pazar yerine park edilmiş bronz renkli araç

Yükseklere Çıkmak

Uroš Podlogar

Uroš Podlogar, “Hareket eden her şeyi fotoğraflamaya bayılıyorum,” diyerek gülüyor, “bunun için de buradan daha iyi bir yer bulmak pek kolay değil.”
toyota aracı çölden geçiyor

© Uroš Podlogar | Sony α7R IV + FE 135mm f/1.8 GM | 1/1000s @ f/4.0, ISO 800

Lastiklerinin arasından çakıl fışkıran, modifiye edilmiş bir Toyota Hilux, Jülyen Alpleri’ndeki Stol Dağı’nın pek çok dik yamacından birinde, sarsılarak aşağı doğru iniyor. Molozların içinden bir tepeyi aşıyor, kısa bir an havada yükselip suyla kaplı bir hendeği yararak geçiyor ve iki tarafına su sıçratıyor. Evet, dünyanın bu kısmı, arazi sürücüleri için olduğu kadar fotoğrafçılar için de vahşi ve değişik bir oyun alanı.

Uroš, “Bunun gibi bir araç çekiminde doğru bir fotoğraf çeşitliliği sağlamak önemli,” diye açıklıyor, “yani hareketli çekimlerin yanı sıra aracın hareketsiz ve güzel göründüğü kahraman stili çekimler de yapmamız gerekiyor.” Şöyle devam ediyor: “Güzel mekanlar aramak benim için çok önemli, böylece fotoğraflarımı daha heyecan verici bir hale getirebiliyorum. Bu, çalışmalarımı tanımlayan stilin bir parçası. Bunun yanında sürekli yeni açılar, güzel ışıklar arıyorum ve gerçekten aracın ayrıntılarını ortaya çıkarabilmek için elimden geleni yapıyorum. Sonuçta bu fotoğrafların amacı insanların yeni ve özel bir şey keşfetmesini sağlamak.”

toyota aracı havada uçan taşların arasında çölden geçiyor

© Uroš Podlogar | Sony α7R IV + FE 135mm f/1.8 GM | 1/1600s @ f/1.8, ISO 50

Uroš, hareket çekimlerini şöyle açıklıyor: “Yapılacak ilk şeylerden biri, aracın heyecanlı bir etkileşim kurabileceği bir ortam bulmak çünkü bu fotoğraflara enerji veren uçuşan taşlar, tozlar veya sular.” Patlayan hareketi dondurmak için yaptıklarını şöyle anlatıyor: “Minimum 1/1000 sn’de çekim yapıyorum ve Kesintisiz AF modunu kullanıyorum, aracın takibini başlatmak için AF alanını kumanda koluyla gezdiriyorum.” Şu sözlerle devam ediyor: “Bir işte binlerce fotoğraf çeken biri olmasam da Alpha 7R IV’ümün Kesintisiz Hi+ Drive Modunu kullanıyorum. 10 fps sayesinde, tekerleklerin yerden yükseldiği veya suyun doğru yöne sıçradığı fotoğrafları bulabiliyorum. Hareketi en iyi ne gösteriyorsa onu bulabiliyorum.”

bir binanın önüne park etmiş toyota aracı

© Uroš Podlogar | Sony α7R IV + 24-70mm f/2.8 | 1/500s @ f/3.5, ISO 100

Uroš, statik çekimlerde iyi kompozisyon yapmak ve ayrıntılara dikkat etmek gerektiğini söylüyor. “Tabii ki önce araçların temiz olduğundan emin oluyoruz,” diyerek gülüyor, “ama fotoğraf makinemin 61 Mp sensörünün gösterdiği ufak lekeler post prodüksiyonda halledilebiliyor. Arka plan gerçekten önemli, bu yüzden dikkat dağıtan bir şey olmadığından emin olarak doğada muhteşem manzaralar veya güzel, eski binalar arıyorum. Birbirlerini tamamlamaları lazım ama unutmayın, buradaki yıldız araba, dolayısıyla arka planın belirgin olacağı ama baskın olmayacağı şekilde f/5.6 veya f/8’de çekim yapıyorum.”

İster hareketli ister hareketsiz çekim olsun, Uroš, aracın karede daha baskın görünmesi için alçak bir açıyla çekim yapmayı seviyor.

“Ayrıca normalde insanların gördüğünden farklı bir perspektif oluyor,” diye açıklıyor, “ve yine, bu da fotoğraflarımın farklı olmasının ve başkaları arasından sıyrılmasının bir parçası.”
arkada güneş ışığıyla bir meydandaki toyota aracı

© Uroš Podlogar | Sony α7R IV + 24-70mm f/2.8 | 1/320s @ f/5.6, ISO 100

İş favori lensini seçmeye gelince, Uroš’un sıra dışı bir tercihi ve gelecek vadeden araç fotoğrafçıları için daha genel bir tüyosu var. “Başlangıç olarak,” diye açıklıyor, “çok geniş lensler kullanmamanız çok önemli. Bunlar yakından kullanıldığında aracın şeklini bozar ve tasarımını düzgün bir şekilde göstermez. Aracın kendi gözlerinizle gördüğünüz gibi görünmesi lazım ve tasarımını yapan kişinin işine saygı göstermeniz gerekiyor, bu yüzden bir Full Frame fotoğraf makinesinde 35 mm’nin altına inmeyin.”

“Benim favori lensim FE 135mm f/1.8 GM,” diye devam ediyor, “özellikle de hareket çekimlerinde. İkinci gövdemde FE 24-70mm f/2.8 GM de kullanıyorum, FE 35mm f/1.4 GM ve FE 85mm f/1.4 GM lenslerim de var. Ama bence 135mm F1.8, muhteşem netlikle gerçekten güzel bokeh’i bir araya getiriyor ve parlak maksimum diyafram açıklığıyla düşük ışıklı koşullarda da çok iyi. Telefoto çekimlerime 70-200 mm gibi tipik bir lensle elde edeceğimden farklı bir his kazandırıyor. Prime lens olduğu için, biraz daha fazla planlama yapmanız ve aracın gideceği yeri tahmin etmeniz lazım ama sürücüyle iyi bir iletişim kurarsanız bunları kolayca halledebilirsiniz.”

çamurlu bir kamyon lastiğinin yakın çekimi

© Uroš Podlogar | Sony α7R IV + FE 135mm f/1.8 GM | 1/500s @ f/1.8, ISO 50

Öne çıkan ürünler

Uroš Podlogar

Uroš Podlogar | Slovenya

“İş değil. Tutku, hatta aşk. Sizi hayatta tutan ve kalbinizi çarptıran şeyi bulun. Sonra bunu tüm kalbinizle takip edin”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz