tahtanın üzerinde yapay dondurma

Hayat, Senin Elinde Şekillenir

Pablo Gil

Pablo Gil şöyle söylüyor: “Kimileri natürmort fotoğrafçılığın en basit fotoğrafçılık olduğunu ya da fotoğrafçılığa yeni başlayanlar için olduğunu söylüyor ama aslında bu en talepkâr çekim türlerinden biri.” Çok doğru. Düşünürseniz, natürmort tüm fotoğrafçılık disiplinleri arasında yaratıcı anlamda en külfetlisidir. Fotoğrafçı boş bir kareyle işe başlar. Kendi fikirlerinden başka onu yönlendirecek veya tepki verebileceği hiçbir şey yoktur. Ayrıca nesne seçiminden nesnelerin düzenine veya ışıklandırmasına kadar, hiçbir şey kazara olmaz. Pablo, “Korkunç derecede karmaşık,” diyor, “ama bir kez anladığınızda hem çok güzel hem de keyifli.”

şarap kadehi ve üzüm salkımının natürmort fotoğrafı

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

İster birçok parçadan oluşan karmaşık bir görüntü ister nesnenin hemen hemen tek başına olduğu minimal bir fotoğraf olsun, Pablo’nun işi fotoğraf makinesine dokunmadan çok önce başlıyor. “En önemlisi, işe başlamadan önce fikri iyice netleştirmek,” diye açıklıyor. “Ben fikirlerimi eskizlerle ayrıntılı olarak geliştiriyorum, böylece sonucu çekim yapmadan görebiliyorum. Bunun aksine, doğaçlamayla üretilen natürmort fotoğraflar genellikle bir hatadır. Planlama ve hazırlık elzemdir. Fikirler renklerin, şekillerin, pozisyon ve ölçeğin değişmesiyle evrilir… Ancak en önemlisi, görüntünün bütün olarak ne ifade ettiğidir.”

Pablo’nun planlamasının bir parçasını da görüntünün anlatım unsurunun nasıl güçlendirilebileceği oluşturuyor. Ürünler ve eşyalar, estetiğe ve hikayeye olan katkılarına göre seçiliyor, ışıklandırma ve süsleme hileleri ise görüntüye anlam katıyor. “Örneğin bir birayı veya alkolsüz bir içeceği fotoğraflarken,” diye açıklıyor, “bardağa yapay yoğunlaşma damlaları ekliyoruz ve parlaması için arkadan aydınlatıyoruz. Bunu yapmazsak donuk ve sıkıcı görünebilir. Sebzelerde, yeşil tonları yoğunlaştırmak için karbonatlı buzlu su çözeltisi ekleyebiliyoruz.” Pablo netleme noktasında duran nesnelerin de anlamı güçlendirecek şekilde seçildiğini söylüyor, “yani el yapımı bir ürünse doğal ve besleyici soslar ekliyoruz. Her zaman hikayeyi en iyi anlatan şekil ve biçimleri arıyoruz.”

masadaki unlu mamullerin ve çikolatanın natürmort fotoğrafı

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 50mm f/1.4 ZA | 1/250s @ f/6.3, ISO 100

Doğaçlama, sorunlarla uğraşırken, ayrıca kompozisyonun ve ışıklandırmanın ince noktalarını yönetirken devreye giriyor. Pablo çekim sırasında fotoğraf makinesini tripoda kilitliyor ve bağlıyor, “böylece bilgisayardaki canlı önizlemeden kompozisyonun değişimini görsel olarak takip edebiliyorum,” diye açıklıyor. “Bu da nesneleri hassasiyetle yerleştirerek, ışığı şekillendirerek ve fotoğrafın son haline adım adım yaklaşarak kompozisyonu yavaş yavaş yapmamı sağlıyor. Fotoğraf makinesini uzaktan kontrol etmek için Sony’nin Bluetooth® özellikli uzak tetikleyicisini de kullanıyorum, böylece daha belirgin veya sade bir görünüm için gerekirse pozlamayı da değiştirebiliyorum.”

Daha önce Sony Alpha 7R II ve Alpha 7R IV kullanan Pablo, artık Alpha 1 ile çekim yapıyor. “Temel nedeni bana sağladığı görüntü kalitesi,” diye açıklıyor. “Sensörlerin vurguları ve gölgeleri azaltabilen muazzam bir dinamik aralığı var, üstelik renklerin sadakati inanılmaz. Ürün fotoğrafçılığında bu çok önemli. Bir ürünün görünümünü ve tonunu eksiksiz bir öz güvenle yansıtmamız gerekiyor. Bir de devasa çözünürlük var. Reklam ajanslarıyla her boyuttan projede rahatça çalışmamı sağlıyor.”

ahşap bir masada bir bardak ve bira şişesi

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/250s @ f/4.0, ISO 100

Pablo’nun Alpha fotoğraf makinelerinde güvendiği bir başka özellik de manuel netleme seçenekleri. “Natürmortta, fotoğraf makinesinin konumu kilitliyken manuel netleme yapmak normal,” diyor, “ve ben maksimum hassasiyet için ekran büyütmenin yanı sıra netleme yükseltmeyi de kullanıyorum. %100 emin olmak için sonuçları bilgisayar ekranında kontrol ediyorum ama sonuç tamamen güvenilir. Aynı şekilde, yığın netleme için ayrı görüntüler çekmek istiyorsam netleme noktasını kablosuz olarak oynatabiliyorum, böylece nesnenin hiçbir kısmının atlanmadığını ve tam istediğim alan derinliğini elde ettiğimi biliyorum.”

Lenslere gelince, Pablo FE 50mm f/1.2 GM, FE 90mm f/2.8 Macro G OSS ve FE 100mm f/2.8 STF GM OSS gibi vazgeçilmez natürmort lenslerini kullanıyor, “50 mm kuş bakışı fotoğraflarımda da çok kullanışlı oluyor,” diye açıklıyor, “ve 90 mm makro veya 100 mm de ayrıntılar için çok iyi. Neredeyse her zaman prime lensleri tercih ediyorum ama seçeneklerimi açık bırakıyorum ve hayalimdeki görüntüyü elde edene kadar farklı seçeneklerle oynamayı seviyorum. Mesela muhteşem FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS bir kompozisyonu sıkıştırıp düzleştirerek neredeyse izometrik bir perspektif elde etmemi sağlıyor.”

kırmızı antenlerin yanında duran smartwatch

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100mm f/2.8 STF GM OSS | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

Pablo, Sony Alpha ekipmanlarını kesinlikle ideal ortağı olarak görüyor; fotoğraf makineleri ve lensleri, natürmort fikirlerini gerçeğe dönüştüren araçlar. Sözlerini şöyle noktalıyor: “Dediğim gibi, her natürmort veya ürün çekimi bir sınav ama bu fotoğraf makineleri sayesinde teknik bir çalışma değil, yaratıcı bir iş haline geliyor.”

Öne çıkan ürünler

Pablo Gil

Pablo Gil | Spain

“Bir fotoğraf asla yalan söylemez, benimkiyse söyleyebilir”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz