyonu ve duruşu bakımından en güzel anı yakalamak kalıyor.
Işık değiştiğinde bunu görebiliyor ve deklanşör hızını veya iso hassasiyetini ayarlamak için histogramı kullanabiliyorum ve bunları yaparken istediğim an çekim yapabilecek durumda oluyorum.
Çekim için Alpha 1 ve Alpha 9'umda arka düğme netlemesi ayarını yaptım. Bu ayar, deklanşöre bastığım anda mükemmel şekilde netlenmiş bir kare çekeceğimden emin olmamı sağlayan Netleme İzleme özelliğini kullanmama imkan tanıyor. Bir görüntüyü yeniden oluşturabilecek kadar şanslıysam netlemeyi konuya kilitleyip hayvanın karedeki konumunu değiştirebilirim. Öte yandan, bu fotoğraflarda arka planı karlardan oluşan boş bir tuval gibi ayarladığım için genellikle fotoğraf makinesini hareket ettiremiyorum; aksi takdirde kareye dikkat dağıtıcı bir unsur girebilir. Bunun yerine netlemeyi hayvana kilitleyip sabırla hayvanın karede iyi bir konuma gelmesini bekliyorum. Alpha 1 ve Alpha 9'un netleme sistemleri, konunun mükemmel bir şekilde netleneceğinden emin olarak tüm dikkatimi konuya ve kompozisyona vermeme olanak sağlıyor.
“Doğadaki sürekli değişim, doğa fotoğrafçılığına cazibe katıyor. Her gün aynı yere gidip her seferinde farklı bir fotoğrafla dönebilirsiniz”