bir grup adam buzlu ortamda çekim yapıyor

Walden - Bir Sony FX3 Sinematik Kısa Filmi

Dennis Schmelz

Ben Dennis Schmelz, Almanya’nın Erfurt kentinde yaşayan profesyonel bir film yapımcısıyım. İşim sayesinde heyecan verici yerleri ziyaret etme, ilginç insanlarla tanışma ve eşsiz hikayeler keşfetme şansı bulabiliyorum. Otantik, ilham veren ve görsel olarak etkileyici filmler üretmek için çok çaba sarf ediyorum. Bu benim için sadece bir iş değil, aynı zamanda bir tutku; yeni bir projenin her yönünden zevk alıyorum. Her zaman anlatılacak bir hikaye ve keşfedilecek yeni bir perspektif vardır.

Walden

Sony’nin Sinema Grubu kameraları arasında yer alan FX3 ile, bu kadar küçük bir kamerayla neler yapılabileceğini göstermek için sinematik bir kısa film üretmek istedim. Bu filmde daha neşeli birkaç anla birlikte, hızlı ve dijital dünyamız ile doğanın sessizliği ve gücü arasındaki zıtlık inceleniyor. İlk olarak Alplerde çekim yapmayı planlamıştım ve çoktan uygun konumları bulmuştum ama Covid kısıtlamalarıyla mümkün olmadı. Sonuçta Almanya’nın Türingiya kentinde çekim yapmaya karar verdim ve gördüm ki doğru bir karar almışım.

aksesuar takılı sony fx3 kamerayı tutan adam

Photo: © Pascal Blaurock

Sony FX3 ile çekim yapmaya dair ilk izlenimler

Kameranın stili ve yapısı beni hemen etkiledi; çok sağlam ve tasarımı da güzel. Kontroller de, monitörler ve vericiler gibi ek ekipmanların bağlantı noktaları da iyi düşünülmüş ve hem hızlı hem de etkili bir iş akışı sağlıyor.

Fanlı soğutma sistemi sayesinde, kameranın aşırı ısınacağını düşünerek endişelenmeme hiç gerek kalmadı; S-Cinetone seçeneği de çok güzel bir artı. Çok kullanmış olsam da özellikle yüksek kontrastlı sahnelerde kameranın en geniş dinamik aralığını elde etmek için aslında S-Log3’ü tercih ediyorum.

Üst kol ve 2 adet ek XLR bağlantı noktasıyla, iş akışı çok beğendiğim XLR box K3M kullandığınızda karşılaştığınız iş akışına benziyor; çekim sırasında sesi yönetmek hiç yabancı gelmedi ve bunun yanında daha alçak açıdan çekimlerde de daha kolay kullanılabiliyor.

arabanın arkasından bir kamyonu filme alan adam

Photo: © Pascal Blaurock

Görünüm ve çekim sırasında kullanılan lensler

Sinematik görünümü ve düşük alan derinliğini güçlendirmek için prime lenslerle çok çekim yaptık. Önceki bir projede yeni 35mm f/1.4 GM lensi test etme şansı bulmuştum ve bu lense özellikle bu çekimde bayıldım. Çok hoş görünen, yumuşak bir bokeh sağlayan FE 50mm f/1.4 ZA ile kulübedeki geniş çekimlerde FE 24mm f/1.4 GM de kullanıldı. Daha uzun dikey çekimlerde, nesnemi arka plandan ayırmak için daha yüksek netleme uzaklığı olan bir şey de lazım oldu, bu yüzden daha hızlı ve doğru otomatik netleme geçişleri için 85mm f/1.4 GM ve FE 135mm f/1.8 GM kullandım. Esneklik için özellikle araba çekimlerinde, birkaç zum lens de kullandık: FE 16-35mm f/2.8 GM, 24-70mm f/2.8 GM ve FE 70-200mm f/2.8 GM OSS. Son olarak, hayvan çekimlerinde çok daha fazla kapsam gerekiyordu; bunun için FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS ve FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS kullandık. Netleme uzaklığı seçimlerinizde yaratıcılık sergileyebilmeniz için Sony’de bir sürü seçenek var ve markanın tüm lensleri Sony kameralarda harika bir iş çıkarıyor.

sony alpha kamerasıyla bir oyuncuyu filme alan adam

Photo: © Pascal Blaurock

Sony FX3 ile çekim yapma ipuçları ve son düşünceler

Resmi lansmandan önce kamerayı test etme fırsatı bulmak çok hoşuma gitti; bence FX3, sinema kalitesi elde etmek için mutlaka büyük kurulumlara gerek olmadığını kanıtlıyor. Bu kameranın gücü ve küçük boyutu bunu muhteşem bir şekilde gösteriyor!

Öne çıkan ürünler

Dennis Schmelz

Dennis Schmelz | Germany

“Her zaman anlatılacak bir hikaye ve keşfedilecek yeni bir perspektif vardır”

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz