Simone moro dağ kenarından sallanıyor

Zirveye Ulaşmak

Maki Galimberti

Ben Maki Galimberti, 53 yaşındayım ve 18 yaşından beri fotoğraf çekmekten başka pek bir şey yapmadım. İş hayatıma yerel gazetelerde foto muhabir olarak çalışarak başladım ve şimdi gösterişli dergi kapakları için portreler çeksem de işlerim halen bir foto muhabirin bakış açısını ortaya koyuyor.

Bu gerçekçi foto muhabir dili, görüntülerin sıfırdan oluşturulması gereken reklam kampanyalarında benimsediğim stil. Kalıpların dışına çıkmayı seviyorum, nesnelerimi insan olarak anlamaya ve içlerindeki, daha mahrem hallerini yakalamaya çalışıyorum.

Sony Alpha 1’i test eden ilk profesyonel fotoğrafçılar arasındaydınız, ilk izlenimleriniz nasıldı ve makinenin hangi özellikleri sizin açınızdan ön plana çıktı?

Fotoğrafçılık dijitale geçtiğinden beri, fotoğrafçılar hep hızlı bir fotoğraf makinesi ile büyük, yüksek kaliteli dosyalar üreten bir fotoğraf makinesi arasında seçim yapmak zorunda kalmıştır. Bana kalırsa Alpha 1 ile ilk defa hız ve çözünürlük tek bir gövdede (spor çekimine ve stüdyo çekimine yönelik fotoğraf makinesi gibi) bir araya geldi. Üstelik yüksek flaş senkronizasyonu hızında da devrim yaratıyor; bu sadece çok eski fotoğraf makinelerinde olan, benim için çok değerli bir özellik.

simone moro dağın tepesinde poz veriyor

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/11, ISO 100

Simone Moro, dağ tırmanışı uzmanı

 

Bu teknolojik gelişmeler iş akışınıza ve yaratıcılığınıza sizce nasıl yardımcı oluyor?

Portrelerimde gün ışığı altında flaş kullanmayı çok seviyorum ve benim en beğendiğim özellik Full Frame’de 1/400 saniyelik senkronizasyon hızı oldu. Özellikle de hareketli nesnelerde doğal ve yapay ışık dengesini mükemmel bir şekilde kontrol edebilmek, sahada çekim yaparken aşırı güneş ışığından korkmadan daha fazla fırsat yakalayabilmemi sağlıyor.

dağın tepesinde mavi montlu bir adam

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/6.3, ISO 100

Başka hangi özellikler, hangi durumlarda sizin için ön plana çıktı?

Bence asıl önemli olan, tek bir özellik yerine bu fotoğraf makinesinde yapılan yeni iyileştirmeler. Bunlar çalışmalarımı normalden farklı bir şekilde düşünmeme yardımcı oluyor ve portrelere daha fazla hareket, doğaçlama durumlara ise daha fazla kalite katmamı sağlıyor. Otomatik netleme gerçekten inanılmaz, her zaman her hareketi yakalamaya hazır. Bir yerlere çarpmanızı engelleyen muhteşem bir yol tutuşuna sahip, hızlı bir araba sürmek gibi!

Fotoğraf: dağın tepesinde sarı montlu bir adam

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/9.0, ISO 100

Lensler/aksesuarlar da fotoğrafçılık ve film yapımının bir başka temel parçası; ilk testinizde hangi lensleri ve aksesuarları kullandınız ve bunları kullanmanızın nedeni neydi?

Bu çekimde emin olduğum lensleri kullanmak istedim, bu yüzden de elim doğal olarak FE 24-70mm f/2.8 GM lensime gitti. Kalitesi bir prime lensin kalitesiyle yarışır düzeyde ve nesne ile arkasındaki manzarayı çabucak dengelemeniz gerektiğinde sağladığı esneklik, sahada çekilen portreler için olmazsa olmaz. FE 200-600mm f/4.5-5.6 G OSS de kullandım ki normalde spor/yaban hayatı lensi olarak görüldüğü düşünülürse bu şaşırtıcı bir tercih fakat yine de belli bir mesafeden çekim yapmak nesnenin serbestçe hareket etmesini sağlıyor ve sonuçta daha içten ve doğal görünen, daha doğal bir fotoğraf ortaya çıkıyor. Netleme hızı da inanılmaz, tek bir fotoğrafı bile kaçırmadım.

dağ yamacında duran kayaklı bir adam

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/6.3, ISO 100

Sizi takip etmek isteyen, yeni başlayan fotoğrafçılara ne gibi tavsiyeler verirsiniz?

Tanınmış fotoğrafçılar, genellikle başta fotoğrafçı olmalarına neden olan o tutkuyu unutur. Portre fotoğrafçılığına başlayan biri için en kıymetli şey tutkudur ve hedef, her zaman en iyi sonuçları tekrar etme kabiliyeti geliştirmek olmalıdır. Herkes şans eseri güzel fotoğraflar çekebilir ama iyi bir fotoğrafçı, bu fotoğrafları nasıl bulacağını bilir. Benim tavsiyem, başka fotoğrafçılardan ilham alıp kendi kişisel stilinizi bulmanız olur. Bir başka tüyo: İster sokaktaki insanlar ister ünlüler olsun, nesnelerinize yaklaşmaya hevesli olun, kim olduklarını anlayın ve fotoğraflarınız sayesinde, gördüklerinin ötesine geçip onlara algıladıkları şeyi gösterin.

arkada güneş ışığıyla dağ yamacından inen bir adam

© Maki Galimberti | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/60s @ f/10, ISO 100

Son olarak söylemek istediğiniz bir şey, teşekkür etmek istediğiniz birileri veya okuyucularımıza vereceğiniz bir tavsiye var mı?

Alpha 1’i test etmemi ve küresel lansmanın bir parçası olmamı istedikleri için çok mutlu oldum. Doğrusunu söylemek gerekirse kameranın önündense arkasında olmayı tercih ederim, özellikle de İngilizce konuşmam gerekiyorsa! Ama çok keyif aldığım bir deneyim oldu; beni ve Simone Moro’yu filme alan, karda yaşadığımız bu maceranın bir parçası olmayı kabul eden ve bizi helikopterle dağın tepesine çıkaran ekibe teşekkür etmek istiyorum. Biraz korktuğumu itiraf edeyim ama o kadar profesyonel ve sakinlerdi ki aynısını yine yapmaya hazırım bile diyebilirim.

Öne çıkan ürünler

Maki Galimberti

Maki Galimberti | Italy

"Fotoğrafçılık, insanları tanımak için en iyi bahane"

İlgili makaleler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz