bir yarımadanın yansıması ve bulutlar

Nasıl Çekim Yapıyorum | Yaz Manzaraları

Michael Schaake

Yaz mevsimi, fotoğraf çekmek için garip bir zaman olabilir. Gündüzleri, birçok manzara fotoğrafı için ışık genellikle çok serttir; dolayısıyla güzel fotoğraflar çekmek için en iyi şansınız, sabahın çok erken saatlerinde veya akşamın geç saatlerinde çekim yapmaktır. Ben sabahın erken saatlerinde çekim yapmayı seviyorum.

Sabahları şehir bile sakindir. Etrafta çok daha az kişi olur ve çok daha az şey yaşanır. Hem muhteşem bir ışık, belki de sabah sisi olur hem de günlerine başlayan kuşların, hayvanların ve böceklerin sesleri duyulur.

kabarık bulutların arasında taşlı orman manzarası

© Michael Schaake | Sony α7R IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/13, ISO 100

Sabahın erken saatlerinde yapacağım manzara çekimini planlama konusunda… Ben plan yapmıyorum, yani en azından pek çok manzara fotoğrafçısının yapacağı şekilde yapmıyorum. Güneşin manzaranın neresinden doğacağını veya belirli bir yere ışığın ne zaman vuracağını asla araştırmam. Doğaçlama yapıp önüme bakmayı seviyorum, aniden bir şey görürsem de fotoğrafını çekiyorum.

Sony Alpha 7R III veya Alpha 7R IV’ümde deklanşöre neden bastığımı anlatmak zor. Sürekli etrafa bakıp gözlem yapıyorum, ışığın yönü ya da manzaradaki belirli bir özellik, mesela bir kılavuz çizgi veya yalnız bir ağaç dikkatimi çekiyor. Etrafta yürüyüp gözlem yapıyorum; aniden hayal gücümü ateşleyen bir şey oluyor ve durup bu sahneyi kaydediyorum.

durgun bir gölün karşısında şafak manzarası

© Michael Schaake | Sony α7R III + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 10s @ f/11, ISO 100

Nasıl fotoğraflar çekeceğimi hiç bilmediğimden, hazırlıklı olmak için yanımda hep farklı lensler taşıyorum. Çantamda her zaman bulunan lenslerden biri, FE 24-105mm f/4 G OSS lens. Performansı çok iyi ve çektiğim bir sürü fotoğrafta kusursuz bir iş çıkarıyor.

şafak vakti ormandaki bir kayalık

© Michael Schaake | Sony α7R IV + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/200s @ f/8.0, ISO 250

Genellikle FE 16-35mm f/4 ZA OSS lens de yanımda oluyor; kitimin hafif olmasını istiyorsam ama bir telefoto lens gerekiyorsa o zaman FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS lensi kullanıyorum. Fiyatına göre performansı çok iyi olan bir telefoto zum lens ama asıl avantajı boyutu ve ağırlığı.

Ağırlık sorun değilse FE 12-24mm f/2.8 GM, ayrıca FE 70-300mm f/4.5-5.6 G OSS yerine 70-200mm f/2.8 GM OSS ve tabii ki FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS lensleri ekliyorum.

taşların arasında büyüyen cılız ağaç

© Michael Schaake | Sony α7R IV + FE 12-24mm f/2.8 GM | 1/5000s @ f/3.2, ISO 100

Sony fotoğraf makinesi kullanmanın avantajlarından biri, dinamik aralığın olağanüstü olması. Birkaç yıl önce DSLR fotoğraf makinemle çekim yaparken, hep braketlenmiş pozlamalar kullanıp dinamik aralığı en üst düzeye çıkarmak için görüntüleri Adobe Photoshop’ta birleştirirdim. Şimdi buna nadiren ihtiyaç duyuyorum. Genellikle vurguya göre pozlama yapıyorum, sonra ayrıntıları kurtarmak için gölgeleri aydınlatma şansım oluyor.

Fotoğraf makinesi içindeki JPEG stilini Nötr olarak ayarlayıp kontrastı en düşük ayara getiriyorum ve histograma dikkat ederek fotoğraf makinesinin dinamik aralığına göre pozlamamı mutlaka en üst düzeye çıkarıyorum. RAW dosyayı düzenlerken elde edeceğim tüm vurgu ve gölge ayrıntılarını görebilmek için mümkün olan en düz görüntüyü almaya çalışıyorum. Çekimi yaparken vizördeki veya arka ekrandaki görüntü, düzenlenmiş son fotoğrafa hiç benzemiyor ama düzenleme yapmak için mümkün olan en iyi RAW dosyayı oluşturmamı sağlıyor.

sahilin üzerinde çarpıcı bulutlar

© Michael Schaake | Sony α7R IV + FE 16-35mm f/4 ZA OSS | 1/200s @ f/13, ISO 100

Çektikten sonra, görüntülerde günlerce, hatta haftalarca düzenleme yapmadığım oluyor; bu yüzden sahnenin nasıl olduğunu, o anın yarattığı hissi ve hatta ortamın, yani sıcaklığın, havanın nasıl olduğunu hatırlamaya çalışıyorum; bu ayrıntıların hepsi görüntülerde yaptığım düzenlemeyi etkiliyor.

Örneğin, üşüdüğüm ve yürümekten yorulduğum bir günse görüntüye biraz soğuk bir mavi ton verebiliyorum. İyi hissettiğim, sıcak bir ortamsa o zaman düzenlemem bunu yansıtıyor. İşin anahtarı abartmamak.

Ama dürüst olmak gerekirse fotoğraf çekmek için sabah erkenden kalkmak benim için zor. Karşılığını almak için katlanıyorum. Çok beğendiğim fotoğraflarla geri dönmek her şeye değiyor.

Öne çıkan ürünler

Michael Schaake

Michael Schaake | Germany

"İçinde bulunduğun anı yaşamak ve doğanın çarpıcı güzelliğini görmek, huşu uyandıran, son derece kişisel bir deneyim olabiliyor. Fotoğraflarımı paylaşarak başkalarını da benimle birlikte bu yolculuğa çıkarmayı umuyorum"

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz