gün batımını arkalarına almış, at üstünde giden 2 kadın

Carolina | Yeni FE 24-70mm f/2.8 GM II lens testi

Susanna Kosa ve Dennis Schmelz

Film yapımcıları Susanna Kosa ve Dennis Schmelz birbirlerinden bağımsız olarak, yoğun programlarına bir mola verip rüya gibi bir yer olan Sardunya Adası’na gitmeyi planlıyorlardı. Onlara yeni FE 24-70mm f/2.8 G Master Mk II’yi test etmeleri teklifinde bulunduğumuzda, ikisi de yeni lensi ilk deneyenlerden biri olma şansını geri çevirmek istemedi ve tatil programlarından zaman ayırarak muhteşem filmleri Carolina’yı çektiler.

Filmin arkasındaki itici güç rolünü üstelenen Susanna’nın düşüncelerini aşağıda bulabilirsiniz. Dennis de çekimleri yaptı ve tüm perde arkası görüntülerini hazırladı.

Lensle ilgili ilk izleniminiz nasıldı?

Mevcut 24-70mm G Master muhtemelen en çok kullandığım lens çünkü manzaradan yakın çekimlere kadar çok geniş bir aralıkta iş görüyor, bu yüzden Mk II’nin nasıl çalışacağını görmek için heyecanlıydım. İlk aldığımda çok memnun kaldım çünkü Mk I’den çok daha hafif ve biraz daha küçük. Diyafram açıklık halkasının kilidi açılabiliyor ve böylece sessiz ve kesintisiz olarak kullanılabiliyor. Ayrıca kilitlenebiliyor da, böylece diyafram açıklığını yanlışlıkla değiştirme ihtimaliniz olmuyor ve bu da bir film yapımcısı için çok kullanışlı bir özellik. Çok daha hafif olduğu için Alpha 7S III ve FX3’üm üzerindeki dengeyi çok daha iyi buldum, önden de hiç ağır değil. Bu, bir gimbal üzerinde çekim yaparken büyük fark yaratıyor ve gimbali tek elle kolayca kullanabiliyorum.

at sırtındaki susanna kosa, ata binmiş başka bir kadını filme alıyor

© Dennis Schmelz | Sony α1 + FE 24-105mm G OSS | 1/640s @ f/4.0, ISO 400

Mevcut MK1 versiyonuna kıyasla yeni lensin performansını nasıl buldunuz?

Hemen hemen her zaman manuel odaklamayla çalışıyorum ve yakın zamana kadar tam bir otomatik odaklama karşıtıydım, bunun amatörler için olduğunu düşünüyordum. Sonra yaklaşık bir yıl önce Alpha 7S III ve G Master lenslerimle ilk testleri yaptım ve otomatik odaklamanın ne kadar iyi çalıştığını görünce çok etkilendim. 24-70mm GM Mk I’den zaten oldukça memnundum ancak ara sıra otomatik odaklamanın tam istediğim gibi çalışmadığı çekimler oluyordu. Ama neyse ki, yeni Mk II’nin otomatik odaklaması inanılmaz iyi. Bu çekimde, ana kamera olarak FX3’te ve gimbal kamera olarak Alpha 7S III’te çok kullandım. Filmin yaklaşık %80’i otomatik odaklama modunda çekildi. Otomatik odaklamanın en azılı düşmanı ve manuel odaklama taraftarı olan ben bile bunu yaptıysam... Yine de dürüst olmak gerekirse insan tarafından yapılan odaklama kesinlikle artık bu teknolojiyle aşık atamaz. Çekimleri izlemek bir zevk çünkü üç günlük çekimde otomatik odaklamanın tam olarak net olmadığı tek bir çekimim olmadı. Tek bir çekim bile! İnanılmaz! Ama şimdi post prodüksiyonda seçme derdi daha da beter hale geldi çünkü çekimlerin çoğu kullanılabilir durumda :-)

sony alpha 7sm3 makinesinde çekim kadrajı yapan susanna kosa

© Dennis Schmelz | Sony α1 + FE 24-105mm G OSS | 1/125s @ f/4.0, ISO 100

Çekimler sırasında ister insan gözü ister hayvan gözü olsun, otomatik göz odaklamayı ve takip özelliğini çokça kullandım. Sessiz ve son derece hassas. Kusursuz çalışmasından ötürü çok memnunum çünkü hayvanlar ve çocuklarla çekim yapmak çok zor, özellikle de eğitimli oyuncular değillerse.

Temelde onların doğal hareketlerini takip ediyorsunuz, bu da oldukça kaotik olabiliyor ve iyi çekimler yapmayı zorlaştırabiliyor. Bunun yanı sıra yalnız çalışıyorsanız ekipmanınızın çalışmanızı destekleyeceğine tam olarak güvenebilmek büyük bir rahatlık sağlıyor. Çekimlerin ilk gününden sonra, kurulumuma tamamen güveniyordum, böylece filmin duygusuna, yönetmenliğe ve herkesi eğlendirmeye daha çok odaklanabildim.

fe 24-70mm gm II takılı bir sony fx3’ün yakın çekimi

© Dennis Schmelz | Sony α1 + FE 24-105mm G OSS | 1/500s @ f/4.0, ISO 100

Bir film yapımcısı olarak size göre yeni özelliklerden herhangi biri yararlılık açısından öne çıkıyor mu?

Odaklama titremesinin bastırılması benim için çok olumlu bir özellikti. Birkaç kez odak noktalarını ön plandan arka plana değiştirmeme rağmen herhangi bir odaklama titremesi fark etmedim.

Manuel diyafram açıklığı halkası, özellikle hem dokunsal geri bildirimle (tıklama) hem kesintisiz çalışabildiği için bir film yapımcısı olarak bana çok uygun. Çabucak alıştım ve diyafram açıklığını sadece lens üzerindeki halkayı kullanarak ayarladım. Ayrıca çekim sırasında diyafram açıklığını yanlışlıkla değiştirmemeniz için halkayı kilitleyebilme imkanı da hoşuma gitti.

susanna kosa at sırtındaki 2 kadının yanından yürüyüp onları filme alıyor

© Dennis Schmelz | Sony α1 + FE 24-105mm G OSS | 1/500s @ f/4.0, ISO 400

Son olarak paylaşmak istediğiniz düşünceleriniz var mı?

Yıllardır G Master lensler kullanıyorum ve bunlardan yüzde yüz memnunum; her yeni sürümde daha da gelişiyorlar. Esas olarak FX6, FX3 ve Alpha 7S III ile çalıştığım için orijinal Sony lensleri mükemmel bir kombinasyon sağlıyor ve kameraların özelliklerinden en iyi şekilde yararlanabiliyorum, özellikle de muhteşem otomatik odaklama özelliğinden! Ama en sevdiğim yanı, ekipmanımın artık bana solo bir film yapımcısı olarak çok fazla yaratıcılık özgürlüğü tanıması. Önceleri kendi başıma yapmayı hayal edemeyeceğim, normalde bir asistana ihtiyaç duyacağım çekimler yapabiliyorum. Örneğin, filmde annenin yüzüne oldukça yakın başladığım, onun etrafında 180° yürüdüğüm ve ardından kadrajı onun ve kızının üzerine geniş bir çekim olarak açtığım Reveal stili çekim geliyor aklıma. Artık daha özgür ve yaratıcı bir şekilde düşünebilmek ve çalışabilmek bana inanılmaz keyif veriyor.

bir atı kafasından öpen küçük kız

© Dennis Schmelz | Sony α1 + FE 24-105mm G OSS | 1/1000s @ f/4.0, ISO 640

Öne çıkan ürünler

Susanna Kosa

Susanna Kosa | Germany

Film yapımcılığını gerçekten çok seviyorum! Yaratıcılığımı ifade edebilmem ve insanlara dokunan hikayeler anlatabilmem için sınırsız olanak sunmasına bayılıyorum.
Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Germany

“Her zaman anlatılacak bir hikaye ve keşfedilecek yeni bir perspektif vardır”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz