bir tapınağın önündeki taş basamaklara oturmuş iki genç keşiş

Kalbe Giden Yolculuk

İlhan Eroğlu

Güneş Myanmar’ın Arakan eyaleti üzerinde batarken, profesyonel seyahat ve manzara fotoğrafçısı İlhan Eroğlu, lensini Mrauk-U çevresindeki orman silüetini kaplayan antik tapınaklara çeviriyor. Sislerin içinde Alpha 7R IV ve FE 70-200mm f/2.8 GM OSS lensiyle çekim yaparken, tapınakların birinin altındaki basamaklarda oturan kırmızı cübbeli iki keşiş çocuğu gözüne kestiriyor. O günlere dönüp baktığında, “Büyüleyici bir şeydi, tıpkı zamanda yolculuk yapmak gibi… Yolculuk sırasında karşılaştığım tüm zorluklara, risklere ve çektiğim strese değer,” diyor.

ormandaki nehirde bir tekneyi hareket ettiren myanmar yerlileri

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/4.5, ISO 320

Seyahat fotoğrafçılığında risk ve ödül arasındaki denge çok önemlidir. İlhan bu riski göze alarak, yerel rehberlerin yardımıyla nehirleri ve etrafı denetleyen ordu devriyelerini aşıp şehre doğru yola çıkmış. Bölgenin en güçlü şehri olan ve şu anda UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan Mrauk-U, İlhan’ın yaptığı daha kapsamlı Myanmar gezisi sırasında turistlere kapalıymış. “Birkaç seyahat acentesiyle irtibata geçtim. Hükümet ve yerel Arakan ordusu arasındaki çatışmalar nedeniyle bölgeye gitmenin güvenli olmadığını söylediler,” diyor.

İlhan yılmamış ve Mrauk-U’daki bir otel sahibiyle bizzat görüşerek, “hayatımda gördüğüm en eski, en kirli feribot” olarak tanımladığı bir feribotla bölgeye gitmek için yola çıkmış. “Koltuklar neredeyse su seviyesinin altındaydı ve feribotta benden başka sadece bir yabancı daha vardı. O, BM için çalışıyordu ve bu yolculuğa çıkma cesaretini gösterdiğimiz için şaşkındı. Orada üç gece geçirdik ve insanların endişesini hissedebiliyorduk. Etrafta bombalar patlıyordu ve hava karardıktan sonra dışarı çıkmak yasaktı. Ellerinde eski tüfekleriyle bitkin halde bekleyen askerlerin yanlarından geçerken nefesimizi tutuyorduk.”

myanmarlı bir kadın teknede renkli kumaşları inceliyor

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

Yakaladığı fırsattan en iyi şekilde yararlanan ve gerginliğe rağmen her zamanki büyüleyici seyahat görüntülerini yakalamaya kararlı olan İlhan, “Bu uzak, küçük yerde bile yerel fotoğrafçılar buldum ve çekim yapmak istediğim yerleri bulma konusunda onlardan tavsiyeler aldım,” diyor. “Yakalamak istediğim fotoğrafları kaçırmamak için genellikle çekim yapmadan en az bir gün önce tam çekim konumunu belirlemeyi, ayrıca hangi saatte gelmem gerektiğini ve oraya varmanın ne kadar süreceğini hesaplamayı tercih ederim. Gerisi doğru teçhizatı kullanmak, kompozisyonum üzerinde çok sıkı çalışmak ve havanın güzel olmasını ummaktan ibaret.”

İlhan’ın gezisinde çektiği görüntülerden biri, sanatsal kompozisyon ve renk anlayışını gözler önüne seriyor.

“Bu küçük keşişleri Hsinbyume Pagoda’daki devasa beyaz bir tapınağın duvarlarında oynarken gördük,” diye anlatıyor. “Alpha 7R III ve FE 16-35mm f/2.8 GM lensle çekilen bu fotoğrafta, keşişlerin kırmızı elbiseleri ve bembeyaz tapınak mükemmel bir kontrast oluşturuyor. Seyahat ve manzara çalışmalarımda genellikle bu detay üzerinde çalışıyorum. Birçok ressamdan ilham alıyorum, fotoğraflarımdaki ışık ve gölge kullanımında bu ressamlardan etkileniyorum.”
beyaz taş duvarların üzerinden atlayan üç genç keşiş

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/10, ISO 160

İlhan, gezdiği yerlerin tüm güzelliğini yakalayabilmek için Sony Alpha fotoğraf makinelerinin birçok önemli özelliğine güveniyor. “Bu proje sırasında hem Alpha 7R III hem Alpha 7R IV’ü kullandım. Bu modeller seyahat için mükemmel şekilde tasarlanmış. Sensörler yüksek çözünürlüğün yanı sıra inanılmaz bir dinamik aralık sunuyor. Bu sayede yüksek ışık ve gölgelerde istediğim tüm ayrıntıları vurgulayabiliyorum. Ayrıca bu sensörler, gece çekimleri ya da tapınaklar ve ormanlarda yaptığım çekimler gibi ışığın düşük olduğu ortamlarda son derece net sonuçlar veriyor.”

Bu fotoğraf makinelerinin kullanım özellikleri de İlhan’ın başarısına katkıda bulunuyor. İlhan, Alpha 7R III ve Alpha 7R IV’ün uzun pil ömründen yararlanarak makineleri şarj etmeden günlerce çekim yapabiliyor. Ayrıca şunları ekliyor: “Özellikle Alpha 7R IV’ün tasarımı çok iyi. Sunduğu yüksek ergonomi sayesinde saatler boyu rahatça çekim yapabiliyorum.”

bir tapınağın önünde duran kırmızı elbiseli üç keşiş

© İlhan Eroğlu | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/8.0, ISO 200

İlhan, seyahat çalışmalarında Alpha fotoğraf makinelerine ek olarak üç Sony G Master kullanıyor: FE 16-35mm f/2.8 GM, FE 24-70mm f/2.8 GM ve FE 70-200mm f/2.8 GM OSS. “FE 70-200mm’yi kullanmayı çok seviyorum. Katmanlı kompozisyonlar yapmamı sağlıyor,” diyor. “Ön ve arka plandaki ayrımı vurguluyor. FE 16-35mm ise tapınakların içi gibi dar ortamlarda mükemmel sonuç veriyor. FE 24-70mm, manzaralar ve portreler için ideal, çok yönlü ve olağanüstü bir lens.”

Her zamanki güçlü seyahat tutkusu ve sanattan ilham alan yaratıcı görüntüler yakalamak için ihtiyaç duyduğu donanımlarla İlhan şimdi önümüzdeki süreçte daha fazla seyahat hikayesi anlatmak için sabırsızlanıyor. Şimdiden Japonya, Toskana, Faroe Adaları ve Alaska gezilerini planlayan İlhan, “Mükemmel bir seyahat fotoğrafının bakan kişiye ne göstermesi gerektiğini tam olarak söyleyebilmem mümkün değil. Ama genellikle bana ilham veren ve duygularımı harekete geçiren yerlerin fotoğraflarını çekiyorum. Gençliğime bir tavsiyede bulunacak olsam kesinlikle şunu söylerdim: Uzaklarda hayalini kurduğun yerlere git ve kalbine dokunan her şeyi fotoğrafla.”

Öne çıkan ürünler

İlhan Eroğlu

İlhan Eroğlu | Turkey

“Dünya benim için koca bir tuval. Gittiğim her ülkede fotoğraf çekerek kendi resimlerimi yapıyorum”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz