matthias kniepeiss birkaç prizmada yansıması görünen kadın

Zorluktan Doğan Yaratıcılık

Mathias Kniepeiss

Kabul edelim, 2020 zorluklarla geçen bir yıl oldu. COVID-19, hayatlarımıza sayısız değişiklik ve kısıtlama getirdi ve hem amatör hem de profesyonel fotoğrafçılar için de durum farklı olmadı. Ancak siz yaratıcılığınızdan vazgeçmeyin, üstelik bunun için fırsatlar da vardı. Şatafatlı ve şık sahne fotoğrafçılığında uzmanlaşan Mathias Kniepeiss, kısa süre önce bunu kesinlikle kanıtlayan bir proje çekti.

matthias kniepeiss masadan başını uzatan pembe saçlı kadın

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/160s @ f/5.6, ISO 200

Mathias, “Şu anda seyahat etmeyi çok özlüyorum,” diye iç geçiriyor, “ve dünya çapında birçok müşterim olsa da gelecek yıl her şeyin eskiye dönüp dönmeyeceğini hiç bilmiyorum. Bir sürü şey iptal edildi ama fırsatlar ve olasılıklar da var. Bunlardan biri, Viyana’daki İllüzyon Müzesi ile yaptığım projeydi.” 2015’te Zagreb’de faaliyete geçen ve interaktif, sürükleyici ve eğlenceli optik yanılsamalarla ziyaretçilerini eğlendiren İllüzyon Müzesi, şu anda dünya çapında bir marka haline gelmiş durumda. Bu yüzden Mathias gibi yaratıcı bir fotoğrafçıyı hemen heyecanlandırmış.

matthias kniepeiss prizmalarda yansıması görünen sarı ve mor kazaklı kadın

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/100s @ f/2.8, ISO 1600

Peki Mathias kurguları kendine nasıl uyarladı? “Zor oldu,” diye itiraf ediyor, “ama aynı zamanda yeni bir fırsat niteliğindeydi. Ziyaretçiler için belirlenen fotoğrafik noktalar var; buralarda çizgiler, derinlik ve renk nedeniyle illüzyon kusursuz oluyor ama kendi stiliniz, kendi becerileriniz ve tekniklerinizle işe girişirseniz yanılsamaya katmanlar ekleyebilir veya yepyeni bir şey yapabilirsiniz.” Mathias, zaten merak uyandıran bir kurguya ilgi çekicilik eklemek için, çarpıcı bir moda stiliyle Alpha 7R IV’ünü, FE 85mm f/1.4 GM ve FE 24-70mm f/2.8 GM lenslerini kullanarak farklı görüntüler yakalamış ve “tabakta kafa” illüzyonunun görünümünü bir üst seviyeye çıkarmış. Ama perspektifin değiştiği koridorlar üzerinde çalışırken, kurguya FE 12-24mm f/4 G lensiyle çarpıcı ve dramatik bir unsur kazandırmış.

Mathias, “Bu alanlarda, 12 mm’nin gerçekten vurguladığı çok güzel çizgiler var,” diye açıklıyor, “özellikle de çok alçak veya çok yüksek açıdan çekim yaparsanız kareye enerji katıyor. α7R IV’ün eğilebilir ekranı, zeminin hemen yanında fotoğraf makinesiyle çekim yapmamı sağlayarak işimi kolaylaştırdı.
matthias kniepeiss paralel çizgili yeşil zeminde uzanan kadın

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 12-24mm f/4 G | 1/160s @ f/4.0, ISO 1250

Çekimden önce Mathias bazı hazırlıklar yapmış, garip alanları nasıl kullanabileceğini düşünmüş. “Bunun gibi çekimler için hazırlık yapmak çok önemli,” diye açıklıyor, “çünkü yapabileceğiniz bir sürü şey olsa da çalışabileceğiniz zaman belirli. Bir kurguyu ve stili ne kadar hazırlarsanız o kadar yaratıcı olabilirsiniz. Bu fotoğrafların hepsini kız arkadaşım Conny Aitzetmueller ile birlikte çektiğim için aslında daha hızlı çalıştık. Normalde stilistler, kostüm tasarımcıları ve asistanlardan oluşan bir ekiple çalışıyorum ama sevdiğim biriyle bir şeyler üretmek çok güzeldi. Conny profesyonel bir dansçı ve koreograf, bu yüzden lensin öteki tarafında ne yapacağını çok iyi biliyor.”

matthias kniepeiss aynada yansıması görünen rengarenk kıyafetler giymiş bir kadın

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/2.8, ISO 1000

Mathias ve Conny, müzenin kaleydoskoplarından birini kullanarak soyut çekimler de denemiş. “Yansımaları vurgulamak için farklı kıyafetler kullandık,” diyor, “efektleri çeşitlendirmek için de farklı lensler kullandık. Bence burada ön plana çıkan şeylerden biri Alpha 7R IV’ün göz takipli AF moduydu. Yani kaleydoskoptan bir nesneyi takip edebiliyorsa yapamayacağı ne var ki?” Şöyle devam ediyor: “Bunun avantajlarından biri de netlemenin Connie’nin gözünde olacağına kesinlikle güvenebileceğimi bildiğim için, tamamen kompozisyona ve yansımalarla kuracağı en iyi etkileşimi bulmaya odaklanabilmemdi.”

Mathias, Alpha 7R IV’ün ISO performansını da övüyor: “Çünkü hazırlanmış olsak da ışık seviyelerini bilmiyorduk. Birkaç defa flaş kullandık ama geri kalanında, kalite kaybı konusunda endişelenmeden eldeki ışıkla 1000, 2000 veya 3200 ISO kullanıyordum.
matthias kniepeiss şık mor bir fonun önünde poz veren kadın

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 12-24mm f/4 G | 1/100s @ f/4.0, ISO 2000

“Ama belki de α7R IV’ün en büyük avantajı, çözünürlüktü,” diyor. “Yine müzedeki olanakları tam olarak bilmiyordum, bu yüzden daha sonra görüntüyü kırpabilmek ve buna rağmen kocaman dosyalar elde edebilmek çok güzeldi. Alternatif olarak bu işi post prodüksiyonda görüntüyü birazcık sola veya sağa kaydırarak da halledebilirdik, bu da bana daha iyi bir kompozisyon yapma fırsatı verdi.”

matthias kniepeiss birkaç aynada yansıması görünen pembe kıyafetli bir kadın

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/2.2, ISO 1600

Mathias, “İllüzyon Müzesi projesini çekmek son derece yaratıcı ve eğlenceliydi,” diyor; özellikle de projenin ona yeni bir yaratıcılık kapısı açtığını ve daha önce Alpha 7R III kullanmış biri olarak, bu yeni modelden kesinlikle etkilendiğini dile getiriyor. “Yükseltme gerçekten harika,” diye sözlerini bitiriyor, “ve tıpkı iyi bir fotoğrafçı gibi, her zaman yeni fırsatlara hazır.”

Öne çıkan ürünler

Mathias Kniepeiss

Mathias Kniepeiss | Austria

“Söz konusu ister hikayeleri ebedi bir şekilde belgelemek ister yeni dünyalar yaratmak olsun, fotoğrafçılıkta imkansız diye bir şey yoktur”

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz