evlenecek çiftin silüeti ve arkalarında aydınlatılmış ağaçlar

Sıcak İfade

Mārcis Baltskars

Bir olayı belgelemek ile bir zamanın ve mekânın hissi ile duygusunu yakalamak birbirinden tamamen farklı becerilerdir. Düğün fotoğrafçısı Mārcis Baltskars da işte tam olarak bu becerisiyle tanınıyor, düğün gününde çekim yapmanın yarattığı baskı ve kısıtlamaların ortasında gelin ile damadın güzel ve samimi portrelerini yakalamayı başarıyor.

damadın elini tutmuş, gözleri kapalı gelin

© Mārcis Baltskars | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/250s @ f/1.4, ISO 500

“Düğün fotoğrafçısı olarak sizi seçmeleri büyük ayrıcalık,” diyor Mārcis. “Her şey en saf haliyle tezahür ediyor; gerçek kahkahalar, gerçek gözyaşları… Sonunda bunların hepsi birer anı haline gelecek. Tabii her şeyi hatırlamamız mümkün değil ama fotoğraflara bakarak o günü tekrar yaşayabiliriz.”

Fotoğrafçı olarak Mārcis’in işi, o gün olan biteni gözlemleyip fotoğraflamak. Karşılanacak davetliler, yapılacak konuşmalar, danslar derken bir sürü koşuşturmaca oluyor; Mārcis de Sony Alpha 7R III fotoğraf makinesi ile tüm bunları yakalayabiliyor. Bu telaş içinde Mārcis, gelin ve damadın evli bir çift olarak geçirdikleri ilk anları fotoğraflıyor.

evlenecek çift ağaçların arasında kumlu yolda yürüyor

© Iveta Toms by Mārcis Baltskars | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/500s @ f/4.0, ISO 100

Mārcis’in dinlediği, gözlem yaptığı ve çift ile nasıl çalışacağını tasarladığı bu anlarda fotoğraflar bir ortak çalışma haline geliyor. “Her şeyin başı iletişim,” diyor Mārcis. “Fotoğrafçı olarak, şurada durun, başınızı eğin veya uzağa bakın deyip işin içinden çıkamam. İnsanların zihinlerinde takip etmek isteyecekleri bir illüzyon yaratmam gerek. Tabii, benim profesyonel olduğumu da hissetmeleri lazım. Kafalarında soru işaretleri varsa, onlara işimin ehli olduğumu ve bana yüzde yüz güvenebileceklerini göstermem gerekir.”

Az zamanda çok iş yapması gereken Mārcis, istediği pozları yakalamak için Sony Alpha 7R III fotoğraf makinesine güveniyor. “Eye AF, insanlarla çalışmak için mükemmel,” diyor. “İşin teknik kısmına ve netliğe kafa yormaktansa perspektif, kompozisyon ve en önemlisi de fotoğrafladığım insanlarla iletişim kurmak gibi diğer önemli şeylere odaklanabiliyorum.”

balkon korkuluğuna yaslanan gelin

© Mārcis Baltskars | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/2.8, ISO 100

Bir de Sessiz Çekim meselesi var ki, düğün fotoğrafçılarının çalışma şeklini değiştiren son derece önemli bir özellik: “Düğünler, fotoğrafçıların fazla göze batmaması ve akışı etkilememesi gereken kıymetli anlardan oluşuyor. Yani bu özellik olmazsa olmaz!”

Lens tercihlerine gelecek olursak, Mārcis FE 24-70mm f/2.8 G Master zum lensin sağladığı esneklikten yararlanıyor. “Kendisi en iyi dostum! Kalitesi, görüntü netliği ve hızlı otomatik netlemesi muhteşem; çok sık lens değiştirme gereği duymuyorum.” Mārcis portre çekiminde ise Sony FE 85mm f/1.4 G Master lens ile klasik 85 mm netleme uzaklığına geçiyor.

turuncu baloncuk içinde fotoğraflanan düğün çifti

© Mārcis Baltskars | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/125s @ f/1.4, ISO 320

İhtiyaç duyduğu tüm araçlar ve özelliklerin elinin altında olması sayesinde Mārcis, yakaladığı fırsatları çabucak değerlendirebiliyor. Yine her şeyin yerli yerine oturduğu böyle anlardan birinde, en sevdiği fotoğraflardan birini çekmiş: “Akşam olmuş, insanlar dans etmeye başlamıştı bile, ben de her zamanki gibi etrafa bakınmak için dolaşmaya çıkmıştım. Güneş yeni batmıştı, alaca karanlık vaktiydi ve çimenlikten yavaşça sis yükseliyordu. Çiftimize, doğanın onlara muhteşem bir armağan hazırladığını söylemek için içeri girdim. Yarım saat daha içeride takılmaları gerektiğini söylediler. Ben de, bu fırsatı bir daha bulamazsınız, dedim.”

düğün çifti alaca karanlıkta birbirine sarılmış, arkalarında ay görünüyor

© Kristine Rolands by Mārcis Baltskars | Sony α7R III + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/160s @ f/2.8, ISO 3200

Neyse ki gelin ve damat ikna oldu ve o muhteşem fotoğrafı çekmek için çalışmalara başlayabildik.

“Düğün salonundan çıkıp kendimizi çiy taneleriyle örtülmüş çimenlere attık. Birkaç dakika içinde gelinin gelinliği sırılsıklam olmuştu ve ayakkabılarından sular damlıyordu, ancak zorluklar bizi yıldıramadı. Dünyanın geri kalanı yok olmuşçasına, olması gereken her şey oradaydı; doğmakta olan ay, büyülü bir hava ve o güzel bakışlarıyla iki insan.”

Mārcis’in yaşama amacı da bu anlar, yani insanların bir ömür boyu bakacakları fotoğraflar ve anılar yaratmak: “Beni en çok duygulandıran şey, bir çiftin 3, 5, hatta belki 10 yıl sonra evlilik yıl dönümlerinde gözleri dolu dolu fotoğraf albümlerine bakarken benimle iletişime geçmeleri ve çektiğim fotoğraflar sayesinde düğünlerini tekrar tekrar zihinlerinde canlandırabildiklerini söyleyip bana teşekkür etmeleri. İşte beni mutlu eden şey, böyle fotoğraflar.”

Öne çıkan ürünler

Mārcis Baltskars

Mārcis Baltskars | Latvia

“Bir fotoğrafın en güzel yanı, içindeki insanlar değişse bile hiç değişmemesi” - Andy Warhol

İlgili haberler

α Universe bülteninizi almak için kaydolun

Tebrikler! α Universe bültenine başarıyla abone oldunuz

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin

Üzgünüz! Bir hata oluştu

Tebrikler! Başarıyla abone oldunuz