Alpha Universe Ayrıntılı Hikaye
Alpha 7S III ile Serengeti’yi Filme Almak 

Chris Schmid 

Ben İsviçreli bir fotoğrafçı, film yapımcısı ve görüntü yönetmeniyim; uzmanlık alanım ise uzak yerlerde doğa tarihi çalışmaları, bilhassa büyük kediler. Hayatımı dünyamızın doğal güzelliklerini kayda almaya adadım ve amacım hiç değişmedi: doğaya en derininden yaklaşarak dünyamızın kırılganlığına dair farkındalık yaratmak ve dünyamızın korumak için insanları harekete geçirmek.

Yaban hayatının korunmasına çok büyük önem veriyorum ve yasa dışı yaban hayatı ürünlerine yönelik talebi azaltma amacını taşıyan, San Francisco merkezli çevreci kuruluş WildAid ile yakın çalışmalar yürütüyorum. 2019 yılında çevrimiçi bir mücevher mağazası olan Stay·WildTM markasını kurdum ve bu mağaza üzerinden elde edilen kârın %50’si yaban hayatını koruma projelerini desteklemek üzere, kâr amacı gütmeyen kuruluşlara bağışlanıyor. Çalışmalarımı National Geographic Image Collection temsil ediyor.

Ana projemiz Tanzanya’nın Serengeti bölgesinde Afrika antiloplarının büyük göçünü filme almaktı. Her yıl 1,5 milyon Afrika antilobu devasa bir döngü içinde göç ediyor ve bu göç “Doğanın Yedi Harikası” arasında sayılıyor.

Yılın bu zamanlarında Afrika antilopları Serengeti’nin kuzeyine göç ediyor ve bu hayvanlar burada ünlü Mara Nehri’ni geçerken suya, timsahlara ve diğer yırtıcılara karşı destansı ve dramatik bir savaş veriyor. Göç tüm hızıyla devam ederken aslanlar ve çitalar gibi yırtıcı hayvanlar iyice hareketleniyor ve hepsi de avlanmak için tam bir fırsat bolluğu yaşıyor.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 zorlukla nehirde ilerleyen bir afrika antilobu sürüsü

© Chris Schmid | Sony α7R IV + 400mm f/2.8 GM OSS + 1.4x teleconverter | 1/1250s @ f/7.1, ISO 400

Alpha 7S III’e dair ilk izlenimler

Yıllardır tutkuyla Sony ürünleri kullanan biriyim ve artık fotoğrafçılık çalışmalarımda yalnızca Alpha 9 II ve 7R IV modellerini kullanıyorum. Bununla birlikte video çekiminde Alpha 7S III’ü denemeyi de çok istiyordum.

Bana göre bu yeni fotoğraf makinesinin en iyi özelliği kesinlikle 4.2.2 50/60p’de 4K çekim yapabilmesi ve ayrıca aynı bit derinliğini koruyarak bunu 100/120’ye çıkarabilme seçeneği. Benim tercihim çekimi S-Log3’te yapıp daha sonra elimdeki kayda renk tonlaması uygulamak, dolayısıyla 10 bit özelliğini kullanabilmek benim için olmazsa olmaz.

Dokunmatik netleme ve bütün olarak netleme ayarı da Alpha 7S III’te gördüğümüz gayet güzel yenilikler. Imaging Edge uygulamasıyla bir sabit kamera ve dokunmatik netleme özelliğini kullanarak uzun çayırların arasındaki bir aslanı takip edebilmek bizim için gerçekten çok önemliydi ve sabit kamera üzerindeki netleme motorlarını takip etme ihtiyacı duymadık. Tüm fotoğraf makinesi ayarlarını uzaktan hiç endişe duymadan kontrol edebiliyorsunuz.

Jöle etkisi de Alpha 7S II ile kıyaslandığında ciddi ölçüde azaldı ve bu değişiklik en çok da sabit kamerayla çekim yaparken dikkatimizi çekti.

Son olarak, ISO’yu uç değerlere çekebilmek de çok önemliydi; 50/60p elde etmek için düşük ışıkta dahi yüksek ISO kullanma derdine düşmemek inanılmaz bir avantaj oldu, özellikle de büyük kedilerin oldukça faal olduğu sabahın erken saatlerinde ve gecenin geç saatlerinde.

Chris Schmid sony alpha 7RM4 chris tripoda takılı alpha fotoğraf makinesinde bir çekimin kadrajını yapıyor

Chris, Alpha 7S III ve FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS ile bir çekimin kadrajını yapıyor

Ekipman 

Çekimde 2 adet Alpha 7S III gövdeye sahip olduğumuz için şanslıydık; birini tripodda statik çekim için FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS ile birlikte kullandık, diğerini de Ronin 2 sabit kamera üzerinde çekim için FE 70-200mm f/2.8 G Master (ve ara sıra da 1,4x dönüştürücü) ile birlikte kullandık. Ayrıca iki kurulumda da doğrudan HDMI bağlantı noktasından RAW kayıt yapmak için Atomos Ninja V mevcuttu.

Imaging Edge uygulamasından sabit kamerayı kontrol edebilmek paha biçilmez bir şans oldu; ışık değiştiğinde ayarları anında değiştirebildik.

O kadar sıcak koşullarda çalıştık ki fotoğraf makinelerinin biri ya da ikisi birden aşırı ısınma belirtileri gösterse hiç şaşırmazdım, özellikle de tam çözünürlükte çekim yaparken. Fakat fotoğraf makinelerini saatlerce açık bırakmak bile en ufak bir soruna neden olmadı.

Chris Schmid sabit kameraya kurulu sony alpha 7RM4 fotoğraf makinesi

Yaban hayatı video çekimleri için tavsiyeler

Her şeyi ağır çekimde filme almayın. 100/120p ile çalışmak hoş olsa da normal hız ile ağır çekim arasındaki ritmi korumak oldukça önemli çünkü videonuzda her şey hızla bağlantılı.

Çekim yapmak için yola çıkmadan önce biraz zaman ayırıp bellek işlevini kullanarak fotoğraf makinenizin kurulumunu yapın. Örneğin benim fotoğraf makinem 50/60p için ‘M1’, 25p için ‘M2’, 100/120p için de ‘M3’ ayarındadır. Böylece saniyelik kare hızını hemen değiştirebilirim.

Çekim yapacağınız alana gitmeden önce, hangi ayarların sizin için ve lensiniz için en iyi sonucu vereceğini görmek amacıyla otomatik netleme ayarlarını anlamanız gerçekten büyük önem taşıyor. Ben çoğunlukla Kilitlenme özelliğini 1. ayarda tuttum ki fotoğraf makinesi nesneme mümkün olan en kısa sürede kilitlenmeye çalışsın, AF Hızını da 2. ayarda tuttum ki makine takipten çıkarsa akıcı şekilde yeniden netleme yapabilsin.

Video çekerken otomatik ISO özelliğini kullanmayın; karanlıktaki bir nesneyi çekerken zorluk çıkarabilir ve beyaz dengesi renk sıcaklığını düzeltmeye çalışır. Çekim koşullarına bağlı olarak daima Güneşli veya Bulutlu beyaz dengesini kullanın.

Eğer mümkünse yanınıza büyük bir harici monitör de alın. Dışarıda çalışıyorsanız ışık epey sert olabilir ve bu koşullarda ne yaptığınızı tam olarak görmeniz gerekir.

En önemli şeylerden biri de sabır. Sabırlı davranmalı ve bir şeylerin gerçekleşmesi için saatlerce beklemeye hazır olmalısınız. Her yere yetişmek için koşuşturmayın, böyle yaparken en güzel kaydı kaçırırsınız.

Son olarak da çekim alanında netleme uzaklığınızı değiştirmeye çalışın, geniş çekimler ile yakın çekimler arasında geçiş yapın. Böylece sıra düzenlemeye geldiğinde daha fazla seçeneğe sahip olursunuz.

Öne Çıkan Ürünler
ILCE-7SM3
Profesyonel video/fotoğraf özellikli α7S III

ILCE-7SM3

SEL70200GM
FE 70-200 mm F2,8 G OSS

SEL70200GM

SEL200600G
FE 200-600mm F5.6-6.3 G OSS

SEL200600G

SEL14TC

1,4x Tele Dönüştürücü Lens

SEL14TC

İlgili makaleler
Chris Schmid
alpha universe

Chris Schmid

İsviçre

"Görüntü güçlüdür. Tek bir çekim, bir duyguyu yakalayabilir veya bakanın içinde bir duyguyu tetikleyebilir."

Profili Görüntüle


x